Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig deppig, stressad och trött, vill sova.
Ser Jeopardy. Ska nog poppa popcorn.
Köpte ett rött paraply idag för mitt rosa gick sönder. Det fanns bara ett rött kvar, resten svarta och mörkblå. Nackdelen är att det är för långt för att rymmas i handväskan. Men nåja.
:sleep:
 
Min sambo är ganska rolig. Han har pratat om att bygga en låda till katten till vintern så hon kan gå in om hon är utomhus. Såhär blev den 😂 den ska såklart isoleras men den är fan enorm, jag kommer rymma 15 katter 😂 sen har hon fått ett fönster också 🤭
1000006461.jpg
 
Tog mig en ny orostad ostmacka och trampade i en pöl vatten framför kylen :( Hoppas den inte fått för sig att sluta fungera på något vis men allt lyser som den ska och den kyler (lika dåligt) som den ska. Såg i går eller i morse eller någon gång att det hade frusit på insidan och det ska det ju inte göra och nu har det tinat så det kan ju vara det som runnit ut. Kom på mig innan i dag med att inte ha fått igen dörren ordentligt en gång så kanske har något sådant hänt.
Nåväl, torkade upp vatten, inspekterade kylen inuti och under och la en ny torr handduk lite under för att se om den fortsätter läcka något, annars får jag i morgon ringa fastighetsskötarna om hjälp. Hoppas inte, vill slippa krångel då min kyl och frys är full av mat!

Äter i alla fall en god macka, dricker pepsi och till efterrätt en bit drömrulltårta sedan. Och nu skvallrar diskmaskinen om att den är färdig. Så jag antar den vill bli öppnad.
 
Såg i går eller i morse eller någon gång att det hade frusit på insidan och det ska det ju inte göra och nu har det tinat så det kan ju vara det som runnit ut. Kom på mig innan i dag med att inte ha fått igen dörren ordentligt en gång så kanske har något sådant hänt.
Ska det inte frysa på insidan? Vi har nog alltid lite is längst in 2 år gammal kyl. Men har den står på 3 grader. Du bor ju i hyresrätt så det är vell inget bekymmer om det blir krångel med den. Vad visar termometern?
 
Ska det inte frysa på insidan? Vi har nog alltid lite is längst in 2 år gammal kyl. Men har den står på 3 grader. Du bor ju i hyresrätt så det är vell inget bekymmer om det blir krångel med den. Vad visar termometern?
Nej på denna ska det inte frysa på insidan. eller har aldrig gjort under det 1,5 år jag bott här. Vet inte riktigt vad termometern står på, 6-8 grader som alltid och jag kan inte få ner tempen för jag fattar inte bruksanvisningen eller inställningarna. Står redan på max kyla... Kombinerat kyl/frys.

Om den går i sönder blir det väl visst jobbigt om man har full frys och kyl? Oavsett om de hyfsat snabbt bistår med en ny så riskerar jag ju förlora mat? Det har jag ingen lust till.
 
Nej på denna ska det inte frysa på insidan. eller har aldrig gjort under det 1,5 år jag bott här. Vet inte riktigt vad termometern står på, 6-8 grader som alltid och jag kan inte få ner tempen för jag fattar inte bruksanvisningen eller inställningarna. Står redan på max kyla... Kombinerat kyl/frys.

Om den går i sönder blir det väl visst jobbigt om man har full frys och kyl? Oavsett om de hyfsat snabbt bistår med en ny så riskerar jag ju förlora mat? Det har jag ingen lust till.
Alltså låter man dörren vara stängd så brukar det hålla sig hyfsat kallt länge.
 
Alltså låter man dörren vara stängd så brukar det hålla sig hyfsat kallt länge.
Mm, visst, för en person som ska äta var tredje timme så är det svårt att låta den vara stängd hela tiden. Så förhoppningsvis är det inget problem utan bara att jag slarvat med att stänga dörren i dag som orsakade vattnet.
 
Har precis lagt mig i sängen. Vi bytte till rena sängkläder nu på kvällen och efter det duschade jag. Det känns SÅ rent och skönt nu! Älskar den här känslan och vill nästan inte somna utan istället ligga här och bara koppla av :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 274
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
633
· Visningar
18 003
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp