Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så irriterande. Jag har fått in en styrelseldamot som är precis så.
Jag kan göra precis allt. Senare: ingen ville ju hjälpa till.
:banghead: :rage:
Just det där verkar vara standard, åtminstone i "mina" kretsar... Ibland kommer ett mellanläge också som är: "Ok, du kan få hjälpa till, om du gör allt på exakt mitt sätt och du ska vara j*vligt tacksam för att du blir betrodd att hålla på med det här!"
 
Finally! Sambon har på eget initiativ nämnt att det hade varit bra med en något större, mer praktisk bil :banana: Han/vi har en bil som förvisso är billig i drift, men den är liten, klen och det känns om tillverkaren inte ens funderade på något som liknar ljudisolering i den. Nu när han plötsligt ska åka lite längre så blev han påmind om det. Så, om inte annat innan nästa sommar kan vi förhoppningsvis byta till något som är lite mer passande när man är 2 pers och 2-3 stora hundar.
 
Funderade på att gå ut och plocka bär. Kollade väderappen. Skulle vara solmoln. Fine! Skulle börja byta kläder och 5 sek senare hade vi typ monsunregn. 😅
Står fortfarande solmoln på appen. Hoppas det går över fort!
IMG_8126.jpeg
 
Funderade på att gå ut och plocka bär. Kollade väderappen. Skulle vara solmoln. Fine! Skulle börja byta kläder och 5 sek senare hade vi typ monsunregn. 😅
Står fortfarande solmoln på appen. Hoppas det går över fort!
Visa bifogad fil 150100
Här skulle det vara soligt på förmiddagen och regn på eftermiddagen. Perfekt tänkte jag, som ville gå promenad på förmiddagen och ha ensamtid inne på eftermiddagen när sambon skulle iväg. Well. Det regnade med perfekt tajming för att täcka all tid mellan frukost och lunch, nu är det soligt :rofl:
 
Här skulle det vara soligt på förmiddagen och regn på eftermiddagen. Perfekt tänkte jag, som ville gå promenad på förmiddagen och ha ensamtid inne på eftermiddagen när sambon skulle iväg. Well. Det regnade med perfekt tajming för att täcka all tid mellan frukost och lunch, nu är det soligt :rofl:
Grattis! 😜
Vi fick sol nu vi med. Så nu ska jag nog ut och rensa något träd eller buske på bär.
 
Mmmmm, varit och handlat mängder med tomater, nektariner och körsbär. Min lokala ICA har nu (bra) körsbär för 40 kr/kilot! Helt fantastiskt. Synd bara att jag inte visste det tidigare i veckan. Jag kan äta hur mycket körsbär som helst. De hade även nektariner på extrapris, 25 kr/kilot. Ibland älskar jag verkligen sommaren.
 
Grattis! 😜
Vi fick sol nu vi med. Så nu ska jag nog ut och rensa något träd eller buske på bär.
Åh, bärbuskar... Jag borde bjuda in oss på middag hos sambons mor. Hon har bärbuskar på tomten! Och så borde jag ta en skogspromenad någon dag. Frågan är mest vilken skog som passar bäst för bärplockning. Har börjat se en del blåbär, men i stockholmsskogarna är man ju aldrig ensam om att gilla bär.
 
Och DÄR kom ovädret! Helt plötsligt drog mörka moln in, det började regna och så dundrade det till rejält och regnet fullkomligt vräkte ner. Otroligt häftigt att se.

Jag skyndade att göra en kopp te och nu sitter jag i soffan på balkongen. Typiskt kort sommarregn, där det värsta bara varade några minuter, men jag älskar att sitta och se hur vädret ändras och hur luften äntligen känns fräsch.

Och precis som jag trodde att det lugnat sig nu så kom en blixt tätt följt av rejält dundrande :p
 
Nu blåser det upp till regn och rusk. Skönt att ha missat det. Råkade trampa på Megaras tass när jag ställde mig upp från stolen :( Hon har en fantastisk förmåga att alltid vara precis där jag ställer fötterna. Tack och lov är hon inte särskilt långsint så hon accepterade Dreamies till tröst.

Tack och lov trampade jag inte henne direkt på tassen så hon skrek till!
 
Gjorde just ett logiktest som jag verkligen, verkligen, verkligen misslyckades med. Jag hatar cirklar och trekanter och fyrkanter :arghh: Dessutom blir jag så sjukt stressad. Hade varit bättre om jag bara svarat på måfå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 498
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
310
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 102
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp