Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska städa eftersom det ser ut att bli en innedag. Jag är ganska trött, har varit en tung pärs med min bil och vädret är inte speciellt roligt heller.
 
Jag och ena katten har bäddat ner oss i sängen igen och väntar på att hantverkarna ska bli klara. Hoppas inte att det dröjer allt för länge för jag vill gärna gå på toa snart 🙈

Vi har inget vatten just nu pga varmvattenberedaren exploderade igår och de håller på att byta ut den. Fast det låter lite mer dramatiskt än vad det var, det var en ventil (eller något sånt) som exploderade och sen lossnade en del av botten så att allt vatten forsade ut 😅🙈 Som tur är så står den i ett utrymme där golvet är nedsänkt ca 30 cm så det enda som blev blött var en låda och en pall i trä
 
Ser till att boka framlänges i visad färdriktning meeeen vi hamnade tydligen baklänges....😝 Men det flagga de tydligen för- ev ändring, såatte
 
Sitter hemma med ont i halsen och feber. Har sovit hela förmiddagen rejält nerbäddad i sängen med en extra filt. Känns lite lättare nu en stund efter så mycket vila. Väntar på en mugg varm te ska bli klar i min visselkittel och så ska jag äta en orostad rostemacka med ost. Tror det är mjukare i min onda hals. Det gör ju till och med ont att nysa :D Huvudvärken har lugnat sig något, men med tanke på alla värktabletter så borde den backa lite och ge mig någon ro. Men det har inte varit migrän i alla fall. Har inte haft migrän på länge nu och vill inte ha det heller. Detta är väl någon "jag har börjat jobba och träffar folk"-förkylning. Vädret gör ju inte sitt bästa heller. Bara febern ger sig så är det nog över rätt fort. Feber knockar mig så lätt.
Det är kul att vara tillbaka på jobbet i alla fall, skönt att allt återgår till ordning på något vis. Mysigt med semester, men det är verkligen kul att jobba och jag har saknat det. Så jag ser fram emot att komma dit igen!
 
Trampade in en glasbit i foten, högst oklart var den kom ifrån men den låg uppenbarligen mitt på köksgolvet.
Var inte helt kul att försöka gräva loss den med en pincett… 😬 Blöder som attan gör det också av just glas… Blörk! Nå, plåstrat om och sitter med fotens högläge och väntar på att det ska ge sig så att jag kan göra vettigare saker. 😅
 
Usch vad smal lilla ponny blivit.. trots bete och lucern. Gör ont i hjärtat att se..

Ska beställa nya tagelsmycken tror jag. Örhängen och halsband.
Börjar gråta bara jag tänker på det.
Alltid lika tungt när det börjar närma sig slutet 💔.
Angående tagelsmycken har du en jätteduktig tillverkare av sådana här i tråden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 274
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
632
· Visningar
18 003
Senast: Mia_R
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp