Alltså jag har aldrig hört talas om att ha pressad citron och socker på. Känner mig helt förundrad.
Samma här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså jag har aldrig hört talas om att ha pressad citron och socker på. Känner mig helt förundrad.
Jag är förvånad över ditt svar men det låter väldigt matigt och gott, så jag tror nog jag ska testa ditt sätt nån gång! Blir ju jättebra utflyktsmat eller lätt lunch såhär på sommaren. (Men jag kommer fortfarande äta några med nötkräm, eller jordgubbar i lingonsylt )Jag har aldrig blivit så förvånad över svaren i en tråd .
Jag gör visserligen mest galetter, dvs på bovete. Men oavsett pannkaka eller galette vill jag ha ruccola, valnötter eller frön, soltorkade tomater, nån (vegansk) ost/färskost/creme fraiche, nån grönärtshummus eller liknande. Pannkaka med sylt har jag inte ätit sen jag var barn.
Äppelmos och kanel, ev en klick grädde.Ja, vad tycker du är det absolut godaste att ha på pannkakorna? obs att det handlar om riktiga tunna pannkakor, inte amerikanska eller banan eller blåbärs eller andra konstiga uppfinningar
Eller bacon och lingonsylt.Äppelmos och kanel, ev en klick grädde.
Det hade jag inte heller för ett tag sen, min partners mamma introducerade det för mig och jag var sjukt skeptisk, men det är riktigt bra. Strö lite socker över, och droppa lite citron. Blir både sött och fräscht!Alltså jag har aldrig hört talas om att ha pressad citron och socker på. Känner mig helt förundrad.
Strösocker.Ja, vad tycker du är det absolut godaste att ha på pannkakorna? obs att det handlar om riktiga tunna pannkakor, inte amerikanska eller banan eller blåbärs eller andra konstiga uppfinningar
Pannkakor är middag året runtLite förvånad över hur många som säger drottningssylt, det har en bara på risalamalta i min värld och känns helt fel som sommarsmak (för pannkakor är väl sommarmat, eller hur?).
Ja dom blir slemmiga av ovispad gräddeHjortonsylt och sirap. All sylt går generellt bra så länge det är hemkokt, även strösocker, strösocker och smör och strösocker och kanel är gott.
Däremot gillar jag Inte glass eller grädde. Ovispad grädde vore helt otänkbart, det är ju som att göra plättarna ogräddade igen.
Även vispad grädde och glass smälter ju och gör dem lika slemmiga.Ja dom blir slemmiga av ovispad grädde
Ovispad grädde är på något sätt mycket sötare, tror det är därför jag gillartHjortonsylt och sirap. All sylt går generellt bra så länge det är hemkokt, även strösocker, strösocker och smör och strösocker och kanel är gott.
Däremot gillar jag Inte glass eller grädde. Ovispad grädde vore helt otänkbart, det är ju som att göra plättarna ogräddade igen.