Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spenderat dagen i pappas hus, rensat, sorterat, KASTAT. Två fulla släp till tippen, och jag gissar att det blir minst tio till…
Men så skönt att vi kommit igång, stenen på axlarna kommer bli lättare och lättare för varje gång nu.

Nu är jag helt slut, har precis lagat och ätit kvällsmat, ska snart tvinga in barnet i duschen, duscha själv och sedan slappa med en film i soffan när han somnat. 🙂
Läser och inser alltmer tydligt att jag måste börja slänga i tid. Slänga mer! Jag har alldeles för mycket rent skräp. Jag kommer sannolikt samla på mig mer så något måste bort, lite då och då.
 
Blev en skön promenad (kände att jag behöver röra mig och pållan har bromsbett vid sadelläget) i sällskap av en stallkompis med ponny en halvtimme och 2,5 km så kände av foten lite lätt men inte blev den bättre när jag trampade lite lätt snett på en sten när jag öppnade en ny ruta med gräs åt hästarna 🙃.
 
Har packat klart. Reser till Sverige. Har alltid sån gräslig resfeber. Hatar allt som kan gå snett. Åker ju ensam och jag ser bara en massa skräckscener över allt som kan gå fel. Resan är så lång. Skulle hellre ta en charterresa och kunna slappna av och låta andra planera och fixa.
 
Har packat klart. Reser till Sverige. Har alltid sån gräslig resfeber. Hatar allt som kan gå snett. Åker ju ensam och jag ser bara en massa skräckscener över allt som kan gå fel. Resan är så lång. Skulle hellre ta en charterresa och kunna slappna av och låta andra planera och fixa.

Vart var det nu igen du bor? ☺️. Känner igen det där med resfeber; förvisso innanför Sveriges gränser och i sällskap med sambon men halva av mig ser fram emot att komma iväg för miljöombyte och njuta av att komma hem och halva av mig tycker det är jobbigt att lämna djuren och hittar på en massa som kan gå galet 🙄🫣.
 
Vart var det nu igen du bor? ☺️. Känner igen det där med resfeber; förvisso innanför Sveriges gränser och i sällskap med sambon men halva av mig ser fram emot att komma iväg för miljöombyte och njuta av att komma hem och halva av mig tycker det är jobbigt att lämna djuren och hittar på en massa som kan gå galet 🙄🫣.
SödraTyskland. Räknar med två dagars resa. Sover i bilen. Hotell blir för dyrt.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240703_223600_Maps.jpg
    Screenshot_20240703_223600_Maps.jpg
    151,3 KB · Visningar: 70
SödraTyskland. Räknar med två dagars resa. Söver i bilen. Hotell blir för dyrt.

Ah Tyskland var det ja, hade för mig det men var inte säker. Uj bra jobbat att köra själv med bil den sträckan- förstår att det blir jobbigt på många vis och att sova i den men det kanske blir vettigt att fälla baksätet så det blir som en säng bak förstås (vet att mamma och tidigare särbo gjorde så en gång på resa 😄).
 
Hur kom det sig att du flyttade till Tyskland? Bott där länge ? Och är Hjo där du växte upp? 😊🤗
Mamma bor i Hjo. Jag är uppvuxen i Västerås och sen flyttade jag till Stockholm för att plugga. Mitt ex fick inget vettigt jobb i Sverige av flera olika skäl. It tekniker när Ericsson precis sagt upp 15.000 personer så it-jobb var svårt. Så jag (mot bättre vetande) accepterade att vi skulle byta hemland. Lång historia.

Har bott i Tyskland sen februari 2004.
 
Senast ändrad:
Mamma bor i Hjo. Jag är uppvuxen i Västerås och sen flyttade jag till Stockholm för att plugga. Mitt ex fick inget vettigt jobb i Sverige av flera olika skäl. It tekniker när Ericsson precis sagt upp 15.000 personer så it-jobb var svårt. Så jag (mot bättre vetande) accepterade att vi skulle byta hemland. Lång historia.

Okej förstår 🤗
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 275
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
639
· Visningar
18 131
Senast: Mia_R
·
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp