Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har gått över till distansundervisning - alla kurser, alla nivåer. Det efter regeringens rekommendation till vuxenutbildningen förra veckan.
Jag jobbar ju på lågstadiet och vi kommer inte ha mycket via dator. Fokus för datoriserad undervisning ligger på de klasser som ska ha betyg.
Vi har inte 1-1 med datorer
 
Tvättat bilen, den blev inte så mycket renare :rofl: Hade typ behövt tio flaskor avfettning. Men var på en sån tvätt där en inte får ha egna produkter och deras avfettning gör bilen flammig. Så det får bli en ny tvätt snart!
 
IMG20200321124819.jpg
 
Jag fick jobba idag - tjohoo! Får även jobba imorgon, sedan är jag ledig några dagar med semesterbetalt eftersom det ändå var beviljat inför den där Londonresan som inte blir av. :) Jag räknar inte med att det finns något arbete att komma tillbaka till på Fredag så efter det får vi se.
 
Senast ändrad:
Pust, pust, flås, flås :meh: Känner mig fjantig som är hemma, ligger strax under febergränsen och har hostat typ tre gånger denna vecka. :cautious: Andningen är lite ansträngd och känner jag efter är jag väl lite hängig men assååå 🙄🙄😑
Tack snälla nån, äntligen lite regelbunden hosta. Vill gärna att det bryter ut ordentligt nu så det kan börja bli bättre :cautious: I övrigt dricker jag te och syr :)
 
Det blev två timmar promenad med pappa. Det är orimligt mycket folk ute i skogen :eek:
Vi skulle egentligen bara gå en kortis, typ 40 minuter. Men vi hittade spår av bäver och vimsade runt tills vi hittade bäverhyddan på andra sidan sjön :)
Sen gick vi för att kolla på det nya fågelmatningsstationen och där fastnade vi en stund. Hur mycket fåglar som helst. Inget folk. Vi satt där tysta och tittade på fåglar en stund. Det är inte så långt dit från mig så det kan hända att jag går dit flera gånger bara för att sitta och titta på fåglar en stund :up:
 
Man ska aldrig gå och 'handla en sak' för det slutar ändå alltid med att man kommer hem fullastad :meh: det jag brukar kalla IKEA syndromet. Men nu har jag bunkrat (även om det inte var meningen) så har massa kycklingben hemma - rea - karré också på rea, plus tomaterna jag gick för att handla. Sedan unnade jag mig faktiskt en billig orkidé även om vi får se hur länge den håller. Och ja, köpte kexchoklad och struntar i framtiden. Den får klara sig själv. Nu är jag verkligen bunkrad, suck.

Allt var välfyllt förutom pasta och vita bönor. Dessutom fanns det toapappret jag egentligen köper så det var helt onödigt att köpa dyrt 24 pack när jag var där tidigare i veckan.
 
Varit ute i solen i ett par timmar. Röjt lite i trädgården. Fixat till en rabatt och tagit bort en annan rabatt för att minska på trädgårdsunderhåll. Slängt in en halv skottkärra grus till kaninerna. Sått squash, tomater, chili, persilja och paprika.

Ska gå till stallet nu för att kvällsfodra och slänga på täcke. Tar nog med mig en hund :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 511
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 112
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp