Vad gör vi? Del CXCIX

Hämtade dottern och hennes sambo inne i stan. De har varit på musikfestival (techno) sen I tisdags. Bussen hem blev över 2 timmar försenad. Stackars henne, hon var förkyld redan före festivalen och sen fick hon mens också. Några toaletter var indelade enbart för tjejer med mens och gratis tamponger. Men efter 3 dagar fanns det skyltar om att inte använda skydden, någon hade lagt droger där. Det fanns bara kallvattenduschar...God vegetarisk eller vegansk mat. Folk hade varit otroligt vänliga och hjälpsamma. Bra stämning. Dialekten i Berlin är tydligen ganska annorlunda mot hur man pratar här i Bayern så de hade inte förstått alla ord.
 
Sitter och känner mig ensam och olycklig. Det är alltid så tydligt vissa dagar på året att jag är det. Till exempel i dag på min bröllopsdag. 23 år som gifta om han varit i livet. men det är han ju inte. Så det känns faktiskt ensamt. Jag har levt fler år utan honom än med honom. När jag tänker på det låter det väldigt ensamt.
 
Kom iväg till stallet och red min härliga häst; dels en kort stund på ridbanan och så ut och myste och kopplade av och inte minst härligt med lite galopp på grusvägen under ekarnas trädkronor 😍.

Efter stall bidde det soffhäng med kvällsmat och Husdrömmar 😊. Nu ska bara honkatten komma in så ska vi lägga oss 🥱.
 
I morgon (i dag då) fyller spionen 5 hela år. Har bokat in en promenad med S och hans husse efter husses jobb för att han ska få leka med sin kompis på sin födelsedag! Min spion börjar bli stor. Eller ÄR stor!

Jag borde egentligen sova nu, men dricker te och lyssnar på musik med mina urgamla hörlurar som tappar tyg från sina öronlappar. Jag vet inte vad det heter, men de som sitter på öronen. Inget fel annars men de är alltså 10 år gamla och tyget trillar i bitar av dem där, irriterande. För himmelen vilket bra ljud det är i dem ännu! Funderar på om man kan köpa nya sådana, reservdelar, vettetusan vad det heter man söker på eller om det finns till 10 år gamla hörlurar som knappt görs längre.... men kom på att jag annars kan lägga ut en annons om att jag söker, någon har kanske ett par gamla liggande där de är hela men lurarna inte fungerar.

Mycket funderande istället för att sova... Får väl försöka komma i säng nu.
 
Ägnar tio minuter betald arbetstid åt att spela bas. Har en bandlös ukulelebas på jobbet bara för själslig hälsovård.
IMG_2108.jpeg
 
Efter flera dagar av avloppsgrävning var det rätt skönt att slippa ljudet av maskiner på tomten... Men i princip samma stund som grävningen slutade här började den på granntomten - what are the odds liksom 😱 ?? Nu bor inte grannarna precis bredvid, så ljuden är ändå rätt dämpade, men det är nästan osannolikt att det skulle slumpa sig så :D ! Vi har bott här i 7 år nu och INGEN har grävt under den tiden... Undrar vad de ska hitta på (tror inte att det rör sig om avlopp)?
 
Bugger! Jag var säker på att jag hade minst en sensor kvar, men tydligen inte. Har naturligtvis beställt fler men de kommer inte på några dagar :arghh:
Tycker mig minnas att det hänt förr..

Min diab.sköterska förmanade mig för länge sen att beställa när jag har två kvar.
De kan gå sönder eller lossna.

Jag har rått dig förr, och upprepar - beställ nya tidigare!! Please.:heart
/tjattanten
 
Opererades igår och inväntar nu en 6h resa hem igen. Har nu två titanimplantat i bäckenet och ska förhoppningsvis bli så gott som smärtfri på sikt 🤩.
Ser dock inte alls fram emot hemresan, men får jag bara tillräckligt med smärtlindring så ska jag nog kunna ta mig igenom det också (och förhoppningsvis kunna sova en del av vägen)
 
Hade svårt att somna i natt efter fotbollen.
Drömde när jag väl somnade.
Men dricker kaffe och ska på trav om ett par timmar. Flera vänner och bekanta som startar.
 

Liknande trådar

Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
758
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 667
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
62 095
Senast: Bonita4
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp