Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Skulle ni tycka det var ok att er partner arbetade med prostitution?
Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att den ni träffat ett tag är prostituerad?
Vad skulle ni säg om er partner uppmuntrade er till prostitution?

Nej
Dumpa
Dumpa
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det ar ofta sa att en sexkopare vill att det verkar som att den prostituerade njuter, det ar sant. Men sexkoparen ser det i praktiken inte som nodvandigt att den prostituerade faktiskt njuter.

Det ar for dem som leendena saljs - for annars ar det som du sager sa att det kan bli svart att fa kunder. Aven traffickingoffer far order att se glada och villiga ut, manga sexkopare vill inte kanna sig som forovare, som om de gor nagot mot nagons egentliga vilja. Sedan att de sager det, att de "inte har sex med nagon som inte vill", och sedan gar ivag med nagon som inte skulle ta i dem med tang om det inte vore for pengarna, dar har vi sexkoparen i en liten ask.

Ja jag har minglat med manga sexkopare. For manga.

Precis så. Så länge man kan spela så skiter torsken helt i hur man egentligen mår. Bara man gör sitt jobb sas.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Skulle ni tycka det var ok att er partner arbetade med prostitution?
Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att den ni träffat ett tag är prostituerad?
Vad skulle ni säg om er partner uppmuntrade er till prostitution?

Jag väljer partner med överenstämmande livsfilosofi och värderingar i möjligaste mån, så det skulle vara en mikroskopisk möjlighet att jag hade partner med den hobbyn/erfarenheten/viljan. Men i en bukefalistisk fantasivärld, skulle jag nog söka akut psykhjälp för både partner och mig.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Var finns dubbelheten? Myten om den lyckliga kåta horan?

Om vi nu skall dra liknelser typ RUT o annat oväsentligt i sammanhanget.
Typ KL, dvs inte riktat mot dig utan mer allmänt i denna skruvade tråd.

Asså jag snortar ju bara lite coke/heroin på helgerna när jag går på krogen, men det gör ju alla? varken jag eller mina vänner är beroende. Vi gör som vi vill med våra kroppar o våra hjärnor, vi är fria människor med fri vilja, det skall staten inte lägga sig i. Vill jag lägga mina pengar på det så är det min ensak.

Om man nu snortar lite på helgerna eller prostituerar sig lite när man behöver påfyllning i plånboken så är man bidragande till att hålla systemet flytande o legitimt, dvs internationella narkotikakarteller som styr över regeringar o dito organisationer som tillhandahåller människor till de som vill köpa sex/kroppar.

Ursäkta, var tvungen att gå ut o spy innan jag fortsatte.
Att ihärdigt hålla sig kvar med naglar o klor i att prostitution är helt OK för att man känner/umgås med en eller annan lyxprostituerad o extrapolera det till all prostitution är extremt nedlåtande o mästrande o visar bara på att man har ganska 0 koll på verkligheten.

:banghead: Tack honung, lbb samt några till för att ni orkar.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag väljer partner med överenstämmande livsfilosofi och värderingar i möjligaste mån, så det skulle vara en mikroskopisk möjlighet att jag hade partner med den hobbyn/erfarenheten/viljan. Men i en bukefalistisk fantasivärld, skulle jag nog söka akut psykhjälp för både partner och mig.



Vad händer om du får reda på att din partner köper sexuella tjänster?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Svara fast det inte är till mig :p
Sex med någon annan skulle jag ta, köpa sex skulle det förhållandet vara så över som det kunde bli....
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Samma här!

Kl

Jag fascineras alltid av hur många som i såna här trådar som säger att de tycker att det låter alldeles strålande att jobba som prostituerad - att det vore lätta pengar, förena nytta med nöje etc etc och att de lätt skulle kunna tänka sig det som extraknäck eller heltidsjobb. Ja men så gör det då :confused: Så mycket snack om att det är ett yrke som alla andra men ändå har man inte ens provat på det en endaste gång. Det är ju bara att göra det då om det nu verkar så galant.

Ts: du vill ju jobba utomlands har du ju sagt. Dra till Tyskland - där ska de ju bygga bordeller vid nya flygplatsen i Berlin. Låter ju som att det skulle passa perfekt för dig.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

kl

Jag såg nyligen en dokumentär om prostituerade och bordeller i Tyskland. där besökte de olika bordeller och pratade med tjejerna som jobbade där och även kunderna. De mer "exklusiva" bordellerna verkade tjejerna ha det lite bättre, de sa själva att de tyckte om vad de gjorde och att de kunde söga nej till vissa kunder om de ville. Sen besökte man även lite billigare bordeller. Där var de flesta tjejerna från öststaterna som jobbade ihop pengarna till deras familjer hemma i sitt ursprungliga land. De fick inte säga nej till män och kunde ha upp till 15-20 kunder per kväll! Låter inte så trevligt.

Nu var ju din ts fråga om att det skulle vara bättre att jobba som frilansande hora så man får alla pengar själv. Men hur lätt är det? Hur ska man få tag på kunder? Om det var så himla lätt, varför gör inte alla horor det redan så dom slipper att dela med sig av sina intjänade pengar till bordellen?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så fel du har ... Jag tex har inga som helst problem med att sälja min kropp till en i förväg bestämd man (i mitt fall då jag bara haft hetrosex)... Har faktiskt aktivt kollat upp hur man går till väga för att hitta folk som betalar för sex.
Att det aldrig blev av då var för att mina boendeförhållanden inte tillät det.

MEN skulle som sagt till rätt pris och person INTE ha några som helst problem..
I mitt fall handlar de om "lyxhora" i den meningen att jag EGENTLIGEN inte behöver pengarna.. Då jag har heltidsjobb... Men varför göra det gratis med onenightstands när man kan få betalt för de ? Fortfarande självklart på mina egna initiativ och inte med "nån äcklig gammal gubbe"...

Sen är ju frågan om nån skulle betala för mej ;) Men som sagt jag har varken tid ork eller lust att hänga på krogen för att få lite sex... Att då "boka" med nån att komma hem till mej fär att ha sex... Why not liksom... Även tjejer har "behov"...

Vad är det jag har fel i?

Jag känner ju inte dig så har inte någon aning om hur du fungerar.
Men jag vidhåller min övertygelse om att det ALLTID finns en anledning som tar bort den fria viljan.
Någon form av psykisk ohälsa verkar vara det vanligaste om man sorterar bort de uppenbara som droger, pengabrist osv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu var ju din ts fråga om att det skulle vara bättre att jobba som frilansande hora så man får alla pengar själv. Men hur lätt är det? Hur ska man få tag på kunder? Om det var så himla lätt, varför gör inte alla horor det redan så dom slipper att dela med sig av sina intjänade pengar till bordellen?

Alltså det är hur lätt som helst att få tag på kunder. När jag bodde i Åre var det massa konferenser där när det inte var säsong = bara dra ned dit och sätta sig i baren. Tog max en timme innan man hittat en snubbe som ville ligga och pröjsade bra. Och nä, jag är inte ens snygg. Bara lite uppklädd och spelade glad och kåt typ. Det är helt sjukt hur många som vill köpa sex.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men om det nu är så lätt, varför finns det då bordeller osv i länder där det är lagligt att sälja sex? Varför skulle man frivilligt vilja dela med sig av pengarna till någon annan som man själv tjänar in? Säkerhet?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ingen aning, jag har noll koll på bordeller. Hur enkelt det är att få "kunder" beror väl också på hur många det finns som säljer.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Precis så. Så länge man kan spela så skiter torsken helt i hur man egentligen mår. Bara man gör sitt jobb sas.
Japp.

Grejen ar ju att innerst inne vill inte torsken ha jamstallt sex. De betalar inte for att nagon ska vara sig sjalv, de betalar for att nagon ska bortse fran sina egna onskningar - vara kat, glad och tacksam.

Ville de ha omsesidigt frivilligt sex skulle de kunna besoka den typen av sidor pa natet dar man kan bestamma att motas upp for casual sex, skaffa kk, de skulle kunna ga pa krogen och flirta upp nagon osv, men det ar inte det de vill ha.

Om det bara handlade om att de ville fa sina egna behov tillfredstallda med en genuint villig manniska, utan att behova ge sa mycket, skulle de tex kunna mota upp med en sexuellt underlagsen som njuter av att ge. Det skulle de kunna gora, om de ville mota en annan manniska for omsesidigt sex.

Men det vill de inte. Och det spelar ingen roll att de fragar den prostituerade om hur dagen varit, att de kanske tar med sig en blombukett, stror sangen med nagra extra tusenlappar, fragar om hen verkligen vill osv. Sager att hen inte ar som de andra torskarna. Blablabla. Torsken vet att den betalat for kat, glad och tacksam och vill bara fa lystna till nagot att lura sig med pa det ytliga planet.

De vill anvanda nagon, kravlost, fa ett skadespel som oavsett deras insats sager att allt ar bra och skont, inget tjafs om vad den andra vill eller egentligen tycker om, bara kopa sig fri fran den delen av sex som innebar att man fragar om den andra faktiskt har lust.

Om de trodde att sexet var 100% genuint och frivilligt skulle de inte betala.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vad är det jag har fel i?

Jag känner ju inte dig så har inte någon aning om hur du fungerar.
Men jag vidhåller min övertygelse om att det ALLTID finns en anledning som tar bort den fria viljan.
Någon form av psykisk ohälsa verkar vara det vanligaste om man sorterar bort de uppenbara som droger, pengabrist osv.

Så du känner inte mej men ändå påstår du att jag har nån sorts psykisk ohälsa ?
Tackar som frågar men nej jag har verkligen ingen psykisk ohälsa... Inga bokstavskombinationer eller andra konstigheter... Anser mej inte "normal" men inte i den negativa aspekten utan den positiva...

Går helt efter mottot
Varför va som alla andra när man kan va sej själv
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Japp.

Grejen ar ju att innerst inne vill inte torsken ha jamstallt sex. De betalar inte for att nagon ska vara sig sjalv, de betalar for att nagon ska bortse fran sina egna onskningar - vara kat, glad och tacksam.

Ville de ha omsesidigt frivilligt sex skulle de kunna besoka den typen av sidor pa natet dar man kan bestamma att motas upp for casual sex, skaffa kk, de skulle kunna ga pa krogen och flirta upp nagon osv, men det ar inte det de vill ha.

Om det bara handlade om att de ville fa sina egna behov tillfredstallda med en genuint villig manniska, utan att behova ge sa mycket, skulle de tex kunna mota upp med en sexuellt underlagsen som njuter av att ge. Det skulle de kunna gora, om de ville mota en annan manniska for omsesidigt sex.

Men det vill de inte. Och det spelar ingen roll att de fragar den prostituerade om hur dagen varit, att de kanske tar med sig en blombukett, stror sangen med nagra extra tusenlappar, fragar om hen verkligen vill osv. Sager att hen inte ar som de andra torskarna. Blablabla. Torsken vet att den betalat for kat, glad och tacksam och vill bara fa lystna till nagot att lura sig med pa det ytliga planet.

De vill anvanda nagon, kravlost, fa ett skadespel som oavsett deras insats sager att allt ar bra och skont, inget tjafs om vad den andra vill eller egentligen tycker om, bara kopa sig fri fran den delen av sex som innebar att man fragar om den andra faktiskt har lust.

Om de trodde att sexet var 100% genuint och frivilligt skulle de inte betala.

Om du hade postat det här redan som #2 så hade tråden kunnat singla sedan. Briljant:bow:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast det är väl inte 100% så. Ibland köper väl även män som är ensamma sex för att få närhet osv. Äldre män som har dåligt självförtroende, inte ser så bra ut kanske inte vågar ragga på krogen eller blir nobbade. Jag tror att det är ett flertal av denna "typ" som köper sex även om de flesta säkert är så som du beskriver.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast det är väl inte 100% så. Ibland köper väl även män som är ensamma sex för att få närhet osv. Äldre män som har dåligt självförtroende, inte ser så bra ut kanske inte vågar ragga på krogen eller blir nobbade. Jag tror att det är ett flertal av denna "typ" som köper sex även om de flesta säkert är så som du beskriver.
Absolut, men det ar bara variationer pa precis samma princip.

De betalar for nagot de tror de inte skulle fa (atminstone inte fran den personen eller pa det sattet) om de inte betalade. Om det sa ar att stoppa kuken i nagon, ligga och krama nagon (en del prostituerade har beskrivit det har fejkgullandet som det varsta faktiskt). Sex, narhet, de koper fortfarande sig fria fran ett akta samtycke.

Dvs aven de har ensamma stackars aldre mannen ar nagonstans medvetna om att narheten inte ar 100% genuin och frivillig annars hade de inte betalat.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Om du hade postat det här redan som #2 så hade tråden kunnat singla sedan. Briljant:bow:
Tack. :) Nar jag sag traden var den redan flera sidor lang, ibland ar det sa deprimerande med prostitutionstradar pa buke att det tar emot att bladdra igenom allt...

Men nagot positivt den har gangen ar dock att jag i sallskap av andra forvanade manniskor fann mig sjalv halla med landsbygdsbo, det ar nagot av ett mirakel...
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 182
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp