Du skrev i din ursprungspost, på ett sätt som jag då, när jag skrev min post, uppfattade som lätt hånfullt
Så därför skrev jag lätt irriterat:
Det var jag väl såklart inte, jag hade inte femmor i alla betyg osv. Om jag skulle varit perfekt och felfri på riktigt skulle jag såklart haft ett städat rum och femmor i alla ämnen och ha gått ut och festat betydligt mer, men precis lagom och sedan läst teknisk fysik och doktorerat eller varit VD för X eller Y och haft två barn. Och hade jag gjort allt det där hade jag kanske åkt tid på "duktig flicka" syndromet och det hade kommit mycket surt efter med stress och utbrändhet.
Men folk är inte perfekta och det är inget fel i att vara "tråkig" det är kanske inte alltid "roligt" att gå ut och "tråkigt" att sitta hemma. Utan för vissa är det kanske mer äventyr med en bok helt enkelt
och man är lite lat och läser inte sina läxor heller pga böcker. Mindre coolt men så är det.
Min mamma var inte heller helt perfekt, så som ingen förälder är. Och som jag skrev i en annan tråd, två imperfekta närvarande föräldrar är ibland kanske bättre
men inte alltid.
Men jag är lite trött på att det ska ha varit på ett visst sätt som tonåring.