Vad gör vi? Del CXCIX

Lyxlunchar idag (jag brukar äta gröt till lunch)!

IMG_2240.jpeg
 
Det undrar vi med.. vi fick prisuppgiften muntligt och sa nej direkt.
De ville bland annat bila upp en vägg i tvättstugan i källaren för att byta rören. Det är det enda jag kommer ihåg just nu.

Verkligen konstigt, för den rörmokaren har varit billig på alla andra jobb de gjort för oss.
Be att få en skriftlig offert och vad olika lösningar skulle kunna kosta.

I förra huset relina vi eftersom vi inte ville kosta på något mer när vi visste att vi skulle sälja. I huset vi bor nu har vi bilat upp golvet i källaren för nytt avlopp och gjort en udda lösning för att slippa bila upp även en vägg. Vi drog nya rör till övervåningen när vi flyttade in så de är fräscha och fina, fortfarande en provisorisk lösning på lilla toaletten nere men fullt funktionellt. :)
 
Be att få en skriftlig offert och vad olika lösningar skulle kunna kosta.

I förra huset relina vi eftersom vi inte ville kosta på något mer när vi visste att vi skulle sälja. I huset vi bor nu har vi bilat upp golvet i källaren för nytt avlopp och gjort en udda lösning för att slippa bila upp även en vägg. Vi drog nya rör till övervåningen när vi flyttade in så de är fräscha och fina, fortfarande en provisorisk lösning på lilla toaletten nere men fullt funktionellt. :)
Vi kikar med en annan firma och kommer givetvis ta en skriftlig offert nu när det är mer skarpt läge så att säga.

Om vi ska ha utanpåliggande rör i källaren måste vi göra om rätt mycket i tvättstugan. Som har klinkergolv.. Det drar med sig så mycket andra kostnader, på något som egentligen inte behövs.
 
Det verkar som att jag inte kommer behöva byta läkare efter sommaren ("min" mottagning ska ju stänga) :banana:

På senaste besöket pratade vi om olika alternativ och jag och mamma frågade om det var möjligt att "följa med" honom, för att undvika att behöva byta läkare. Han sa att han trodde att det skulle kunna funka, men kunde inte lova något eftersom han ju inte jobbar där än. Men vi bestämde ändå att testa skicka remissen dit och skriva att jag önskar få fortsätta ha honom som läkare.

Idag fick jag brev i Kivra om att remissen är accepterad och att de bokat en tid i Oktober till "min" läkare :banana:

Enda nackdelen är att nya mottagningen ligger typ 2h (20 mil) bort från mig, men det är i alla fall bättre än 3h som var första alternativet 😅 Och vi räknar med att även i fortsättningen bara behöva ett fysiskt besök per år och då är fördelarna större (det skulle de vara även med 2-3 fysiska besök) 😊
 
Hjälp vilken usel kondition jag har. Gick en vända med gåstavar (har fortfarande inte fått in koordination men stavar och ben. Inte mer än en knapp halvtimme och långsammare än människor som gick utan gåstavar :meh: Fick inte ihop många steg heller. Ändå sitter jag här med förhöjd puls, men ingen svett. Jaja, ska försöka gå en runda varje dag
 
Har har vi haft absolut perfect vader anda tills nu. Det kommer halla ett par dagar till, men pa Independence Day (4de Juli alltsa) sa vander vinden och istallet for en nordlig/vastlig vind kommer vi fa en sydlig eller ostlig vind. Da ar sommaren har och vi far temperaturer upp over 38*C ibland och det blir inget regn forran mitten/slutet pa September nagon gang. Jag hoppas dock att temperaturen inte kommer ligga over 35*C sa manga dagar i rad.
Men jag gillar sommaren trotts att det ofta ar lite val varmt ...
 
Fått massor gjort i trädgården, skönt! Skulle gärna fortsatt men ryggen säger nej och himlen är åskgrå, blir att mysa med sonen i soffan istället. 😊

Imorgon är planen att åka till pappas hus och röja en stund, det ska dock regna hela dagen så vi skippar nog att köra grejer till sopstationen. Så kul är det inte att bli genomblöt trots allt. 😅

Borde passa på att baka något till nästa loppisfika också, passa på att utnyttja pappas frys eftersom min ena är trasig och den andra full. Då skulle jag ju kunna slippa behöva baka då insatans mycket precis innan där nästa helg. 🤔 Vi får se om jag orkar ikväll. 😁
 
Rast på jobbet äntligen.
Tiden står fasen still idag, känns som jag aldrig kommer härifrån. 4 timmar kvar tills jag slutar :arghh::cautious:
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
739
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 356
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 004
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
549

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp