Vad blir det för (vegetarisk) mat?

20180413_192949.webp

Gryta med sötpotatis och kikärtor :) mycket god!

Vad gör ni vars mage inte verkar tåla bönor? Har en veganvän som har en mage som kraschar av soja och bönor/linser. Lagar ju mest vegetarisk med andra råvaror och i princip inget som ersättning....

Dagens middag: Biffar gjorda på nammas formbara färs ca 2-300 g, 1 tetra mosade kidneybönor, 1 rödlök, 2 vitlöksklyftor, Baby rays barbecue sauce. Till ugnsrostad palsternacka och broccoli. :d

Idag hade vi tre familjer hemma och var med i en radio-synkron-grillning. Jag "grillade" fyra-rätters helt veganskt!

Förrätt: Tzatziki med gurka, avocado, rödlök och tomat. Till det squash med cornflakes-topping
Mellanrätt: Penne med cashewsås och marinerade vilda örter (maskros & ramslök)
Huvudrätt: Wraps med sallad på bl a spetskål, ananas, grapefrukt och jordnötter
Efterrätt: Äppelkaka med vaniljglass och salt kolasås

Mellanrätten freestylade jag lite, den blev inte jättegod. Originalet var ugnsost (typ camenbert) fylld med penne och örter/bacon. Resten var smaskens!

Jag var för ivrig och började äta innan jag kom på att jag skulle ta kort :D här är i alla fall enchiladas med fyllning av svarta bönor, lök, svamp och spenat med nachochips, guacamole, salsa, några tomater och massa koriander :banana:

Bifogade filer

• IMG_20180415_175748.webp
    IMG_20180415_175748.webp
    354,1 KB · Visningar: 51
Jag var för ivrig och började äta innan jag kom på att jag skulle ta kort :D här är i alla fall enchiladas med fyllning av svarta bönor, lök, svamp och spenat med nachochips, guacamole, salsa, några tomater och massa koriander :banana:
Så gott det ser ut! Har du stekt de svarta bönorna?

Idag äter jag chiapudding och finncrisp med hummus och äpple till frukost, till lunch blir det sötpotatis med en risoni- aubergine och svampröra.

Har köpt så goda lins- och bönbiffar, fyra st för 38 kr. Är det värt besväret och ev. ekonomisparande att göra egna?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 280
Senast: Inte_Ung
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 438
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
613
Senast: YlvaG
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 120
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar