Vad gör vi? Del CXCIX

Funderar på om jag skulle klara mig på trådlöst bredband hemma, i vardagen är det nog inte något problem. Men skulle jag ev jobba hemma kanske det skulle ta längre tid? Men ska en planera för att jag kanske jobbar hemma en handfull gånger per år? Bor i ett gammalt comhem hus, så billigaste internetabonnemanget är över 500 kronor per månad

Jag kör bara på mobilt bredband när jag jobbar och det fungerar utmärkt. Det finns ingen anledning för mig att ha fiber för jag flaxar ju runt så mycket i jobbet att jag är ju inte alltid hemma.
 
Det verkar som att jag inte kommer behöva byta läkare efter sommaren ("min" mottagning ska ju stänga) :banana:

På senaste besöket pratade vi om olika alternativ och jag och mamma frågade om det var möjligt att "följa med" honom, för att undvika att behöva byta läkare. Han sa att han trodde att det skulle kunna funka, men kunde inte lova något eftersom han ju inte jobbar där än. Men vi bestämde ändå att testa skicka remissen dit och skriva att jag önskar få fortsätta ha honom som läkare.

Idag fick jag brev i Kivra om att remissen är accepterad och att de bokat en tid i Oktober till "min" läkare :banana:

Enda nackdelen är att nya mottagningen ligger typ 2h (20 mil) bort från mig, men det är i alla fall bättre än 3h som var första alternativet 😅 Och vi räknar med att även i fortsättningen bara behöva ett fysiskt besök per år och då är fördelarna större (det skulle de vara även med 2-3 fysiska besök) 😊

Så glad jag blir för din skull :heart
 
Hoppsan. Kvällens kraft gick åt att till att rensa en tredjedel av döttrarnas kantarellskörd under kvällens ridtur.

IMG_7216.jpeg


#thfbditw
#kantareller
#kantarellsmörgåsimorgon
#finasvampar
 
Härlig sommarkväll I stallet och körde hästen en sväng; kohagen var öppen igen så en galopp där inne när vi körde runt men mest taggad på galopp var pållan på skogsvägen på väg hem mot stallet 😄. Hann knappt be henne om galopp så for hon iväg och drog på rejält, härliga häst 😍.
Hemma och klar med sysslorna blev det soffhäng och lite chips och grönsaksstavar att dippa till veckans Allsång på Skansen och asså man kunde ju fortfarande texten på Mange Schmidts/Glassigt från 2006 😅.
 
Det verkar som att jag inte kommer behöva byta läkare efter sommaren ("min" mottagning ska ju stänga) :banana:

På senaste besöket pratade vi om olika alternativ och jag och mamma frågade om det var möjligt att "följa med" honom, för att undvika att behöva byta läkare. Han sa att han trodde att det skulle kunna funka, men kunde inte lova något eftersom han ju inte jobbar där än. Men vi bestämde ändå att testa skicka remissen dit och skriva att jag önskar få fortsätta ha honom som läkare.

Idag fick jag brev i Kivra om att remissen är accepterad och att de bokat en tid i Oktober till "min" läkare :banana:

Enda nackdelen är att nya mottagningen ligger typ 2h (20 mil) bort från mig, men det är i alla fall bättre än 3h som var första alternativet 😅 Och vi räknar med att även i fortsättningen bara behöva ett fysiskt besök per år och då är fördelarna större (det skulle de vara även med 2-3 fysiska besök) 😊

En riktigt bra husläkare kan man (nästan) inte åka för långt för. Jag behöll min i tjugo år även när jag flyttade och bytte inte till en närmare mottagning förrän han gick i pension vid 75 års ålder. Efter det har jag haft svårt att hitta en bra husläkare.
 
Kom hem sent, sov med god kvalitet enligt klockan, sprang 30 minuter och nu är jag på jobbet och har ätit keso och hallon till frukost.

Det finns ju ingenting att klaga på egentligen.
 
Dricker te och ska snart äta frukost. Sen åker vi mot pappas hus för att röja ett några timmar. Mitt mål är att tömma ett rum helt idag, sortera upp i högar: spara, slänga, sälja, skänka. Pust.

Måste köpa sopsäckar på vägen.
 
Vaknade före sju av av en gräsklippare…
Somnade om en timme när den körde vidare.
Ätit macka och druckit en kopp kaffe.
Sen ska löprundan göras.
 
Sitter i soffan med en hund som armstöd och tittar ut genom fönstret. Är glad att vi kom ut tidigt, för jösses vilket ösregn som kom nu! Det behövs ju, men jag är glad åt att inte behöva vara utomhus :p Väldigt mysigt att sitta inne och titta ut dock. Och idag är både jag och sambon lediga. Snart ska vi nog spela lite :)
 
Asså. Får kursen påfylld. Är ju brått med att fixa kurslitteratur så kollar skolans litteraturlista- så bra vad man ska ha för bok står där (inte alltid). Hittar en i andra upplagan som jag ska ha på tradera; ännu billigare än studentapan- så bra! Såååå nu på morgonen har läraren lämnat information och där anges gamla boken; första upplagan. Alltså vadå rörigt.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 665
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 094
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp