Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del II

Moussaka till mellis också :d. Blir kvarg ikväll till middag/kvällsmat på bion, så då tog jag riktig mat till mellis.
Behöver tömma frysen så jag kan göra storkok av nåt annat :).
 
BDF62B52-9E0E-4669-B21F-4BEDCBFEA113.webp


kan tala om vad jag inte åt 🙃
 
Bakad potatis med vegansk skagenröra till middag. Så. Gott. :love::d

Igår blev det vegopannbiff med löksås, potatisgratäng och sockerärtor. Serverades med rårörda lingon. Också så in i helvete gott!

Imorgon blir det vegetarisk bouillabaisse igen, den var en hit senast! Vitlöksbröd och aioli till.

Nu blir det chips och grönsaker med hummus och holiday-dipp :D
 
Bakad potatis med vegansk skagenröra till middag. Så. Gott. :love::d

Igår blev det vegopannbiff med löksås, potatisgratäng och sockerärtor. Serverades med rårörda lingon. Också så in i helvete gott!

Imorgon blir det vegetarisk bouillabaisse igen, den var en hit senast! Vitlöksbröd och aioli till.

Nu blir det chips och grönsaker med hummus och holiday-dipp :D

Får jag bo med er :D 🤤

Blev stroganoff idag till middag, frysrensningen börjar göra sitt. Lite vegobollar, falafel och färs kvar bara :)
Nya matlådor nästa vecka!
 
Får jag bo med er :D 🤤

Blev stroganoff idag till middag, frysrensningen börjar göra sitt. Lite vegobollar, falafel och färs kvar bara :)
Nya matlådor nästa vecka!

Du är välkommen över när du har vägarna förbi! 🥰
Vi behöver också göra frysrensning, nu måste man ta i som fan för att ens kunna stänga lådorna :angel: Jag som tänkt baka saffransbullar nästa helg, kommer inte finnas plats för dom:arghh:
 
Jag håller på att vänja om mig från induktionshäll till järnplattor :p Hittills går det rätt bra, popcorn blir sjukt mycket godare! Pausade matkassen denna vecka pga flyttkaos så går stekte jag marinerad tofu(kung markatta) i vitlök och japansk soja och åt med spagetti och parmesan. :)
 
Jag håller på att vänja om mig från induktionshäll till järnplattor :p Hittills går det rätt bra, popcorn blir sjukt mycket godare! Pausade matkassen denna vecka pga flyttkaos så går stekte jag marinerad tofu(kung markatta) i vitlök och japansk soja och åt med spagetti och parmesan. :)
Haha jag går andra vägen. Från järnplattor till induktionshäll :p Vi fick panikhandla nya stekpannor. 🙈
 

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Mia_R
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 751
Senast: Oh_really
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 483
Senast: Badger
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp