Hittade tandoorinuggets på Coop, till det bulgur kokt med gurkmeja, sallad, rödkålen jag lade in igår, sojabönor och kall limesås.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 65768
Testade vegansk kebab till middag. Det gör jag inte om..
Till det hade jag bulgur, rödkålsskott, alfa alfagroddar, picklade rödkål och två sorters hummus.
Japp. Tyckte den var smaklös och tråkig. Men har en hel del kvar så funderar på att ha den i någon pastasås eller något.Var det den i kartong? Den var ju skitgod tycker jag
Japp. Tyckte den var smaklös och tråkig. Men har en hel del kvar så funderar på att ha den i någon pastasås eller något.
Smart att krydda extra, tänkte inte på det..Jag hade på extra kebabkrydda!
Jag brukar också krydda extra, tycker den är supergod! Men smakar inte så mycket i sig själv nejSmart att krydda extra, tänkte inte på det..
Jag brukar ha lite Blossas glögg i, ger fin djup smak tycker jag!Lyckades göra en god sås på torkad sojafärs igen idag. En tesked kanel, lite vinäger och en skvätt olivolja gör verkligen så att smaken rundas av fint
Låter ju gott! Ska testas så fort jag har glögg hemma igenJag brukar ha lite Blossas glögg i, ger fin djup smak tycker jag!
Något flytande, en smoothie med extra fibrer. Hade inte vågat äta något fast, tråkigt (och jobbigt!) att behöva göra om gastroskopin för att det finns matrester i magen.Ska på gastroskopi i veckan då min mage sagt upp sig och de misstänker något otrevligt.. Hur som helst. Tiden är kl 10.30 och jag får inte äta något på sex timmar innan och väntetiden där kan visst bli lång.
Ohållbart för mig. Så planen är att äta något kl 04.30 och sedan gå och lägga mig igen.
Vad borde jag äta som magen ändå kan smälta hyfsat snabbt, men som man håller sig mätt på länge?
Veganskt såklart.
Tack för tipset!Något flytande, en smoothie med extra fibrer. Hade inte vågat äta något fast, tråkigt (och jobbigt!) att behöva göra om gastroskopin för att det finns matrester i magen.
Jag har gjort det två gånger och klarade mig bra utan att äta, vilket jag först var tveksam till eftersom jag vanligtvis äter väldigt ofta och ofta går runt hungrig.
Man ska tydligen undvika frön och dylikt som jag förstått det, och det är väldigt viktigt att det gått minst 6 timmar. Du får heller inte dricka vatten eller någon annan vätska.Tack för tipset!
En period blev jag sövd på förmiddagen några dagar i veckan och jag minns hur hungrig jag var då. Men då låg jag inne, så det var lättare. Nu måste jag ta mig till sjukhuset och sånt. Mår väldigt illa när jag blir hungrig..
Tack för svar!Man ska tydligen undvika frön och dylikt som jag förstått det, och det är väldigt viktigt att det gått minst 6 timmar. Du får heller inte dricka vatten eller någon annan vätska.
Jobbar ”granne” med en endoskopimottagning och det är så många gånger jag hört patienter som inte gjort som man ska och måste bokas om.
Du vet säkert detta men många verkar slarva med att läsa kallelsen och det är ju svårt att få nya tider
Tips på mat har jag tyvärr inte...