Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnet öste ner tidigare idag så jag stannade med gott samvete inne och kollade film. Nu har jag slängt lite skräp hemifrån, hämtat ut varulvens medicin och väntar på att min snikvariant av pekinganka ska bli klar, åka och köpa foder till hästarna och sen förhoppningsvis ta in ett par torra hundar och kolla lite mer film medan jag äter. :up:
 
IMG_20240703_160338.jpg

Räkfrossa på Aurora
 
Spenderat dagen i pappas hus, rensat, sorterat, KASTAT. Två fulla släp till tippen, och jag gissar att det blir minst tio till…
Men så skönt att vi kommit igång, stenen på axlarna kommer bli lättare och lättare för varje gång nu.

Nu är jag helt slut, har precis lagat och ätit kvällsmat, ska snart tvinga in barnet i duschen, duscha själv och sedan slappa med en film i soffan när han somnat. 🙂
 
Nu vräker det ner här igen, prognosen visade på uppehåll men skönt för hästarna att det regnar så får flygfäna det lite jobbigare. Har som vanligt förberett för morgondagens insläpp men lämnade stalldörrarna på vid gavel för att det skulle bli svalt och genomvädrat under natten. :(

Klockan ringer som vanligt 05:45 i morgon, semester. :)
 
Är på landet och är lycklig att vara på landet :love: Även om en jobbar samtidigt så känns det annorlunda.

Plockat fem stora strån smultron på ca 10minuter, helt galet :eek:
Ska snart förtäras med glass!
Vi plockade fyra liter (!) hos min syster nu i veckan. Och det fanns massor kvar. Helt galet bär-år. Hennes blåbärsbuskar var helt nedlusade med bär, mer bär än blad.
 
En Muhammara, en Babaganosh, och en Hummus ar nu tillverkad och star i kylen och vantar in morgondagen, Independence Day som ska firas med grillat som vanligt. Det blir lungt och still i ar med ena Sonen, hans tva barn, Maken och Jag.

I dag har vinden borjat vanda mot oster och kommer innifran landet ... dar det ar rejalt varmt och vi kommer alltsa fa varmare. Men en modell storre "pool" ar fylld med vatten for barnen att leka i, vi har AC i huset och ar lediga fram tills Modag da det ar rod helg. I morgon ska jag bara baka pita brod, skara upp gronsaker att dippa med, karalmelisera rodbettor i balsamic fikon vinager, och slanga ihop en liten sallad.

Life is good!
 
Idag har jag varit inne i stan på tre stora secondhandbutiker och köpt lite kläder, porslin och en tavla. Sen städat husets värsta delar hjälpligt för det hade jag inte lust med häromdagen. Nu sitter jag på verandan och läser en bok och dricker vin medan duggregnet faller. Pga småbarnsliv etc läser jag nuförtiden bara på somrarna 🙈 men det är lika mysigt varje år att återupptäcka läslusten 😊
 
Tänkte ta en snabbrunda med leo men han hade andra planer så det blev 8 km. Det var skönt att gå då det inte är så varmt .På den sträckan har jag honom bunden på 500 meter .Har jag honom i band så måste han nosa på varje buske .När han är lös går han vid sidan av mig hela tiden så det går dubbelt så fort och måste han göra ifrån sig eller kolla någon intressant buske springer han ikapp mig
 
Har jag honom i band så måste han nosa på varje buske .När han är lös går han vid sidan av mig hela tiden så det går dubbelt så fort och måste han göra ifrån sig eller kolla någon intressant buske springer han ikapp mig
När Leo har dig i band så vet han var du är - så när ni inte har ett snöre mellan er så måste han ju hålla koll på dig heeeela tiden, för tänk om du rymmer :nailbiting::D
 
Jag är hungrig och vill ha pizza men orkar inte gå och köpa. Det får bli en paj för det är det jag har, typ. Åt paj till lunch också. :cautious:
Ser Gränsbev. Sverige.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 274
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
30 31 32
Svar
633
· Visningar
18 003
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 035
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp