Vad gör vi? Del CXCIX

Funderar på om jag skulle klara mig på trådlöst bredband hemma, i vardagen är det nog inte något problem. Men skulle jag ev jobba hemma kanske det skulle ta längre tid? Men ska en planera för att jag kanske jobbar hemma en handfull gånger per år? Bor i ett gammalt comhem hus, så billigaste internetabonnemanget är över 500 kronor per månad
 
Skriver min to do-list som jag skulle skrivit igår men inte gjorde. Pust!

Fixat lite i trädgården innan, måste köpa mer jord dock.
Funderar på om det kommer bli regn eller om de mörka molnen tänker blåsa förbi. Skulle behöva tvätta en maskin och hänger ju helst tvätten ute. 😁
 
Funderar på om jag skulle klara mig på trådlöst bredband hemma, i vardagen är det nog inte något problem. Men skulle jag ev jobba hemma kanske det skulle ta längre tid? Men ska en planera för att jag kanske jobbar hemma en handfull gånger per år? Bor i ett gammalt comhem hus, så billigaste internetabonnemanget är över 500 kronor per månad
Tänker att det beror på vad du jobbar med. Behöver du ultrakorta svarstider eller flyttar stora datamängder? Eller mer administrativa uppgifter, åtminstone inget behov av att flytta mycket data?
Med anständigt bra täckning är det svårt att se några riktiga flaskhalsar för en "normalanvändare" imho, förutom kanske just datamängden då. Och det är ju ofta enkelt att köpa till vid behov.
 
Funderar på om jag skulle klara mig på trådlöst bredband hemma, i vardagen är det nog inte något problem. Men skulle jag ev jobba hemma kanske det skulle ta längre tid? Men ska en planera för att jag kanske jobbar hemma en handfull gånger per år? Bor i ett gammalt comhem hus, så billigaste internetabonnemanget är över 500 kronor per månad
Jag bytte från samma som du har till Telenor. Mobilabbonemang med fri surf och mobilt bredband hemma, sparar 200/månad mot comhem + vimla.
 
Tänker att det beror på vad du jobbar med. Behöver du ultrakorta svarstider eller flyttar stora datamängder? Eller mer administrativa uppgifter, åtminstone inget behov av att flytta mycket data?
Med anständigt bra täckning är det svårt att se några riktiga flaskhalsar för en "normalanvändare" imho, förutom kanske just datamängden då. Och det är ju ofta enkelt att köpa till vid behov.
Jag jobbar med cad-filer, öppnar och jobbar i relativt många olika filer varje dag.
 
Kontaktat snickare för offert på badrummet. Hoppas på bättre pris än förra gången, då skulle bara rörmokeri gå på 150 000. Badrummet är visserligen gammalt, men bara ca fem kvadratmeter.
Snickaren kommer förmodligen imorgon. Ska bli spännande att se vad det landar på.
 
Låter saftigt. Vad skulle rörmokaren göra för att de pengarna?
Det undrar vi med.. vi fick prisuppgiften muntligt och sa nej direkt.
De ville bland annat bila upp en vägg i tvättstugan i källaren för att byta rören. Det är det enda jag kommer ihåg just nu.

Verkligen konstigt, för den rörmokaren har varit billig på alla andra jobb de gjort för oss.
 
Det undrar vi med.. vi fick prisuppgiften muntligt och sa nej direkt.
De ville bland annat bila upp en vägg i tvättstugan i källaren för att byta rören. Det är det enda jag kommer ihåg just nu.

Verkligen konstigt, för den rörmokaren har varit billig på alla andra jobb de gjort för oss.
Inmurade rör? Låter konstigt.
Förstår om ni vill diskutera detta med nån annan.
 
Tycker mig minnas att det hänt förr..

Min diab.sköterska förmanade mig för länge sen att beställa när jag har två kvar.
De kan gå sönder eller lossna.

Jag har rått dig förr, och upprepar - beställ nya tidigare!! Please.:heart
/tjattanten

Jag brukar faktiskt alltid beställa när jag sätter på den näst sista. Problemet är att jag var helt fast övertygad om att jag hade en kvar. Vilket jag inte hade. Synd att man inte kan hämta ut ett års förbrukning på samma gång.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 667
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 095
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp