Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det börjar närma sig lunch. Min morgontidiga kollega har gått på lunch så om sisådär 50 minuter är det min tur :) Ska ta en promenad i solskenet tror jag :)
 
På tal om lunch så öppnar snart kinarestaurangen. Jag är MYCKET sugen på deras fyra små rätter.....
FYRA SMÅRÄTTER
Varmrätter
Kycklingfilé med rödcurry ✶✶
Grillad fläskspett med jordnöttssås
Stekt Oxfilé med grönsaker
Friterad räkor med sötsursås
Dessert
Friterad banana med glass
:d
 
En kompis kom förbi sjukhuset och hämtade nyckel och karta då hon ska köra hem min bil från det andra sjukhuset hem till mig.
Jättesnällt av henne!
Jag får tyvärr inte gå ut så fick inte träffa henne. 😓
Har de satt LPT på dig? :heart Har du lagt in dig frivilligt (då gäller HSL) så får de inte hindra dig från att gå ut.
 
Handlat fyra buketter tulpaner och två våreld för 100:-.
 

Bifogade filer

  • A51CBDAE-AE84-4B15-887B-C692EADE3723.jpeg
    A51CBDAE-AE84-4B15-887B-C692EADE3723.jpeg
    234 KB · Visningar: 12
Frivilligt, men de har såna regler. Inte pratat med läkaren än som bestämmer utegångsgrad. Om jag protesterar kommer jag få LPT av min erfarenhet.
Det är olaga frihetsberövande att neka nån under HSL-vård att gå ut … så de reglerna är olagliga. Kanske du kan ringa Patientnämnden för att få hjälp att tillvarata dina rättigheter?
Att vilja gå ut är inte laglig grund för LPT. Fast det vet du säkert redan.
 
Jag är deprimerad, orkar inte tjafsa. Men tack!
Förstår. :heart Jag har blivit illa behandlad i öppenpsykiatrin förut under flera år men har inte heller orkat kontakta patientnämnden.

Min förra läkare antydde att jag nog har personlighetsstörning eftersom jag ibland var typ arg. Men jag var ju arg för att de på mottagningen inte gjorde det de skulle. :meh:

Psykiatrin är underlig.
 
Förstår. :heart Jag har blivit illa behandlad i öppenpsykiatrin förut under flera år men har inte heller orkat kontakta patientnämnden.

Min förra läkare antydde att jag nog har personlighetsstörning eftersom jag ibland var typ arg. Men jag var ju arg för att de på mottagningen inte gjorde det de skulle. :meh:

Psykiatrin är underlig.
Jag är rätt lugn av mig. Blivit arg typ två gånger, annars så håller jag mig lugn. Har ingen energi till att bli arg när jag ligger inne.
 
Jag har släppt ut hönsen, matat småfåglarna, nyss värmt upp lite rester till frukost/lunch, plockat fram köttbenen till soppan, kopplat upp mig till jobbet, druckit lite juice och smällt i mig en liter färska jordgubbar. :d

En liten vila på maten innan disken, sen blir det att ställa soppan på spisen att sjuda ett par timmar medan jag städar och jobbar. Tror jag ska laga ett par gratänger när jag ändå håller på, de sköter sig ju själva i ugnen och då har jag matlådor till hela veckan sen när jag ska vara på jobbet. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 500
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 112
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp