Sv: Vad är det med mig?
Vad du än gör, skaffa inte barn för att din sambo vill.
Ditt ev. framtida barn har rätt att vara efterlängtad och älskad och det är inte så enkelt som att man bara för att man har burit barnet i nio månader älskar det.
Jag hade (vi umgås inte längre) i min bekantskapskrets ett par där kvinnan gjorde just så, fick barn för att mannen ville.
Hon älskar inte det barnet och det är barnet som får ta allt ovett för att det finns
vad det än är så går det ut över den här lilla flickan, hon har aldrig fått något behov tillgodosett av sin mamma och eftersom pappan inte inser hur illa mamman gör barnet så gör han heller inget för att stoppa det
Pappan tillgodoser inte heller sitt barns behov eftersom han anser att hans liv som han hade innan han blev pappa ska fotsätta på samma sätt, dvs. han jobbar lika mycket, spelar fotboll lika mycket, super lika mycket och sover lika mycket.
Det här barnet blev utrett på bup redan som treåring då dagis slog larm om att något måste vara allvarligt fel.
Så snälla, den dagen du bestämmer dej för att försöka få barn så ska du vilja det med tanken att just
du vill ha barn, inte att du ska gå igenom detta för att din partner vill ha barn.
Jag tror att orsaken till att du läser på föräldraforum är att du är nyfiken och vetgirig, du vill veta vad du säger nej till och du vill veta hur andra har reagerat.
Det där att inte bli tagen på allvar är så otroligt barnsligt och omoget, jag brukar fundera på hur folk tror att de kan ha rätt att säga -du kommer ändra dej när du blir äldre.
Jag var runt 5 år när jag bestämde att jag ville ha barn innan jag fyllde arton, alla sa till mej, du kommer att ändra dej.
Min son föddes 6 dagar innan min artonårsdag precis som jag hade önskat och drömt om
fast då spelade inte längre just åldern någon roll.
Jag kan inte ens fatta vad folk har med att göra om andra vill ha barn eller inte, visst är det en viktig fråga för vi hade dött ut om alla tänkte att de inte vill ha barn, men eftersom det alltid kommer finnas de som vill ha barn och de som inte vill så varför ska andra lägga sig i?