Vad gör vi? Del CV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har blev det fisk pa "gammaldags satt" :p Jag gjorde champinjon cram som jag bredde ut pa fisk (Pacific Rockfish) fileer, blandade i flera matskedar av Ikea's (vad jag trodde var rod rom, men vad som visade sig vara gjort av sjogras :cautious: nar jag laste ordentligt pa burken) i cashew gradde och satte in i ugnen.
Det blev jatte gott med parsnip :confused: puree med en liten salld innan. :d Nu sitter jag med ett glas vin och njuter av att det ar helg ... och att jag ska jobba nasta vecka trots att det ar "spring break".

Bussbolaget gor vad de kan for att halla alla som vill jobba sysselsatta medan det mesta ar Covid-19 stangt. Vi levererar lunch och frukost till alla elever som vill ha. I dag delade vi ut mat till 250 barn (en av skola med over 500 elever, men alla kommer inte for att fa gratis mat). Men det ar manga som vill ha mat i laginkomst omradena utanfor sta'n ... Alla barn mellan 0 - 18 ar far 2 mal om dagen gratis och behover forhoppningsvis inte ga hungriga aven om skolan inte ar "i session".
 
Har blev det fisk pa "gammaldags satt" :p Jag gjorde champinjon cram som jag bredde ut pa fisk (Pacific Rockfish) fileer, blandade i flera matskedar av Ikea's (vad jag trodde var rod rom, men vad som visade sig vara gjort av sjogras :cautious: nar jag laste ordentligt pa burken) i cashew gradde och satte in i ugnen.
Det blev jatte gott med parsnip :confused: puree med en liten salld innan. :d Nu sitter jag med ett glas vin och njuter av att det ar helg ... och att jag ska jobba nasta vecka trots att det ar "spring break".

Bussbolaget gor vad de kan for att halla alla som vill jobba sysselsatta medan det mesta ar Covid-19 stangt. Vi levererar lunch och frukost till alla elever som vill ha. I dag delade vi ut mat till 250 barn (en av skola med over 500 elever, men alla kommer inte for att fa gratis mat). Men det ar manga som vill ha mat i laginkomst omradena utanfor sta'n ... Alla barn mellan 0 - 18 ar far 2 mal om dagen gratis och behover forhoppningsvis inte ga hungriga aven om skolan inte ar "i session".
Parsnip = palsternacka?
 
Exakt! En trasdocka med klor som inte kan hoppa :cautious::rofl:
Båda våra katter är Ragdolls, men nog f-n hoppar de ändå. De hoppar liksom lätt från marken upp till högsta våningen i deras klösträd över 1m upp. De hoppar upp på mitt skrivbord och vandrar runt också, men skåpen i mitt rum är det bästa. Där vet de att de inte får vara, så därför är det extra roligt att reta den tvåbenta och hoppa upp där så ofta man bara hinner! :cautious: :rofl:
 
Är plötsligt jättevaken.
I natt drömde jag att jag var på ridskolan och fick rida en ny häst som var vaaansinnigt vacker :love: och jag red den perfekt och den gick perfekt och allt var bara... Perfekt. Jag hoppade den till och med. 120 hinder. En perfekt dröm. Vaknade pigg, glad, och avslappnad.
Men jag är lite irriterad över att jag inte kan komma på vad hästen hette, för jag vet att jag reagerade i drömmen på vilket vackert namn den hade.
 
Jag vägrar, de är bara förvirrande enligt mig :D
Här också, och då spelar jag ändå gärna rollspel med tjugosidiga tärningar. :D
Nämen var bra! Då vet jag vilka jag taggar nästa gång det saknas folk till en Ulvlek! :D
Det bör inte dröja så länge ;)

För övrigt, JA det är förvirrande. Och det är ännu mer förvirrande att "bara" läsa tråden utifrån, är man med i leken har man ju någon form av "inside information". Alla vet tex vem de själva är och vissa sitter i lyan och har info om vilka X antal andra spelare är.
I min första lek var jag Välsignad, dvs god, och det gick så långt att jag trodde att alla var goda och jag var ensam ond :D
Men det finns andra som är experter på att förklara vad en Ulvlek är, så fråga dem. De kan säkert göra det mer klart vad det går ut på osv.

——————————
@Jamtland, nu är jag själv newbie. Heffaklumpen-leken är min tredje lek och första som LL. Men säg till om du vill gå med i kulisserna, så löser vi det :)
 
Båda våra katter är Ragdolls, men nog f-n hoppar de ändå. De hoppar liksom lätt från marken upp till högsta våningen i deras klösträd över 1m upp. De hoppar upp på mitt skrivbord och vandrar runt också, men skåpen i mitt rum är det bästa. Där vet de att de inte får vara, så därför är det extra roligt att reta den tvåbenta och hoppa upp där så ofta man bara hinner! :cautious: :rofl:
Glömde säga att de har enorm träffsäkerhet när de hoppar också. Vill de att den tvåbenta vaknar så hoppar de från marken, rakt upp i sängen och landar rakt på den tvåbentas mage :D

Sen kan man fördelaktigt ställa sig och slå svansen i den tvåbentas ansikte också. Eller så slickar man hen i ansiktet och kräver pussar tillbaka... eller så lägger man sig död över den tvåbentas bröst. Det är nästan det bästa. För då tvingas den tvåbenta ligga kvar och gosa med en :D :love:
 
Nämen var bra! Då vet jag vilka jag taggar nästa gång det saknas folk till en Ulvlek! :D
Det bör inte dröja så länge ;)

För övrigt, JA det är förvirrande. Och det är ännu mer förvirrande att "bara" läsa tråden utifrån, är man med i leken har man ju någon form av "inside information". Alla vet tex vem de själva är och vissa sitter i lyan och har info om vilka X antal andra spelare är.
I min första lek var jag Välsignad, dvs god, och det gick så långt att jag trodde att alla var goda och jag var ensam ond :D
Men det finns andra som är experter på att förklara vad en Ulvlek är, så fråga dem. De kan säkert göra det mer klart vad det går ut på osv.

——————————
@Jamtland, nu är jag själv newbie. Heffaklumpen-leken är min tredje lek och första som LL. Men säg till om du vill gå med i kulisserna, så löser vi det :)

Tagga på du men förvänta dig inte att jag går med :D Jag tror det var @Snurrfian som försökte få med mig för typ hundra år sedan men jag vägrar som sagt :p
 
Fantastiskt väder men lite för kallt ännu. Nästa vecka ska tydligen bli helt underbar med sol och värme :love:
Det var MINUS 6 grader när jag var uppe och släppte ut hästar vid 5-tiden...... :cautious:

Men - visst - solen strålar från en klarblå himmel :) ! Ska nog försöka mig på att hänga ut en tvätt idag.

Men först ska jag baka en cheesecake. Förbaskade eländen som sedan måste stå i kylen i så många timmar att vi som tidigast kommer att kunna äta den sent ikväll........ 😜
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 167
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 485
Senast: Sassy
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 112
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp