Vad gör vi? Del CXCIX

Funderar på om jag skulle klara mig på trådlöst bredband hemma, i vardagen är det nog inte något problem. Men skulle jag ev jobba hemma kanske det skulle ta längre tid? Men ska en planera för att jag kanske jobbar hemma en handfull gånger per år? Bor i ett gammalt comhem hus, så billigaste internetabonnemanget är över 500 kronor per månad
Lösningen är att ringa och vilja säga upp abonnemanget då brukar man få ett bättre pris på det.
 
Har klippt ut delar till ett "tool apron". Massor med delar! Tyget räckte inte riktigt heller, så jag fick ta lite kontrasttyg på några ställen. Det blir nog bra ändå. Nu vette tusan om jag orkar börja sy.. Antalet delar är smått överväldigande. Och det allra mesta är fickor av olika slag och storlek.
 
20240702_184409.jpg
en burk salvinia
 
Barnen är hos sin morfar ett par dagar och jag har dragit igång projekt storstäda vardagsrummet. Har vänt soffan på sidan, spänt skruvar som börjat lossna, knädammsugat mattan och nu väntar jag på att mattrengöringen ska torka så att jag kan dammsuga upp där det fanns fläckar. Under tiden funkar jag över utseendet på klubbens medlemsbrev under kommande år då jag kommer vara sekreterare.

Och så tänker jag i mitt stilla sinne att det kommer iaf se städat ut till torsdag kväll, kanske t om fredag morgon om jag har tur 🙈🤣
 
Sitter och stör mig på hur stora butikskedjor kopierar småföretagares produkter, masstillverkar dem billigt i länder med dåligt miljötänk och säljer dem här på ett sätt som gör att de konkurrerar ut småföretagarna med bra miljötänk. Det gäller ju såväl mat som kläder och husdjurstillbehör.

Jag kommer göra mitt allra bästa för att inte bidra till det framöver...
 
Sitter och stör mig på hur stora butikskedjor kopierar småföretagares produkter, masstillverkar dem billigt i länder med dåligt miljötänk och säljer dem här på ett sätt som gör att de konkurrerar ut småföretagarna med bra miljötänk. Det gäller ju såväl mat som kläder och husdjurstillbehör.

Jag kommer göra mitt allra bästa för att inte bidra till det framöver...

Tycket det här är en intressant artikel om dikotomin mellan miljömedvetande och konsumtionsvanor hos yngre generationer.

https://www.aftonbladet.se/minekono...land-gen-z-forbryllar-stark-konsumtionskultur

Förhoppningsvis är den inte låst?
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 665
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 094
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp