Team Frasvåffla vs Team Äggvåffla - vilket lag hejar ni på?

Ja som sagt - jag har full förståelse för att man upplever det man redan är van vid som allra enklast. Människan är ju ett vanedjur. Och ger det dessutom ett resultat man gillar så är väl allt gott och väl.

Det jag tycker är trist är att det verkar finnas en uppfattning om att det måste vara svårt eller kräva många moment/ingredienser att göra våffelsmet. Många verkar tro att de inte är tillräckligt duktiga i köket för att göra våfflor utan mix. Och det är ju helt enkelt inte sant. Det absolut svåraste i våffeltillverkning är hitta ett bra våffeljärn. Lyckas man med det, och dessutom klarar av att grädda våfflorna lagom länge på lagom hög temperatur, så är man med god marginal kapabel att göra smet också. Om man vill!
Eller så vet man att man är fullt kapabel och väljer pulver istället ändå. Det finns klart värre halvfabrikatsvaror än våfflor. Folk gör som de vill.

Jag röstar på team ägg. Fras är överskattat, men finns det inget annat så slinker de ner också.
 
Men varfor vill du absolut ha smeten klumpfri? Det loser sig i vaffeljarnet och blir inte mjolklumpar i de fardiga vafflorna i alla fall. Om du vill anvanda en mix ar det val upp till dig, men om det ar for att du vill fa smeten klumpfri ar det aldeles i onodan.
Det märkliga är att i sådana här trådar ska det alltid vara någon slags kampanj att försöka övertala om hur mycket bättre det är att göra egen smet/egen maträtt istället för att använda mix av olika slag. Jag har aldrig förstått varför. Om man vill göra eget, fine, men det är ju inte så att pulverpersonerna på något vis förstör om de väljer pulver istället för att röra ihop eget?

Jag anser inte att det är i onödan eftersom jag vill ha den klumpfri oavsett om du tycker att det inte behövs eller ej, jag tycker det är trevligare med en klumpfri smet. Sås med klumpar är inte gott, pannkakor med klumpar är inte gott så jag föredrar färdigt pulver till våfflor som inte ger klumpar.
 
Det märkliga är att i sådana här trådar ska det alltid vara någon slags kampanj att försöka övertala om hur mycket bättre det är att göra egen smet/egen maträtt istället för att använda mix av olika slag. Jag har aldrig förstått varför. Om man vill göra eget, fine, men det är ju inte så att pulverpersonerna på något vis förstör om de väljer pulver istället för att röra ihop eget?

Jag anser inte att det är i onödan eftersom jag vill ha den klumpfri oavsett om du tycker att det inte behövs eller ej, jag tycker det är trevligare med en klumpfri smet. Sås med klumpar är inte gott, pannkakor med klumpar är inte gott så jag föredrar färdigt pulver till våfflor som inte ger klumpar.

Varfor sa defensive? Jag har inte forsokt tala om for nagon att det ar battre att gora egen smet an att kopa en mix. Allt jag sagt om det ar att FOR MIG ar det enklare att inte fundera pa om jag har en mix kartong hemma utan gora en egen smet. Jag ar namligen dalig pa att planera i forvag vilken middag det ska bli.

Sjalvklart ska sas vara utan klumpar, men nar det inte blir klumpar i vafflor aven om det finns i smeten spelar det ju ingen roll.

Salladslök heter det på svenska.

Vårlök är något helt annat, och det ska man absolut inte äta https://sv.wikipedia.org/wiki/Vårlök

Tack. Jag kor lite for ofta med rak oversattning :o
 
Varfor sa defensive? Jag har inte forsokt tala om for nagon att det ar battre att gora egen smet an att kopa en mix. Allt jag sagt om det ar att FOR MIG ar det enklare att inte fundera pa om jag har en mix kartong hemma utan gora en egen smet. Jag ar namligen dalig pa att planera i forvag vilken middag det ska bli.

Sjalvklart ska sas vara utan klumpar, men nar det inte blir klumpar i vafflor aven om det finns i smeten spelar det ju ingen roll.



Tack. Jag kor lite for ofta med rak oversattning :o
Och jag förklarade ju rätt tidigt att det var bättre för mig med pulver- och mitt val. :) Jag har i stort sett alltid en påse hemma, det är inte så att det blir gammalt så fort så det funkar för mig att ha hemma.
 
Fel tråd att titta in i. Nu vill jag ha våfflor! :arghh: Med vispgrädde och blåbärssylt (jordgubbssylt vid kris går ner).
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 418
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 184
Senast: mamman
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 734
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp