Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det ÄR tillåtet att göra vad man vill med sin kropp. Du får sälja dig om du vill.

Du får däremot inte göra vad du vill med någon annans kropp
Lagen är emot sexköp.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag skrev inte att alla kunder är vettiga. Däremot dom seriösa kunder som är värda att sälja till och som man säljer till om man sätter något som helst värde på sig själv som människa, dom kunderna behandlar eskorterna väl. Annat är bara tragiskt och sådant ska inte förekomma, sånna eskorter behöver hjälp för man ska inte inom något yrke låta sig utnyttjas.

Jag orkar inte läsa hela tråden men det du säger stämmer ganska illa med den nyligen publicerade danska undersökning som visade att en av 7 danska män tycker att det är ok att köpa sex av traffickingoffer. Det är alltså inte en av sju sexköpare utan en av sju män. Totalt sett. Om man inte ens bryr sig om att "säljaren" är ett människohandelsoffer, dvs. en sexslav, så bryr man sig nog inte så jävla mycket om vederbörandes njutning heller.

Det är mycket möjligt att det finns prostituerade som njuter. Jag tvivlar dock på att det är någon majoritet. Om jag bara jämför med porrbranschen, där det ibland påstås att tjejerna njuter, kan jag konstatera att jag i stort sett aldrig har sett en film där tjejen ser ut att vara ens fuktig i underlivet. Snustort är vad man brukar serveras. Upphetsad my ass.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jaså, du har bestämt att det inte är det?

Jag har sålt sex i några år helt frivilligt och har en annan uppfattning.

Det är lite det jag menar - det är inte hemskt så länge det är självvalt. Sen om det blir konsekvenser av det, då får man ta det och därmed även en helt annan femma. Man har valt fel eller något. Det är ju inte så att du blivit tvingad till att sälja din kropp av någon annan?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

KL på mig själv

Jag hinner inte riktigt med i ert tempo, det ber jag om ursäkt för ifall det finns någon som vill ha ett svar av specifikt mig.

För övrigt vill jag sticka in en annan fråga i den här diskussionen.

Lyxprostitution, vad anser ni om den? De som har koll - förekommer det lika mycket "förfall" där med droger etc? Eller är det ett sätt för kvinnorna att utnyttja männen för att få leva ett såkallat jetset-liv?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu har jag läst ikapp och har inget att svara på eller tillägga eftersom landsbygdsbo har skrivit allt som jag är helt överens med om.

Det Niyama upplevt verkar verkligen inte ha varit frivilligt utan det har bottnat i andra saker där det inte egentligen var frivilligt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är väl lite typiskt för de som pratar om hur frivilligt och bra de anser att det kan vara med prostitution att förståelsen av frivillighet är väldigt platt och ytlig. Fantasilös, skulle jag säga.

Samma sak med den eventuella njutningen från den prostituerades sida. Hur kan man se den frågan som så enkel att den löser hela problemet?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

KL

Jag blir lite fascinerad av att vissa tror att många torskar bryr sig om den prostituerades njutning O_o Då skulle trafficing och barnprostitution inte finnas
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu har inte jag läst hela tråden men..

Jag tror inte att det finns någon egentlig "egen vilja" när det kommer till prostitution. Jag tror nämligen att det alltid finns bakomliggande orsaker till att man antingen känner sig tvingad eller att man på ett eller annat sätt lider av erfarenheter eller till och med psykisk ohälsa.
Jag anser inte att det är riktigt friskt att vilja arbeta som prostituerad. Själva "yrket" består av en sådan självförnedring och kan nästan anses vara ett självskadebeteende, så varför skulle någon egentligen vilja om man inte är påverkad av någon form av (mer eller mindre uttalad eller märkbar) problematik?

I mina ögon faller hela frågan därmed. Hur mycket man än slänger sig med fina ord som frivilligt så är jag fullt övertygad om att det bara är just tomma fina ord.

Jag skulle förövrigt ALDRIG sälja mig själv.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja okej. Men du svarade inte på frågan: Om ens barn säljer sex och är helt nöjd med det livet, vad är problemet?

Om jag hade varit den föräldern så hade jag undrat vad jag gjort för fel eftersom mitt barn uppenbarligen inte mår riktigt bra.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nä fy. Skulle jag behöva bli hora så måste jag nog droga ner mig först. Får stänga av sig mentalt.

Det mest riskfyllda jobbet. Tänk att ha sex med en som tänder på när någon annan lider, tex skära upp magen.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Kl

Jag är en person som tycker det är HELT OK för en person att göra vad den vill med sin kropp...

Vill nån tatuera hela sin kropp - ok (själv totalt ointresserad och skulle aldrig göra det)
Vill nån göra skönhetsoperationer - ok (gillar själv inte läkare så nä)
Vill nån leka med barn hela dagarna - ok (Skulle ALDRIG jobba med barn)
vill nån ha sex hela dagarna - ok (ja de skulle jag kunna göra själv)
Vill nån ta hand om gamla dvs torka deras rumpor mm - ok (Skulle ALDRIG göra)

SÅ jo jag tycker att det är helt ok för en person att bestämma själv vad den vill göra med sitt liv. Vissa vill bli läkare, vissa poliser (där kan vi ju prata risker) eller militärer (där har vi ju verkligen en riskbild) och om någon nu upptäcker att sex är liksom deras grej, de tänder på de mesta och kan dessutom tjäna pengar på de ... Kör i vind.

Ang människohandel så är det någon annan som bestämmer, dvs jag kan inte likställa prostitution med människohandel. Det är två olika saker om än att det "hänger" ihop, men en 18åring som säljer sej för att tjäna stålar till sin dyra garderob är inte människohandel. Men om någon tar samma 18åring i "beslag" och sen kräver att den ska tjäna pengar åt andra, då har vi människohandel.


Jag vill nog jämföra debatten lite med "RUT"avdraget, det är ju bara RIKA människor som betalar för att få städat hemma hos sej av FATTIGA städare som måste åka hem till andras hem och städa :banghead: (eller INTE)
Vet flera "medelsvensson" som betalar för städningen så de kan göra annat ist.

Men om det var så att de RIKA tvingade de FATTIGA att städa hemma hos dem så är det slaveri = människohandel ...

Om man nu ska hårddra det så bygger vårt samhälle på slaveriet. Iom att alla ska betala skatt på sina inkomster för att betala till NÅN ANNAN , så blir det ju människohandel.

JAG jobbar inte för att jag tycker det är kul, utan för att få PENGAR, hade jag pengar skulle jag inte jobba !

I en perfekt värld skulle alla dina handlingar som du gör av fri vilja inte skada eller negativt påverka andra.
Nu funkar det ju inte så. killen som älskar att bränna på kurviga vägar med sin Porsche njuter av frihet men riskerar att skada andra och förorsaka samhället stor skada. Därför finns trafikregler.

Nina säljer sin kropp för att finansiera ett liv i högfartsfilen, ett beteende som med stor sannolikhet kommer att skada henne och öka risken för följdskador i samband med den kriminalitet som dras till prostitutionen. Hennes fria val skadar andra människor, kan därför heller inte accepteras av samhället.

Att sedan jämföra detta med det hederliga arbete som en del människor utför i o m att de städar hemma hos folk som har resurser är rent ut sagt patetiskt. Ta exempelvis kriteriet "skada andra" på vilket sätt skadas andra när en tidigare arbetslös nu får ett jobb och hon eller han får tillbaka lite självkänsla?

Nej vårt samhälle bygger på en ackumulering av gemensamma resurser som vi använder för att nästa generation lättare ska kunna leva ett anständigt liv. Du behöver mat för att leva, betalar alltså någon att direkt eller indirekt producera denna mat.
Eller kanske är du i den avundsvärda situationen att du producerar ditt käk själv?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Lyxprostitution, vad anser ni om den? De som har koll - förekommer det lika mycket "förfall" där med droger etc? Eller är det ett sätt för kvinnorna att utnyttja männen för att få leva ett såkallat jetset-liv?

Nu vet jag visserligen inte riktigt vad som menas med "lyxprostitution" men hur tänker du att kvinnors sätt att sälja sex - d.v.s. sina egna kroppar för någon annans njutnings skull - i själva verket är utnyttjning av männen, d.v.s. sexköparna, ifråga?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nä fy. Skulle jag behöva bli hora så måste jag nog droga ner mig först. Får stänga av sig mentalt.

Det mest riskfyllda jobbet. Tänk att ha sex med en som tänder på när någon annan lider, tex skära upp magen.
Lägg sen till risken att ett flygplan kraschar ner i det hus man är i så är det riktigt otäckt:nailbiting:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu har inte jag läst hela tråden men..

Jag tror inte att det finns någon egentlig "egen vilja" när det kommer till prostitution. Jag tror nämligen att det alltid finns bakomliggande orsaker till att man antingen känner sig tvingad eller att man på ett eller annat sätt lider av erfarenheter eller till och med psykisk ohälsa.
Jag anser inte att det är riktigt friskt att vilja arbeta som prostituerad. Själva "yrket" består av en sådan självförnedring och kan nästan anses vara ett självskadebeteende, så varför skulle någon egentligen vilja om man inte är påverkad av någon form av (mer eller mindre uttalad eller märkbar) problematik?

I mina ögon faller hela frågan därmed. Hur mycket man än slänger sig med fina ord som frivilligt så är jag fullt övertygad om att det bara är just tomma fina ord.

Jag skulle förövrigt ALDRIG sälja mig själv.

Så fel du har ... Jag tex har inga som helst problem med att sälja min kropp till en i förväg bestämd man (i mitt fall då jag bara haft hetrosex)... Har faktiskt aktivt kollat upp hur man går till väga för att hitta folk som betalar för sex.
Att det aldrig blev av då var för att mina boendeförhållanden inte tillät det.

MEN skulle som sagt till rätt pris och person INTE ha några som helst problem..
I mitt fall handlar de om "lyxhora" i den meningen att jag EGENTLIGEN inte behöver pengarna.. Då jag har heltidsjobb... Men varför göra det gratis med onenightstands när man kan få betalt för de ? Fortfarande självklart på mina egna initiativ och inte med "nån äcklig gammal gubbe"...

Sen är ju frågan om nån skulle betala för mej ;) Men som sagt jag har varken tid ork eller lust att hänga på krogen för att få lite sex... Att då "boka" med nån att komma hem till mej fär att ha sex... Why not liksom... Även tjejer har "behov"...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Problemet är väl att INGET tyder på att det skulle kunna vara så... Snarare är det ren propaganda från nyliberaler och sexindustrin då majoriteten av all forskning och alla undersökningar (såväl kvantitativa som kvalitativa) tyder på raka motsatsen :meh: I den största internationella undersökningen som har gjorts bland prostituerade svarade 89% av de tillfrågade att de skulle ha lämnat prostitutionen om de haft möjlighet. (http://www.prostitutionresearch.com/pdf/Prostitutionin9Countries.pdf)
Pa tal om propaganda sa ar det rent skrammande hur manga av de rorelser som arbetar "for sexarbetares rattigheter" som i sjalva verket ar grundade/styrda av hallickar, och som nar det kommer till kritan satter en hallick framfor en prostituerad.

IUSW, SPOC i Kanada, SWOP i USA, Turn off the blue lights i Irland osv...

Jag onskar att alla med arliga avsikter skulle ga ur denna typ av organisationer och starta nagot nytt, det ar ohallbart att ha en organisation med sa tydligt motsatta intressen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Dom flesta seriösa kunder som köper vill se personen dom köper tjänsten av njuta om dom inte är smått känslokalla. Dom njuter oftast av att ge njutning. Att då få en eskort som är totalt känslokall och inte alls har lust egentligen, då blir stämningen ofta väldigt dålig och säljaren får snabbt ett dåligt rykte och förlorar då alla bra kunder.
Det ar ofta sa att en sexkopare vill att det verkar som att den prostituerade njuter, det ar sant. Men sexkoparen ser det i praktiken inte som nodvandigt att den prostituerade faktiskt njuter.

Det ar for dem som leendena saljs - for annars ar det som du sager sa att det kan bli svart att fa kunder. Aven traffickingoffer far order att se glada och villiga ut, manga sexkopare vill inte kanna sig som forovare, som om de gor nagot mot nagons egentliga vilja. Sedan att de sager det, att de "inte har sex med nagon som inte vill", och sedan gar ivag med nagon som inte skulle ta i dem med tang om det inte vore for pengarna, dar har vi sexkoparen i en liten ask.

Ja jag har minglat med manga sexkopare. For manga.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag är så splittrad när det kommer till prostitution. Det finns en sidan av prostitution som jag tror inte är ett dugg skadlig eller jobbig för de som säljer. Jag tror att många av de som finns i det skiktet tycker att de jobbar extra för en superbra lön och inte lägger några fler värderingar i det. Jag vet ett par tjejer som sålt sig och som tar tillfället i akt att sälja sig för extra cash. De väljer sina köpare med omsorg och har under åren skaffat sig ett par stamkunder som försörjer tjejernas hästintresse, träningar, tävlingar, ny transport, bra dragbil och annat som de aldrig hade haft råd med på sin vanliga knegarlön.

Men, så finns det de tjejerna som jag ser dagligen. De som står på Rosenlund. Visst, majoriteten är inga heroinmissbrukare, de är traffickingtjejer. De ser hälsosamma ut, de pratar med varandra, skrattar mycket med varandra, osv. Men de hade nog aldrig stått där frivilligt. Tror jag. Vart tjejerna kommer ifrån beror på hur mycket polisen jobbar tror jag. Ibland är det bara rumänskor, ibland är det bara tjejer från Nigeria, ibland är det tjejer från Bulgarien och sen kommer vi tillbaka till de afrikanska tjejerna för att de sedan byts ut mot rumänska tjejer igen. Och det är sällan jag ser någon som stått där i mer än ett par månader. Vad som händer med dem vet jag inte, men de står inte på Rosenlund år ut och år in i alla fall.

Men, det finns de som står på Rosenlund år ut och år in. De är missbrukartjejerna. Alla svenska kvinnor som är +40 år. De är riktigt slitna och man ser verkligen att de inte mår bra någonstans. Utmärglade smala, "schletna", ler aldrig, pratar aldrig med någon annan.

Jag tror knappast att de tjejerna som hade sex med Berlusconi för 15.000 dollar/natten led speciellt av det. De tjejer jag känner som har ett par stamkunder som de säljer till ibland för extra cash lider inte heller. De skrattar mest åt att män betalar för att ha sex med dem och tänk så dumma alla tjejer på krogen är som har sex gratis med killarna. Varför inte passa på att ta betalt när man ändå har sex är attityden. Men tjejerna på Rosenlund lever inte på några rosa moln. Det är ingen av dem som springer omkring med Burberry-väskor eller kör någon fräsig sportbil. Tyvärr ser jag ju också torskarna och för alla er som tror att er man aldrig skulle köpa sex så är det tyvärr så att den absolut vanligaste torsken på Rosenlund är en man mellan 30-50 år som kör en Volvo V70 med en barnstol i framsätet. Småbarnspappor ur medelklass.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Skulle ni tycka det var ok att er partner arbetade med prostitution?
Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att den ni träffat ett tag är prostituerad?
Vad skulle ni säg om er partner uppmuntrade er till prostitution?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Skulle ni tycka det var ok att er partner arbetade med prostitution?
Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att den ni träffat ett tag är prostituerad?
Vad skulle ni säg om er partner uppmuntrade er till prostitution?

Jag hade varit oroad.över risken som hen utsätter sig för, undrat över hur personen mådde och suttit med denne på hos sesammottagningen omgående.

Jag hade även kontaktat prostutionsgruppen.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 179
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp