Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

bägge delarna faktiskt!

:bow::bow:;

skämt åsido.
Jag har mött den lagliga prostitutionen vissa talar om. Då jag jobbar en del med svenska företagskontakter i Europa händer det inte sällan att jag arrangerar möte, resa o boende samt följer med som tolk o mellanhand.
Då 99% av mina kontakter är män och jargongen i den aktuella branschen är tuff så händer det att säljare eller kunder föreslår avslutningar i "röd " krogmiljö.
Då jag har som princip att ALLTID vara nykter vid kontakter som har med jobb att göra och av princip inte skulle kunna tänka mig att ta dessa etablissemangs tjänster i åtnjutande så slutar det med att jag kör dit sällskapet, snackar en stund och drar till mitt hotell sedan, ofta efter att vidtalat en taxi att plocka det "svenska sällskapet" , efter ett antal timmar. Det senare hände oftare i gamla öst, men ...kan nog behövas i vissa kvarter än idag.
Men man går därifrån med en dålig smak i munnen. Ty även om tjejernas läppar ler så berättar många ögon en helt annan story.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är ett bordelljobb med en massa risker och sjukdomar och dödsfall den enda formen man kan prostituera sig på då?

Bordelljobb är väl betydligt säkrare än gatan?

Men hur många i den här tråden som skulle kunna tänka sig att prostituera sig skulle vilja ha det som främsta inkomstkälla? Inte som en extra kick när andan faller på, med noggrant utvalda kunder?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Bordelljobb är väl betydligt säkrare än gatan?

Men hur många i den här tråden som skulle kunna tänka sig att prostituera sig skulle vilja ha det som främsta inkomstkälla? Inte som en extra kick när andan faller på, med noggrant utvalda kunder?

det verkar ju mer som om du spånar om fantasier gällande kinky sex istället för den unkna verkligheten som prostitution utgör O_o
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Bordelljobb är väl betydligt säkrare än gatan?

Men hur många i den här tråden som skulle kunna tänka sig att prostituera sig skulle vilja ha det som främsta inkomstkälla? Inte som en extra kick när andan faller på, med noggrant utvalda kunder?

Visst är det säkrare än gatan, men det var inte gatan jag tänkte på.

Poängen, som jag tror några försöker få fram, är att prostitution på en nivå som INTE handlar om ett jobb som huvudinkomst är kanske inte så riskfylld och dålig som att gå på gatan tex. Och kanske mår de som har det som bisyssla bättre än vad många tror.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Visst är det säkrare än gatan, men det var inte gatan jag tänkte på.

Poängen, som jag tror några försöker få fram, är att prostitution på en nivå som INTE handlar om ett jobb som huvudinkomst är kanske inte så riskfylld och dålig som att gå på gatan tex. Och kanske mår de som har det som bisyssla bättre än vad många tror.

du menar de fall där den ena parten i stort sett lever på den andre;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

*kl*

Läst lite utvärderingar av legaliseringen i Nya Zeeland 2003.

Resultat:
Industrins omfattning -∨↓ (orörd eller minskad)
Sexsäljares: Trygghet ↑ (ökad), hälsa ↑, vilja att rapportera brott begångna mot dem ↑, andel som uppger att de önskar fortsätta sälja sex ↑.

Verkar m.a.o varit en lyckad legalisering även om det enligt utvärderingarna finns mycket kvar att göra för de prostituerades situation i Nya Zeeland.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

*kl*

Läst lite utvärderingar av legaliseringen i Nya Zeeland 2003.

Resultat:
Industrins omfattning -∨↓ (orörd eller minskad)
Sexsäljares: Trygghet ↑ (ökad), hälsa ↑, vilja att rapportera brott begångna mot dem ↑, andel som uppger att de önskar fortsätta sälja sex ↑.

Verkar m.a.o varit en lyckad legalisering även om det enligt utvärderingarna finns mycket kvar att göra för de prostituerades situation i Nya Zeeland.
For att fortydliga ordet "legaliseringen" har sa handlar det alltsa om att saljandet av sexuella tjanster legaliserades, aven bordeller och hallickar existerar lagligt.

Det ar bra att just saljandet av sexuella tjanster legaliserades, hallickarna och bordellerna kunde de ha skippat tycker jag. Det ar positivt att ha en lag som inte kriminaliserar de som saljer sex, det gor det enklare for de prostituerade att soka hjalp nar det skulle behovas.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det här gäller kanske någon promille av de som prostituerar sig. Gör man det för pengarna kan man inte välja och vraka på samma sätt.

Snälla lilla, jag pratar inte om folk som lever på det, som är beroende av att sälja sig. Jag anser inte att det är rätt för det är då det kan bli farligt för alla parter. Då riskerar man stort att råka illa ut.

Man ska inte leva på det och ha det som huvudarbete för att klara av att betala hyran.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

*kl*

Läst lite utvärderingar av legaliseringen i Nya Zeeland 2003.

Men det där handlar väl om att det blev tillåtet att sälja sexuella tjänster? Det är ju tillåtet i Sverige. Här är det köp av sexuella tjänster som är förbjudet.

Ingen har väl föreslagit att det ska vara olagligt att sälja sex i Sverige?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vilka negativa effekter följer av att legalisera sexköp menar du då?

Jag ser ingen anledning till att fler kvinnor som egentligen inte vill sälja sex skulle göra det bara för att det blev lagligt att köpa. Om det är så, vad finns det för bevis för det? Det jag ser är mest reducerad människohandel, våld, hot, smittspridning o.s.v som följer med en helt legal och kontrollerad verksamhet.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du menar att det inte är rätt att sälja sex för att försörja sig och klara av att betala hyran men om man gör det på sidan av som ett extraknäck så e det ok?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

jag trodde traffickingen gått upp otroligt i de länder där man legaliserat helt och fullt? typ holland.

har för mig att de sa det på ett fn-möte om trafficking som jag var på.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Både att sälja och köpa sex blev lagligt i samband med legaliseringen i Nya Zeeland. Så det är ju inte perfekt jämförbart men det finns ändå intressanta lärdomar att dra. T.ex vilka effekter de prostituerade upplever att sakerna som är en konsekvens av att även sexköpande legaliserades har. Alltså t.ex bordeller vs. gatan o.s.v.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har ingen aning om hur det ser ut i Holland eller hur det är reglerat. Får kolla upp det. Men både UNDP och UNAIDS rekommenderar ju legalisering av både köp och sälj.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

jag trodde traffickingen gått upp otroligt i de länder där man legaliserat helt och fullt? typ holland.

har för mig att de sa det på ett fn-möte om trafficking som jag var på.

Rent tekniskt så underlättar lagliga bordeller för "normala" svenssons att komma i kontakt med de personer som är verksamma med trafficking. Eftersom det inte är olagligt att besöka en bordell i dessa länder. Och inne i bordellen kan sedan säljarna lätt hitta de kunder som är beredda att betala extra för det lilla extra......
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast om man nu är ensam och blyg och enstörig och inte törs ragga ute så är det ju precis det man gör: betalar en tjej för att vara med en trots att man vet att hon inte vill annars. Man har den makten: för den här summan ska du göra det här trots att du utan dessa pengar inte hade tagit i mig.
Men just där har vi alla ett pris. Jag hade också haft sex med någon jag tyckte var äcklig ifall jag fick tillräckligt bra betalt för det. Faktiskt. Och jag är helt övertygad om att människor är betydligt billigare än vad man tror att de är.

Hade någon erbjudit mig flera hundratusen för att ha sex hade jag antagligen tagit det. Snackar vi miljonbelopp är det typ garanterat. Det tar mig flera år att tjäna ihop den summan med ett vanligt jobb.

När det kommer till varför vissa köper, så tror jag att det finns lika många anledningar som torskar. Men jag tror att Charlie Sheen har helt rätt. När han i domstol fick frågan varför han får till prostituerade för att få sex, när han kan ha sex med nästan vem han vill, så svarade han att han inte betalar dem för att ha sex med honom, han betalar dem för att gå därifrån och inte vilja få någonting mer av honom än pengarna. Han ville inte ha något förhållande, inget kk, inget krångel, han vill inte ringa dagen efter, han vill inte vara orolig för att det kom ut i pressen, han ville inte ha något ansvar. Och han ville inte ragga. Jag förstår poängen, även om jag inte håller med om att det är moraliskt rätt.

De männen i Volvo V70 med barnsäte i passagerarsätet som köper prostituerade på Rosenlund har varken tid eller lust att leta efter någon att ha sex med dem. De orkar inte ragga på krogen, de har inte utrymmet i livet för det. Och de vill inte att tjejen ska höra av sig. De vill ha helt kravlöst sex som garanterat inte leder någon vart. Enkelt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 189
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp