Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättar och städar. Har diskat ett berg (nåja, diskhon var iaf full..) med disk.

Jag är bekymrad över situationen för (väldigt väldigt många) småföretagare i dagens läge. Har inte så mycket pengar "över" nu det närmaste - pga räknar med kvarskatt vid deklaration...och lär köpa nya sommardäck nu i april... - men tänkte ett varv. Nu på morgonen har jag bokat en klipptid hos frisören (börjar bli dags att se över topparna), och beställt ett par ansiktsmasker. Ska försöka att köpa lite bröd och så på det lilla konditoriet här hemma i veckan.
 
Inser att jag måste fokusera på något. Så jag pluggar trots att jag är sjukskriven. Men känns skönt att använda hjärnan och känna sig lite duktig.
Jag valde att gå tillbaka till plugget dock annan kurs efter sjukskrivningen. Har möjlighet att bli sjukskriven längre men fort gjort att man fastnar i "jag orkar och gör inget" träsket. Man behöver en break men ibland behöver man också något som tvingar en att gå upp men gör att man tänker på annat :)
 
Funderade på att dricka kaffe på balkongen men det var änna lite kallt
20200321_084410.jpg
 
Sambon är taggad, han var uppe före sju imorse för att leka med motorsågen. Nu får jag hålla koll på att det inte ryker fler träd än planerat i farten :laugh:
Synd att du bor så långt bort jag har MASSVIS med motorsågsjobb ;)
Och jag är inte säker på att min lilla klarar av det gigantiska trädet som behagade lägga sig framför min grind
undrar om det går att odla svamp i en gammal ask :idea:
 
Jag valde att gå tillbaka till plugget dock annan kurs efter sjukskrivningen. Har möjlighet att bli sjukskriven längre men fort gjort att man fastnar i "jag orkar och gör inget" träsket. Man behöver en break men ibland behöver man också något som tvingar en att gå upp men gör att man tänker på annat :)
Jag var sjukskriven i höstas med men gick tillbaka för snabbt då tyvärr. Hade bara en massa bomull i huvudet och klarade inte av att tänka klart.
Nu är jag sjukskriven tills terminen ut, så återgår till mastern till hösten.
 
Sådär. Cheesecaken ute ur ugnen. Vette sjutton om den kommer att se ut som en red velvet dock? Mer som en lite läskig mörkrosa färg..... :D Men, men.....jag tyckte receptet med EN flaska röd karamellfärg lät nyttigare än det med två....... Den blir säkert GOD :d !!

Tvätten går på centrifugering - så strax dags att slänga ut den i solen!
 
Åt surdegsmacka med varmrökt lax till frukost... ohyggligt gott. Jag funderar på att göra en dykning i frysen och se om det finns någon fisk att röka (den jag åt nu var köpt).

Jag har lax i portionsbitar men den ska bli nuggets med glaze på mousserande vin. Ska man "bara" varmröka är det bättre med sådan som har skinn.
 
Tittar på nyhetsmorgon och en intervju med bröderna Norén där de pratar om lärdom av det som händer just nu. Att man gärna missar det som finns i ens närhet och ofta höjjer blicken och letar efter just det längre bort.
De är intressanta, kanske ibland lite flummiga men just den saken fastnade. Jag kan förstå och hålla med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 485
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 112
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp