Inget speciellt tema men Margretetorps Gästgiveri julbord utanför Ängelholm kan jag rekommendera. Deras mat generellt är god. Mysigt också och nyrenoverade rum om man vill övernatta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh! Där råkade jag svänga in på slump med ena barnet för några somrar sen, jättetrevligt ställeInget speciellt tema men Margretetorps Gästgiveri julbord utanför Ängelholm kan jag rekommendera. Deras mat generellt är god. Mysigt också och nyrenoverade rum om man vill övernatta.
Min fantasi skenade genast iväg och började föreställa mig julbord inne i deras svartkrog... Vilka bilder som spelades upp i min skalle!!....Var med Brf-styrelsen på Almåsa Havshotell.
Klassiskt julbord med lite extra touch.
Man började med deras hemgjorda glögg samt en liten aptitretare och kocken berättade om svensk tryffel.
De hade bla små tallrikar med mini-smakprov av sillen och massa spännande smaker på laxen.
Bäst var sill med brynt smör och yogurt & Lax smaksatt med salmiak samt tryffelsmöret till brödet.
Lammköttbullarna och lammprinskorven var gudomliga.
Drack en Wisby Weiss till maten men de hade även öl från det lokala micro-bryggeriet.
Var på skaldjursjulbord 1 december. Helt otroligt, obegränsat med alla skaldjur inklusive hummer och ostron, både gratinerade och vanliga, krabba, havskräftor, löjrom i mängder, musslor, tonfisk, räkor etc. Man fick ta hur mycket man ville av allt, har nog aldrig ätit så mycket löjrom i hela mitt liv
Det var även klassiska saker så som sill, lax, skagenröra och så ett gottebord.
Väldigt bra vinlista också.
Kostade 1195kr vilket är ett fynd med tanke på att en skaldjursplatå ofta ligger på 2000kr i Stockholm och då är det inte all you can eat.
Stockholm Fisk! Kan varmt rekommenderas. Vi kommer gå dit igen nästa år om de fortsätter ha julbord.Wow låter fantastiskt vart var ni?