Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommit hem från jobbet. Ska strax hämta upp min granne/kollega/min hunds uppfödare 😄 och sedan hämtar vi upp vår chefs mamma som är på ön på besök från Sydney i några veckor. Men chefen är fast på jobbet. Så vi kidnappar mamman från hans hus och kör över berget till "Alma bay" där de ska släppa tillbaka 2 sköldpaddor till havet som "the turtle hospital" har tagit hand om i flera månader, efter dom hittats sjuka. Redo för frihet!🤗
 
1722054297556.png

Köpte dessa glasögon
 
Vaknade tidigt trots att lilleman fortfarande sover. Vattnat växthuset och fyllt på snigelbarer. Behöver nog fler. Trots att jag både förgiftar dem och bekämpar mekaniskt orsakar de mer och mer skada..

Maken köpte en drönare med kamera på Clas Ohlson. Kameran funkar tydligen inte. Han vill inte reklamera, för han "vill inte bråka" :banghead: Hur dumsnäll får man vara?!
 
Liten aning panik. Typiskt mig.

På fredadg kommer en man och gjuter om keramiokbotten i min panna. Han ska sätta dit ventilen ovanför vedspisen också. Sen vill han hemskt gärna gära om trappen till förstubron också. Vilket nog är behövligt... (Han vill ha jobb).

Det innebär att jag måste städa pannrummet och stapla upp vedhögen därinne samt göra ren inne i pannan. Jag behöver städa köket också ( :banghead: )

Helst ska jag riva trappan och köpa nytt virke till den.
Orkar jag, har jag råd med trappan också?

Förnuftet säger att det går säkert finfint. Hjärnan vill inte riktigt lyssna :D
 
Joggat 5.5 km med 1.5 km intervaller.
Duschat och satt på mig klänning. Det händer inte många gånger på ett år men på ngt vis vill jag utmana mig själv.
Vid fem är jag bjuden på middag hos en kompis som jag jobbar tillsammans med.
Solen skiner.
Dricker en kopp kaffe innan jag ska platta håret.
Väntar in en tvättmaskin också.
IMG_9734.jpeg
 
Jag håller på att bli knäpp på ideellt arbete, om folk kunde göra det man ber dem om istället för att fundera på vad andra gör och inte gör. Bara för att du inte ser vad andra gör betyder inte det att de inte gör något. Alla är viktiga på sitt sätt. :heart Men ska du bara gnälla för att du blev tvungen att göra klart en sak du har dragit igång och klaga på att ingen gör något utan att ens vilja lyssna på allt annat som har blivit gjort.
 
Jag håller på att bli knäpp på ideellt arbete, om folk kunde göra det man ber dem om istället för att fundera på vad andra gör och inte gör. Bara för att du inte ser vad andra gör betyder inte det att de inte gör något. Alla är viktiga på sitt sätt. :heart Men ska du bara gnälla för att du blev tvungen att göra klart en sak du har dragit igång och klaga på att ingen gör något utan att ens vilja lyssna på allt annat som har blivit gjort.
Så irriterande. Jag har fått in en styrelseldamot som är precis så.
Jag kan göra precis allt. Senare: ingen ville ju hjälpa till.
:banghead: :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 226
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 061
Senast: Gunnar
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 593
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp