Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men vad händer med tjejen när hon blir äldre? Då kommer det inte vara helt lätt att få kunder då jag antar att sexköpare föredrar yngre tjejer. Och söka nytt jobb med flera års uppehåll på CV:t ser inte så bra ut.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Min poäng var dock att man kan sitta och säga både det ena och det andra, men när det väl kommer till kritan är vi alla både mer riskbenägna och giriga än vad vi vill påstå.
Och det är ju där de som har ONS från krogen med okända utsätter sig för samma risker. Man vet faktiskt aldrig vem man följer med hem eller vem man tar hem till sig. Men just det är det ingen som stigmatiserar eftersom det sker av fri vilja..?

Jag har kanske inte lusläst varje inlägg noggrant, men jag ser inte att så många säger "både det ena och det andra" på något särskilt storstilat vis och inte heller att så många förfasar sig och - som jag antar att du tänker på - aldrig under några omständigheter skulle sälja sex.

Jag ser tyvärr inget intressant i att fundera över för vilka belopp jag skulle ta vilka risker, allra minst i så hypotetiska fall som att jag skulle få en miljon för att ha sex med någon.

Jag ser inte heller någon vettig koppling till ONS med okända, generellt sett. Visst kan personen visa sig vara en komplett galning som tänder på att skära en i strimlor och grilla över öppen eld, men det är väldigt osannolikt.

Bland de personer jag känner, är det så klart så att bland de som har haft väldigt många tillfälliga sexuella kontakter finns det också lite fler som har använt sex som självdestruktivitet, och i den gruppen kan vi nog också hitta någon som fått/tagit betalt vid något tillfälle. Så sett är det inte alls obegripligt eller underligt för mig, det hela.

Men det som torsken köper, är något som i den bästa av världar inte ses som en handelsvara och det är definitivt något som jag inte ser någon som helst vettig anledning till att lyfta fram som handelsvara. Därför är jag inte heller särskilt intresserad av om jag har en gräns för egen del, och vid vilket fantasibelopp den i så fall går.

Jag tycker också att du överdriver både girighet och graden av kickorientering rejält i dina resonemang. Ser vi oss om, kryllar det ju av människor som strävar på utan att girighet och kickar spelar någon nämnvärd roll i deras liv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är intressant att folk här kan acceptera kk, men så fort det kommer pengar in i bilden så är det inte ok. Varför har man kk?

På vilket sätt har KK något alls att göra med prostitution, vad gör KK jämförbart, menar du?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är ju din kritik som inte är tillräckligt seriös. Betvivlar att du förstår vad det är man försöker säga med det du citerar och rapporten blir inte oseriös för att vissa meningar kan låta konstiga i folkmun och out-of-context.
Har du last rapporten?! Jag har.

Delen som behandlar prostitution liknar mer propaganda fran en aktivistgrupp an en objektiv rapport, och som tur ar ar det inte bara jag som tycker det utan vissa lander har ocksa avfardat den.

Nar man i rapporten beskriver den svenska lagstiftningen beskriver man det som ett misslyckande for att prostitutionen blivit mer underground och valdsam, samt att den flyttat till Danmark. Ett land med annan lagstiftning. Liksom vad vill du att jag ska saga? "Ja det ar ett tecken pa svenskt misslyckande att prostitutionen flyttat till Danmark"? Att sexhandeln blivit mer underground kan jag absolut kopa, att det flyttat fran gatan till hotell och internet osv. Jag kan ocksa kopa att sexhandeln blivit valdsammare, de skriver att sarskilt de utlandska kvinnor som kontrolleras av hallickar fatt det svarare. De talar alltsa om traffickingoffer och jag tror absolut att de fatt det svarare sedan efterfragan gatt ner och de som finns har och tavlar om kunderna tvingas gora sadant de inte tvingades till tidigare nar det fanns en storre efterfragan. Jag tycker fortfarande inte att det sjalvklara svaret pa det ar "Sjalvklart ska det bli lagligt att kopa sex fran dessa traffickingoffer, da far de det lattare".

Vad vill du att jag ska saga? "Det ar en rapport av en FN kommision alltsa maste det vara sant"?

Jag onskar att rapporten varit mer objektiv och inte hade en sa tydlig agenda och ensidighet i sitt resonemang, da hade den varit betydligt mer intressant. Nu gransar det till propaganda. Tyvarr. Jag kanner spontant att jag vill veta vilken lobbygrupp som kopt den, och det ar inget gott tecken. Man tanker inte langre an nasan racker, man har tydliga luckor i sitt resonemang som man forsoker fylla igen med prat om hur manniskor som kanner sig manade att salja sex for att kunna forsorja sin familj eller finansiera ett drogmissbruk anda gor det frivilligt.

I Holland kampar man med okad trafficking och sneglar pa det svenska alternativet:
http://amsterdamherald.com/index.ph...olitics-human-trafficking-netherlands-society
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Diskussionen blir skev när folk bara tror att prostitution handlar om att gå på gatan. Det är ju liksom så mycket mer än så.

Eller hur, det har du rätt i! Idag sker stor del av prostitutionen på nätet också. Unga tjejer tror på något sätt att det är finare att prostituera sig genom tex bloggar, genom webcam, genom forumkontakter osv. Fast vet du vad? Det är exakt samma tjänst de flickorna erbjuder som de flickorna som går på gatan gör. Det är samma torskar som handlar. Det är inte 'fritt företagande' att fnaska lite, det är förödande för individer, för samhället.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Eller hur, det har du rätt i! Idag sker stor del av prostitutionen på nätet också. Unga tjejer tror på något sätt att det är finare att prostituera sig genom tex bloggar, genom webcam, genom forumkontakter osv. Fast vet du vad? Det är exakt samma tjänst de flickorna erbjuder som de flickorna som går på gatan gör. Det är samma torskar som handlar. Det är inte 'fritt företagande' att fnaska lite, det är förödande för individer, för samhället.
Det finns en gammal sanning som träffar ganska bra, varför en inte ska ha med prostitution att göra, vare sig som köpare eller säljare.

"säg mig vem du umgås med, så ska jag säga dig vem du är"

Eller på bondska:
Tar du i skit, så får du skitiga händer.


Runt dessa tjejer flockas kriminella som spyflugor runt as.
Svarta pengar byter ägare och kriminell verksamhet finansieras.

Det finns naturligtvis undantag men den absoluta majoriteten av dem som fnaskar går ner sig i skiten.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast om du hävdar att prostitution innebär risker så torde ju ett motargument vara att de riskerna utsätter man sig för när man går hem med en okänd person också. Det är ungefär lika stor risk att personen du drar hem från krogen är samma styckmördare som killen som köper sex är.

Jag tycker absolut att det finns vettiga argument till att sälja sex. Det jag tycker är en fantasisumma för sex, tycker en annan människa är ett spottstyvel. Och det jag tycker är för billigt, tycker en annan människa är en helt rimlig summa. Har man precis ingenting är 2000:- mycket pengar, en summa jag aldrig i livet hade sålt sex för. Om man förstår varför vissa väljer att prostituera sig så ser man också att det är mycket, mycket lättare än vad man tror att hamna i det träsket. Och när man väl står där inser man att det kanske inte bara är människor som mår dåligt, vilket många i tråden vill få det till, utan att det kanske bara är ett sätt som vilket annat att skaffa pengar. Det beror ju helt på hur mycket man stigmatiserar sex och dess värde. Tycker man inte att det är så stor grej att ha sex kanske man inte heller drar sig för att sälja.

Sen är det klart att mycket i denna diskussionen blir hypotetiskt eftersom det inte är speciellt många av oss som har egna erfarenheter av prostitution. Vi måste liksom hitta på, samtidigt som vi tänker rationellt på hur världen fungerar.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det finns naturligtvis undantag men den absoluta majoriteten av dem som fnaskar går ner sig i skiten.

Förr eller senare, och det finns ingen som prostituerar sig/köper sex, som inte har törnat på sin egen självkänsla på ett negativt sätt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nar man i rapporten beskriver den svenska lagstiftningen beskriver man det som ett misslyckande for att prostitutionen blivit mer underground och valdsam, samt att den flyttat till Danmark.
Nagot vart att notera ar dock att i utvarderingen fran 2010 gallande den svenska lagstiftningen sa rapporterade polisen ingen direkt okning av vald. Detta star alltsa i kontrast mot vad man havdar i denna rapport.

Man kan ocksa argumentera for att det skett en okning av internetbaserad prostitution aven i lander med lagligt sexkop och att detta bara ar en naturlig utveckling i dagens informationssamhalle och inte en foljd av att sexkop kriminaliserats.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är tydligen samma sak. Gillar man sex så är det tydligen helt naturligt att ta betalt för det också.


:meh:

Jag tycker att det är tråkigt att du ska skriva ett sådant här inlägg.

Är det så du tolkar mina inlägg och vill bemöta dem är jag inte intresserad att föra den här diskussionen.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

På vilket sätt har KK något alls att göra med prostitution, vad gör KK jämförbart, menar du?

Rätta mig om jag har fel, jag har dåligt minne och dålig ork i dag, men jag har för mig att jag har förklarat det i något av mina inlägg.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nej, jag tror inte det bara handlar om att gå på gatan men om man bortser från den världen böir det skevt. Eöler ka, diskussionen blir skev när inte alla diskuterar samma sak.

För MIN del (utan att ha varken erfarenhet eller plan på det) skulle inte sexet i sig vara proböemet i dott exempel, nån jag ändå vill ligga med. Problemet tror jag skulle komma i efterhand i fprm av betydligt sämre syn på mig själv och vara förödande. Och javisst, det har troligtvis med samhällets/uppväxtens syn på prostitution att göra, men tja... hönan eller ägget.
Det, och det som Ramona beskriver. Det som börjar som en kul grej eller engångshändelse i desperat behov av pengar riskerar nog att utvecklas till en vana som leder en ner i skiten.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nej, jag tror inte det bara handlar om att gå på gatan men om man bortser från den världen böir det skevt. Eöler ka, diskussionen blir skev när inte alla diskuterar samma sak.

För MIN del (utan att ha varken erfarenhet eller plan på det) skulle inte sexet i sig vara proböemet i dott exempel, nån jag ändå vill ligga med. Problemet tror jag skulle komma i efterhand i fprm av betydligt sämre syn på mig själv och vara förödande. Och javisst, det har troligtvis med samhällets/uppväxtens syn på prostitution att göra, men tja... hönan eller ägget.
Det, och det som Ramona beskriver. Det som börjar som en kul grej eller engångshändelse i desperat behov av pengar riskerar nog att utvecklas till en vana som leder en ner i skiten.

Jag har också åsikten att det är lätt att hamna i skiten, såsom Ramona mycket vettigt påpekade, min diskussion rör en annan form av prostitution egentligen.

Om jag vill ha sex med en vän och han med mig och jag väljer att ta betalt, samt bara har honom, är det ett tecken på dålig självkänsla eller psykisk ohälsa på något vis? Det är fortfarande prostitution, men inte gå-på-gatanvarianten. Och nu menar jag verkligen BARA honom och inte att jag säger upp mig från jobbet osv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du tänker på att jag skrev något om att risken är att det händer något med en själv vid transaktionen som det vore bättre om det inte hade hänt?

Jag fattade inte att det var vad du syftar på, helt enkelt därför att det jag tänkte på var den sexuella integriteten. Alltså inte risken att bli misshandlad eller strypt eller så, och alltså inte särskilt jämförbart med att rida in unghästar.

Är 100 000 pix ett för högt eller för lågt pris för din sexuella integritet? Jag vet inte, och det kvittar eftersom ingen kommer att betala så mycket för att få dig att riskera den.

I övrigt förstår jag inte vad du far efter, riktigt. Det är väl ingen som har uttryckt att det obegripligt varför en del säljer sex?

Snarare är det väl, utifrån hur du resonerar, konstigt att det inte är vanligare.

Själv tycker jag dock inte att vare sig det faktum att en del säger sex eller omfattningen av det är särskilt obegriplig.

Däremot är det lite obegripligt att en del verkar tro att det sex man kan köpa är samma sak som ömsesidigt sex.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Om jag vill ha sex med en vän och han med mig och jag väljer att ta betalt, samt bara har honom,

Ännu ett underligt hypotetiskt fall.

Det som sker i ditt exempel är att ni gör din sexualitet till en handelsvara och det på ett ganska långtgående sätt eftersom han får full och exklusiv nyttjanderätt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast genom att ta betalt av den där vännen som du ändå hade velat ha sex ändrar du ju hela situationen.
Det är inte längre två kåta människor som ska njuta tillsammans utan det blir en handelstransaktion där en människa köper den andre människans kropp.
Vad spelar det för roll om killen är snygg, schysst eller om du njuter av det när du har sålt din kropp, din integritet och din självkänsla?

Vad säger det om din syn på dig själv och ditt värde?

Varför nu en KK skulle vilja betala överhuvudtaget..?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det som börjar som en kul grej eller engångshändelse i desperat behov av pengar riskerar nog att utvecklas till en vana som leder en ner i skiten.
Så var det för en bekant till mig. Hon bodde här i Göteborg tillsammans med sin sambo. En dag inser hon att han varit otrogen och de gör slut. Hon behåller lägenheten och han flyttar ut. Hon lever glatt singel ett tag och jobbar på som vanligt på sitt heltidsjobb. En kväll ute på krogen stöter hon på sitt ex lillebror som berättar lite på fyllan att han tycker att hon är världens vackraste och att han alltid drömt om att ha sex med henne. Så mycket att han till och med skulle kunna tänka sig att betala för det. Hon skrattade glatt och bara av nyfikenhet och på skoj frågar vad hon är värd. Han har väl ingen riktig aning, men drar till med 5.000:- som en rimlig summa. Alla skrattar och de går vidare i livet. Det kommer ju aldrig att hända liksom!!

Några månader senare så hade hon väl köpt lite mycket kläder (jobbade i en klädesbutik) och det saknades pengar till tjejresan till Ibiza som skulle vara betald innan helgen. Och "alla" tjejer skulle ju åka så hon ville ju inte missa resan pga lite tillfällig kass ekonomi. Av någon anledning frågar hon ingen om något lån, hon maxar inte sitt kreditkort och hon tar inget sms-lån, utan hon sms:ar killen och frågar ifall de 5.000:- fortfarande står kvar. Han svarar ja.
Han betalar för sex en gång.

Ett par månader senare ringer han och säger att han vill träffa henne igen och har 5.000:- i kontanter. Hon tänkte att har hon gjort det en gång så kan hon lika gärna göra det två gånger. Sen aldrig mer. Han kommer över och betalar för sex.

Så blir det en vana utav det. Det som aldrig skulle hända hände tio gånger, sen tjugo gånger och helt plötsligt kändes det inte så konstigt längre. Och det var ju inget fel på killen och hon gillade sexet.

Sen hörde en av hans killkompisar av sig. Han frågade ifall hon skulle kunna tänka sig att ha sex med honom också. Hon svarade "givetvis" nej. Skulle aldrig komma på fråga, detta hade redan gått alldeles för långt. Han tackade för sig och ingen gjorde någon grej av det. Sen kom skidresan som skulle betalas och nu var det lite tight med ekonomin igen och han som normalt försörjde alla extravaganser ville inte ligga mer för hans ekonomi tillät inte det. Så hon sms:ade kompisen och sa att hon tänkt på det och det var okej. Han kom över och köpte sex.

Så höll det på så ett tag och pengarna strömmade in. Hon förändrades rätt mycket i stilen för helt plötsligt hade hon råd att köpa allt det där hon ville ha. Burberry-väskor, märkeskläder, sprillans ny bil etc. Så när en tredje kompis i samma killgäng frågade ifall hon skulle tänka sig att ligga med honom med såg hon chansen att slippa jobba heltid så hon sa upp sig på sitt jobb och tog honom som klient också.

Till slut var de 4-5 st killar som regelbundet köpte sex av henne.

Den dagen hon insåg att det faktiskt var ett verkligt problem var när pappan till exet och lillebrorsan hon hade sex med regelbundet hörde av sig och frågade ifall hon ville ha sex med honom också. Det var då hon ville bryta sig loss från allting. Men hon satt fast där, beroende av pengarna, beroende av enkelheten för nu hade hon ju också skaffat sig åsikter som att bara loosers jobbar heltid. Och killarna ville ju fortsätta så de försvann ju inte, vilket innebar att tillgången på inkomst var stabil hela tiden. Och som hon själv sa, det var ju inga konstiga eller äckliga killar. Bara helt vanliga svensson-killar med bra inkomster.

Det hela slutade med att hon fick flytta från stan för att komma bort från allting. Började plugga på universitetet i annan stad. När jag hörde ifrån henne sist tyckte hon att det var tight att leva på studielån och hon funderade på att hitta en stammis. Efter det tappade vi kontakten och hon tog bort sin Facebook-profil.

Beroende av lättheten i att få in pengar. Detta var en helt vanlig, snygg, rolig, social och trevlig tjej uppvuxen i en kärnfamilj utan större problem. Det kunde varit vem som helst!! Hon mådde inte dåligt, hon hade inga issues, hon hade massor med möjligheter i livet. Hon hade ingen vana av att ligga runt, hon hade varit tillsammans med sitt ex i 6 år när det tog slut. Men hon såg enkelheten i pengarna.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast du får det att låta som om "vem som helst" skulle kunna falla för just den situationen som du beskriver.
Jag skulle vilja påstå att det krävs ett visst förhållningssätt till sig själv för att kunna njuta av sex som någon annan betalat för. För det njutningen måste ju finnas där om det nu ska vara så "enkelt" som en del i tråden får det att låta.
Och just det förhållningssättet är inte riktigt friskt i mina ögon.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 194
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 113
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp