Vad gör vi? Del CC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dammsög just. Sjöblöt av svett och temperaturen inne har tagit sig upp till 26 :eek: Ska moppa och hämta in fläkten för nästa vecka kan bli rätt varm. Imorgon ska det vara åskrisk hela dagen :crazy:
 
Hemma i stan. Promenerat och gjort några inköp.
IMG_0621.jpeg
 
Bakat, handlat, bakat ännu mer. Nyss ätit kvällsmat och ska sätta mig i soffan en stund med sonen innan han ska sova. Ev baka mer ikväll. :)
 
Precis hemkommen efter både en sväng till Universum och Liseberg. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om Universum på högsäsong men svårt att ta sig fram vilket gjorde att jag tröttnade.

Nu blir det salta nötter och godis resten av kvällen tillsammans med tv-serier och tvätt.
 
Kom in från en timmeslång promenad för en liten stund sedan. Det var ok i skuggan, men i solen... Jösses. När jag kom in så kunde jag både se och känna svett rinna på mig. Nu har jag i alla fall slutat svettas, så det är äntligen dags att duscha.

Funderar också på vad jag ska äta till middag, men eh. Jag är inte så pepp på det. Jag vill mest äta glass, men om jag äter mer sådant nu utan att först äta ordentlig middag så kommer nog magen att döda mig.
 
Tvätten i maskinen, nu dammsuga. Jag ska sticka ut till landet tidigt på måndag morgon. Och eftersom t-banans röda linje är avstängd mellan slussen och t-centralen kommer det ta en evighet att åka till Teknis.

Edit: Wohoo, det verkar som de har öppnat röda linjen igen! Vilket kapar drygt en halvtimme och gör att jag bara behöver byta två gånger inte fyra och gå genom centralen med katt och packning.
 
Funderar på om vi ska gå ner till havet för ett kvällsdopp när dressyren är slut. Sen packa bilen så att vi kan åka tidigt imorgon bitti eftersom det ska bli väldigt blåsigt här.
 
Megara gick omkring med ful och skivig päls, det for igenom mig (efter min förra katts problem som alltid visade sig på hennes päls) tills jag insåg att jag nog måste dammsuga lite oftare, särskilt på sommaren när hon fläker ut sig och rullar runt :angel:
 
Tar igen mig på soffan efter dagens vandring och väntar på att maten jag beställt (japanskt :d) ska levereras. Sedan ska jag promenera bort till parken 300 meter härifrån och gå på konsert! En gammal amfiteater som byggdes för 101 år sedan används än idag som "sommarscen" med 12 utvalda konserter varje sommar. Jag har aldrig varit där men länge velat gå, och när nu en av mina favoritartister (som även är född och uppväxt här i stan) äntligen kommer dit gjorde jag slag i saken. Ska gå dit alldeles ensam vilket känns lite konstigt men också ganska skönt, då kan jag verkligen njuta av musiken fullt ut och inte bry mig om någon annan :) Det faktum att det är en underbar sommarkväll med sol och 18-19 grader gör inte saken sämre :love:

Tillägg: Kom på nu att allra första gången jag såg denna artist live, år 2012, så gick jag också dit alldeles ensam så det är kanske en grej jag har med just henne :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Håller på att fixa middag, det blev en lång arbetsdag idag. Katten har fått middag redan.
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
67 498
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
310
Senast: bollen__
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 102
Senast: Entourage
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp