Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Hur många pensionärer känner du som har sålt sig under sin ungdom som är nöjda med det?
Konsekvenserna kanske kommer smygande på efter några år... Läs LLBs inlägg igen.


KL
Finns det någon sådan statistik? Lyckliga vs. olyckliga pensionerade prostituerade?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har inte på något sätt försvarat äldre, ensamma män och säga att det e ok att de ska få köpa sex. Jag sa bara att en liten del av de som köper sex även är ensamma män som inte kan få det på något annat sätt. Jag tycker fortfarande inte att det är ok.
Anledningen till att jag hävdade att en liten del av de som köper sex var för att någon annan sa att alla torskar går igång på att tjejen är undergiven och så vidare. Tycker inte jag stämmer. Bara för att någon äldre, ensam man köper sex behöver inte betyda att de gillar att en tjej är undergiven. Bara att de känner sig ensamma och vill ha närhet.
Det gör det inte heller ok att köpa sex, tycker jag. Men ville bara poängtera att alla torskar inte behöver vara dominanta män som går ingång på att tjejer lider.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Sånt är så löjligt resonemang, du kan inte tänka dig det, du kan inte tänka dig att sälja och därför måste det innebära att alla andra också ska resonera så.

Folk är olika, folk söker kickar på olika sätt, folk går igång på olika saker osv, vissa gör det av fel anledning, vissa gör det för att dom känner att det ger dom något. Folk är inte stöpta i samma form, alla fungerar inte likadant psykiskt, alla har inte samma gränser osv.

De VILL INTE förstå... du fattar väl att sex går helt enkelt inte att ha utanför ett kärleksförhållande... De kan ju knappt förstå ett KK förhållande och är mannen dessutom redan upptagen är man ju helt dum i huvvet som fortsätter med personen...

till andra i tråden:
Sex är SEX, man kan (jodå de FINNS personer som kan) ha sex för sexets skull utan att vara kär i den man har sex med, just för enbart sexets skull...

men känns som att jag inte riktigt platsar i denna tråd för min mening räknas inte ... säkert pga min psykiska ohälsa eller för att jag nog helt enkelt inte vet bättre... Hur jag ser på saker räknas inte... alla andra vet bäst :banghead:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har haft sex utan kärlek men kan fortfarande inte förstå vilken kick man får ut av att ha sex med någon och sedan få betalt. När jag har sex utan kärlek är jag ändå attraherad av mannen ifråga. När man har sex mot betalning är det oftast inte så. Syftet är inte heller att man själv ska bli tillfredsställd. Varför då ha sex?
För mig själv skulle det kännas förnedrande att få betalt. man har inte sex på lika vilkor, bara för att tillfredsställa mannen och på hans vilkor.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

De VILL INTE förstå... du fattar väl att sex går helt enkelt inte att ha utanför ett kärleksförhållande... De kan ju knappt förstå ett KK förhållande och är mannen dessutom redan upptagen är man ju helt dum i huvvet som fortsätter med personen...

till andra i tråden:
Sex är SEX, man kan (jodå de FINNS personer som kan) ha sex för sexets skull utan att vara kär i den man har sex med, just för enbart sexets skull...

men känns som att jag inte riktigt platsar i denna tråd för min mening räknas inte ... säkert pga min psykiska ohälsa eller för att jag nog helt enkelt inte vet bättre... Hur jag ser på saker räknas inte... alla andra vet bäst :banghead:

Men det är det väl ingen som har sagt?!?!?!
Det är betalningen som diskuteras ;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

De VILL INTE förstå... du fattar väl att sex går helt enkelt inte att ha utanför ett kärleksförhållande... De kan ju knappt förstå ett KK förhållande och är mannen dessutom redan upptagen är man ju helt dum i huvvet som fortsätter med personen...

till andra i tråden:
Sex är SEX, man kan (jodå de FINNS personer som kan) ha sex för sexets skull utan att vara kär i den man har sex med, just för enbart sexets skull...

men känns som att jag inte riktigt platsar i denna tråd för min mening räknas inte ... säkert pga min psykiska ohälsa eller för att jag nog helt enkelt inte vet bättre... Hur jag ser på saker räknas inte... alla andra vet bäst :banghead:

Sicken bullshit! Jag är stor förespråkare för KKs och kravlöst sex.

Blandar man in betalning för utförd tjänst dvs prostitution, så är det totala motsatsen till kravlöst sex.
Det är just det som är problemet.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

De VILL INTE förstå... du fattar väl att sex går helt enkelt inte att ha utanför ett kärleksförhållande... De kan ju knappt förstå ett KK förhållande och är mannen dessutom redan upptagen är man ju helt dum i huvvet som fortsätter med personen...

till andra i tråden:
Sex är SEX, man kan (jodå de FINNS personer som kan) ha sex för sexets skull utan att vara kär i den man har sex med, just för enbart sexets skull...

men känns som att jag inte riktigt platsar i denna tråd för min mening räknas inte ... säkert pga min psykiska ohälsa eller för att jag nog helt enkelt inte vet bättre... Hur jag ser på saker räknas inte... alla andra vet bäst :banghead:
Oj, hur många år har du missat av trådar på senior?
Vi är ganska många som har o haft sex med andra än de vi ev är kära med, eller de vi lever med, ganska många är relativt öppna med KK förhållanden o ONS. Otrohet ej inräknad.

Vad det nu skulle ha med prostitution att göra får du gärna förklara.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Sicken bullshit! Jag är stor förespråkare för KKs och kravlöst sex.

Blandar man in betalning för utförd tjänst dvs prostitution, så är det totala motsatsen till kravlöst sex.
Det är just det som är problemet.

Nej hos DEJ är det pengarna som är problemet.. och tydligen 90% av alla här MEN det finns alltså personer som INTE ser pengarna som nåt problem.. Ska det va så svårt att förstå?

Jag jobbar för att tjäna pengar för att leva = jag sljer mej varje gång jag är på jobbet (om jag hårddrar mitt liv) så för mej är steget att ta betalt för sex inte mer än att jag väljer att jobba med nåt jag vill och kan.
Dvd jag trivs på mitt jobb,men skulle ALDRIG jobba gratis... och för mej är sex nåt jag gillar och om jag då kan få betalt för det med så fortfarande varför inte...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nej hos DEJ är det pengarna som är problemet.. och tydligen 90% av alla här MEN det finns alltså personer som INTE ser pengarna som nåt problem.. Ska det va så svårt att förstå?

Jag jobbar för att tjäna pengar för att leva = jag sljer mej varje gång jag är på jobbet (om jag hårddrar mitt liv) så för mej är steget att ta betalt för sex inte mer än att jag väljer att jobba med nåt jag vill och kan.
Dvd jag trivs på mitt jobb,men skulle ALDRIG jobba gratis... och för mej är sex nåt jag gillar och om jag då kan få betalt för det med så fortfarande varför inte...

Det är trots allt en jäkla skillnad mellan amatörer som roar sig för nöjes skull och låter ngn annan betala notan till att jobba professionellt för att man är tvungen eller tvingad.

Problemet med prostitution är en aning mer mångfacetterat än vad du vill eller klarar av att inse.

En ung, stark fri människa kan naturligtvis göra det valet.
Men ingen är ung o stark för alltid.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

måste säga att jag blir imponerad av dig i den här tråden :)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är trots allt en jäkla skillnad mellan amatörer som roar sig för nöjes skull och låter ngn annan betala notan till att jobba professionellt för att man är tvungen eller tvingad.

Problemet med prostitution är en aning mer mångfacetterat än vad du vill eller klarar av att inse.

En ung, stark fri människa kan naturligtvis göra det valet.
Men ingen är ung o stark för alltid.

Nämen va snällt att man får göra vad man vill ... tackar

och vem har sagt att man jobbar med samma sak hela livet... man kan göra karriärbyten... Jag har gjort väldigt många karriärbyten och inte säker på att jag jobbar kvar i mitt yrke till jag går i pension, snarare tvärtom...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag är också nyfiken!

Ställer samma fråga till TS men hon har inte varit i tråden på ett tag.

oj visste inte att mina planer va så intressnta...

Men om jag gör det eller inte är upp till mej... inte nåt som ni har med att göra...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

kl

De gamla anarkosyndikalisterna som myntade begreppet "arbete=prostitution" skulle förmodligen vända sig i sina gravar över den analogin.

Nu vet jag inte hur det är för korsetten, men själv kan jag inte tänka mig ett liv utan arbete.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

jag är nyfiken av de skäl jag redan redogjort för i tråden. folk säger alltid samma sak som du gör men trots att jobbet inte ens kräver en jobbintervju så verkar de liksom inte bara testa det. varför inte? om det är ett så prima yrke och ett jobb som alla andra?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

De VILL INTE förstå... du fattar väl att sex går helt enkelt inte att ha utanför ett kärleksförhållande... De kan ju knappt förstå ett KK förhållande och är mannen dessutom redan upptagen är man ju helt dum i huvvet som fortsätter med personen...
Nej dom vill inte förstå. Jag ser inte riktigt att det skulle vara tex bättre att ta hem kille efter kille från krogen för ONS tex, oftast har ju också killen bjudit på både det ena och det andra till tjejen, också en slags byte. Då vet man verkligen inte heller vad det är för typ som det dras hem med. Dessutom ofta på fyllan då mycket säkerhet går miste och det är också ofta sällan det är personer som man vill röra i nyktert tillstånd. Men sådant är det inget fel med av någon underlig anledning.

Tycker ofta jag läser om folk med fyllesexhistorier osv, känns inte som att det skulle vara mera sunt. Folk garvar och har sig åt fyllesexhistorier då den ena partnern verkligen inte har någon koll.

Säljer man så har man iallafall en viss säkerhet, man är nykter och är skyddad, man kan dra ifrån kunden såfort det inte känns rätt och får fel vibbar osv. Mycket säkrare än ett ONS.

Att det faktiskt ofta är en viss kick också att göra det förbjudna att sälja och köpa verkar vara otroligt svårt för många att förstå. Finns eskorter och kunder som går igång på den biten.
Hur jag ser på saker räknas inte... alla andra vet bäst :banghead:
Det är väl skönt att det finns sånna här typer som på denna sidan som berättar för oss vad som är rätt och vad som är fel eftersom vi uppenbart inte är kapabla till att avgöra detta själva för vi känner ju inte oss själva överhuvudtaget ;) Så nu kan vi känna att så skönt, nu vet vi att vi inte är sunda och antagligen har ett självskadebeteende, då vet vi vad vi ska berätta för psykologen så vi kan få hjälp...sucka..
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

jag är nyfiken av de skäl jag redan redogjort för i tråden. folk säger alltid samma sak som du gör men trots att jobbet inte ens kräver en jobbintervju så verkar de liksom inte bara testa det. varför inte? om det är ett så prima yrke och ett jobb som alla andra?
Måste ju undra, vad vet du om vilka som testat och inte? Tror du det är någonting som folk går och slänger ur sig här och där med tanke på hur dömmande folk uppenbart är? Efter att ha läst denna tråden tex och märker hur otroligt trångsynta människor är när det gäller sånt här, så förstår jag fullständigt att man hålla sånt här hemligt.

Det är ju rent av farligt att vara ärlig med sånt här med tanke på hur påhoppad man lär bli och alla diagnoser folk direkt skulle sätta.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nej dom vill inte förstå.
Att man inte håller med innebär inte att man inte förstår.

Jag ser inte riktigt att det skulle vara tex bättre att ta hem kille efter kille från krogen för ONS tex, oftast har ju också killen bjudit på både det ena och det andra till tjejen, också en slags byte. Då vet man verkligen inte heller vad det är för typ som det dras hem med. Dessutom ofta på fyllan då mycket säkerhet går miste och det är också ofta sällan det är personer som man vill röra i nyktert tillstånd. Men sådant är det inget fel med av någon underlig anledning.

Tycker ofta jag läser om folk med fyllesexhistorier osv, känns inte som att det skulle vara mera sunt. Folk garvar och har sig åt fyllesexhistorier då den ena partnern verkligen inte har någon koll.

Jag ser det inte heller som sunt att skitpackad dra hem vem-fan-som-helst från krogen helg efter helg. Men det handlar ju inte om ett jobb vilket inte alls gör det jämförbart med prostitution.

Och jodå, jag har sex utanför kärleksförhållande. En period var jag singel och hade två olika kk, trivdes jättebra med det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 184
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp