Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och mumsar på min kinamat :) . Stackars kvinnan i restaurangen - hon kändes nästan pinsamt lycklig över att jag handlade där. Det är en rätt stor lokal, men det var i alla fall två mindre sällskap som hade vågat sig ut och satt i restaurangen och lunchade. Usch, hoppas att det inte blir så långvarigt att en massa företag måste bomma igen...... :(
 
Sitter och mumsar på min kinamat :) . Stackars kvinnan i restaurangen - hon kändes nästan pinsamt lycklig över att jag handlade där. Det är en rätt stor lokal, men det var i alla fall två mindre sällskap som hade vågat sig ut och satt i restaurangen och lunchade. Usch, hoppas att det inte blir så långvarigt att en massa företag måste bomma igen...... :(

Jag har bestämt mig, det blir hämtmat från thaivagnen i Enviken ikväll. De är väl säkert inte lika hårt drabbade eftersom de inte har servering men jag vill ändå stötta dem, de behövs!

Lokala pizzeriorna är under all kritik, hur den ena ens får fortsätta är ett mirakel med tanke på hygienen. Jag tänker inte stödhandla hos dem.
 
Sitter hemma i min isolering och lyssnar till P1. Hör en kär gammal vän kommentera läget. Känns tryggt att höra hans välbekanta röst. Vi har nog inte setts på typ 30 år.

Läget i Stockholm verkar gräsligt. Här i min stuga, långt från grannar och stadshets, är det snarast lappsjukevarning.
Situationen känns helt overklig. Runt om i världen pågår en pandemi. Utanför stugfönstret sjunger fåglarna som besatta och krokusarna blommar lika oförtrutet som vanligt

På måndag ska jag vara vigselvittne. Blir tacksamt avbrott i isoleringen.
 
1584797358718.png




Dricker te och äter kanelbulle. Läser om utvärdering och kartläggning, med jämna stressavbrott när det plingar i min telefon. Antingen är det nån av nyhetsapparna, eller nån av mina kombatanter i wordfeud. Stresspåslag vid varje pip - vad har hänt?! har det dött nån mer?!
 
Jag nojar varje gång det plingar.
Har regeringen stängt skolorna eller ej.
Hoppas inte.
Dock är det avslaget att jobba nu då hälften av eleverna är borta.
Har skickat hem läxor till de allra flesta .
Får skicka hem mer nästa vecka.
 
Visa bifogad fil 47319



Dricker te och äter kanelbulle. Läser om utvärdering och kartläggning, med jämna stressavbrott när det plingar i min telefon. Antingen är det nån av nyhetsapparna, eller nån av mina kombatanter i wordfeud. Stresspåslag vid varje pip - vad har hänt?! har det dött nån mer?!
Vi blev rådda av vår ledning att hålla isär jobb och hemmaliv mentalt och klä på oss ordentligt varje dag för att må bra. Så min apokalypsoutfit är jag är fullt kittad med klänning, smycken och smink när jag "är på jobbet". Jag är inte alls så prydlig på kontoret i normalfallet, och jag tycker det hjälper humöret.
 
Jag nojar varje gång det plingar.
Har regeringen stängt skolorna eller ej.
Hoppas inte.
Dock är det avslaget att jobba nu då hälften av eleverna är borta.
Har skickat hem läxor till de allra flesta .
Får skicka hem mer nästa vecka.

Vi har gått över till distansundervisning - alla kurser, alla nivåer. Det efter regeringens rekommendation till vuxenutbildningen förra veckan.
 
Visa bifogad fil 47319



Dricker te och äter kanelbulle. Läser om utvärdering och kartläggning, med jämna stressavbrott när det plingar i min telefon. Antingen är det nån av nyhetsapparna, eller nån av mina kombatanter i wordfeud. Stresspåslag vid varje pip - vad har hänt?! har det dött nån mer?!
Men täng av notisfunktionen människa!!

Ser också mer ut som hon till höger idag :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 500
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 112
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp