Hur stor på d-ponny?

Känner du dig för stor? Utan att sett dig och hästen så skulle jag spontant tycka det är lite stort och långt för att rida varje dag. Någon enstaka gång ibland, absolut.
 
Beror helt på ponnyn och hur den är byggd. En smäcker ponny på 141 cm är det kanske inte så lämpligt att rida varje dag, en kraftig ponny på 148 cm som sväljer mycket ben tycker jag absolut inte att det vore ett problem.
 
Beror på modell. Em maxad och grövre typ irländare skulle jag säga går bra, men ingen nätt & ädel sportponny, inte dagligen åtminstone.
 
Generellt skulle jag inte tycka att du är för stor, sen finns det säkert lägre och nättare ponnyer som blir lite små men de borde inte vara många. Min maxade C-ponny rids nu av en kille strax över 170 cm, de passar väldigt bra ihop för stunden. Ponnyn är inte särskilt grov, utan en ganska standard sportponny.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: L(i)FE
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: Emro
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 894
Senast: Strandad
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 125
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp