Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ännu ett underligt hypotetiskt fall.

Det som sker i ditt exempel är att ni gör din sexualitet till en handelsvara och det på ett ganska långtgående sätt eftersom han får full och exklusiv nyttjanderätt.

...men det är ju knappast en utopi.....det är knappast ovanligt att män kan betala för man umgås med dom...köper saker, bjuder på restaurant, fixar hyran etc utan att man behöver känna sig som en hora fast pengarna kommer in i allafall ,man kanske inte ens behöver ligga och övht inte ens känna sig utnyttjad
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast du kanske tänker så för att frågan för dig är så hypotetisk? Jag vet ju till exempel att pengar inte funkar för mig eftersom jag varit i en sådan sits och faktiskt tackat nej. Och där kan inte ens du skylla på att summan skulle ha varit för låg.

För mig känns det helt vansinnigt att sälja sig för att kunna åka på en resa och jag tror ärligt talat inte att det är särskilt vanligt bland kvinnor och tjejer som inte redan är aktiva i branschen.

Sen tänker jag att vissa i den här tråden verkar ha en enormt romantiserad bild av hur prostitution ser ut. Om det nu verkar så glammigt och bra, varför är det inte fler som frivilligt och glatt ger sig in i det? Flera har ju dessutom uttryckt ett direkt intresse för yrket.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Förr eller senare, och det finns ingen som prostituerar sig/köper sex, som inte har törnat på sin egen självkänsla på ett negativt sätt.

Är du säker på det ?

Jag tror det kan finnas människor som har ett stort sexbehov som kan må bra av att prostituera sig , exempelvis Grazings "bekanta" som verkar göra det för att dom mår bra av det och kanske med samma personer varje gång .... om kunden/vännen vill ge pengar, så vad ska man lägga för värderingar i det ?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast du kanske tänker så för att frågan för dig är så hypotetisk? Jag vet ju till exempel att pengar inte funkar för mig eftersom jag varit i en sådan sits och faktiskt tackat nej. Och där kan inte ens du skylla på att summan skulle ha varit för låg.
Precis. Det ar latt att tanka sig att "vid en viss summa sa blir det minsann sa har, FOR ALLA", sedan nar det kommer till verkligheten och man star dar sa ar det inte sa endimensionellt for manga. Som sagt, nar jag har sett manniskor faktiskt komma nara stora summor, i vilken situation det an ma vara, sa reagerar inte alla likadant eller sa forutsagbart som man skulle kunna tro. Alla tar inte pengarna.

Jag tror inte pengar skulle funka for mig heller, aven om jag aldrig varit i den situationen. Det finns mycket jag inte skulle gora for pengar.

Haller med om resten av inlagget ocksa.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vad har stort sexbehov med prostitution att göra?
Man kan väl ligga rätt så frekvent utan att bli hora?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Att du tycker att det är helt normalt och inte konstigt alls tyder ju bara på att ni verkar ha en ganska skev inställning till pengar och värde i er vänskapskrets..
*suck*
:banghead::banghead::banghead:

Visst, bestäm dig för att alla som är prostituerade mår dåligt och är tvingade. Det finns ingen som är frisk och som tycker att det är okej.

Och där var diskussionen över.

Men det är ju inte så det fungerar. Det är inte så verkligheten ser ut. Det är inte så alla prostituerade har det. Jag tror verkligen inte att de tjejerna som Berlusconi betalade $15.000/natten för var olyckliga och trasiga tjejer. Då tar man sig inte dit där man drar in de pengarna.

Tjejerna på Rosenlund och på Malmskillnadsgatan har det nog inte så himla lätt alla gånger, men frågan är om det verkligen beror på prostitutionen eller på annat i deras liv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vad har stort sexbehov med prostitution att göra?
Man kan väl ligga rätt så frekvent utan att bli hora?

En del kanske vill förena nytta med nöje ...det är väl också en form av prostitution.....det finns ju ställen där man kan köpa in sig o ha alla former av sex ..
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det var så klockrent att du skulle hugga på det inlägget ;)

Det är ingen som påstår det svartvita du målar upp, det finns en mycket större problematik än så.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag tror verkligen inte att de tjejerna som Berlusconi betalade $15.000/natten för var olyckliga och trasiga tjejer. Då tar man sig inte dit där man drar in de pengarna.
Sa tjanar man en viss summa pengar kan man omojligt vara olycklig och trasig? Jag sager inte att de personligen ar det, men det resonemanget haller ju inte for nagon granskning direkt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är ingen som påstår det svartvita du målar upp, det finns en mycket större problematik än så.
Men givetvis!!
Jag har verkligen inte sagt någonting annat. Men det är ju uppenbarligen så att många tror att alla prostituerade är trasiga och sjuka människor som mår enormt dåligt. Jag försöker bara säga att så inte är fallet.

Det finns givetvis många som är både missbrukare och annat, men inte alla.

Denna tråden startades med frågor som inte har blivit besvarade på ett rättvist sätt, de har blivit minimerade och TS har blivit fördummad för de frågorna som hon ställt. Det är ingen bra diskussion, den är ensidig och de som säger någonting annat än att alla prostituerade är trasiga och sjuka människor är dumma i huvudet och saknar verklighetsinsikt.

Jag tycker snarare att det är tvärtom. Prostitution kommer i så många olika skepnader och på så många olika sätt att det inte går att generalisera på det viset som många gör i tråden. Det känns jätteskönt att veta att det finns så mycket starka människor som har principer de aldrig kommer att rucka på.....för jag har inte träffat så många friska människor som resonerar så. Det är få som är sådär svartvita som många är i tråden på riktigt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Sa tjanar man en viss summa pengar kan man omojligt vara olycklig och trasig? Jag sager inte att de personligen ar det, men det resonemanget haller ju inte for nagon granskning direkt.
Fast det är ju inte så att man bara får så mycket betalt för att ligga med någon bara sådär. De tjejerna har ett helt annat kontaktnät och en helt annan social status i de kretsarna där de befinner sig än de tjejerna som går på Rosenlund.

De är helt olika saker. Och det är just det jag försöker säga. Det går inte att generalisera sådär som många vill göra.

Det handlar inte om hur mycket pengar de får, det handlar om den sociala mekanismen bakom pengarna. Det är väldigt stor skillnad på att ta 20 kunder på en kväll och 20 kunder på ett år.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det innebär ju att man smakat på båda för att veta skillnaden.

Vad hände här med ditt normalt sett skärpta argumentationsteknik? Det här svaret är så naivt och dumt så man skulle kunna tro att du blivit bukerejpad.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Berlusconitjejerna har en hög status en månad kanske och sedan byts dom ut mot andra, yngre tjejer. Tror inte man får så hög självkänsla av det.
Och vem säger egentligen att de har hög status? Hur ser killarna på dessa tjejer? Även om de tar 5 000 eller 50 000 för en natt så tror jag inte att tjejen har en annan status för sexköparen. Hon är och förblir en hora som man kan köpa.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men givetvis!!
Jag har verkligen inte sagt någonting annat. Men det är ju uppenbarligen så att många tror att alla prostituerade är trasiga och sjuka människor som mår enormt dåligt. Jag försöker bara säga att så inte är fallet.
.


...och alla som gör en plastikkirurgisk skönhetsoperation av ren fåfänga har rutten självkänsla och enormt bekräftelsebehov ;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Sen tänker jag att vissa i den här tråden verkar ha en enormt romantiserad bild av hur prostitution ser ut. Om det nu verkar så glammigt och bra, varför är det inte fler som frivilligt och glatt ger sig in i det? Flera har ju dessutom uttryckt ett direkt intresse för yrket.


Med tanke på hur laddat prositution är känns det inte som en sysselsättning folk flaggar med.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Återigen - flera i tråden har sagt att de kan tänka sig att testa. Jag tänker inte förutsätta att folk ljuger här inne.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Återigen - flera i tråden har sagt att de kan tänka sig att testa. Jag tänker inte förutsätta att folk ljuger här inne.


Nej men bukefalisterna är vilka människor som helst och på nätet tenderar folk att vara lite tuffare än irl.
Gissningsvis är laddningen troligen en anledning till att nöja sig med att sväva ut i en diskussion men aldrig komma till handling. Det är inte vilket jobb som helst där man testar en dag eller två.

Sedan, OM utsvävarna testar så lär de troligen inte berätta det för andra människor irl.


Det är tydligen rätt vanligt att unga och studenter säljer telesex och webprostituerar sig men har någon träffat en handfull eller ens en?
Vågar folk inte ens berätta att de horar på nätet så är det inte konstigt att ingen nämner att de horar på riktigt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är tydligen rätt vanligt att unga och studenter säljer telesex och webprostituerar sig men har någon träffat en handfull eller ens en?
Jag har träffat ett par stycken som sålt sex (som jag vet om, det finns säkert ett mörkertal). Men ingen i tråden verkar tro på mig när jag delar mina erfarenheter. De är så säkra på sitt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast det är ju inte så att man bara får så mycket betalt för att ligga med någon bara sådär. De tjejerna har ett helt annat kontaktnät och en helt annan social status i de kretsarna där de befinner sig än de tjejerna som går på Rosenlund.

De är helt olika saker. Och det är just det jag försöker säga. Det går inte att generalisera sådär som många vill göra.

Det handlar inte om hur mycket pengar de får, det handlar om den sociala mekanismen bakom pengarna. Det är väldigt stor skillnad på att ta 20 kunder på en kväll och 20 kunder på ett år.
Sjalvklart ar det stor skillnad pa 20 kunder per dag och 20 per ar. Fortfarande ar val dock inte det nagon som helst garanti for nagot utom just att man definitivt har det battre an de som ar traffickingoffer.

Jag ar inte intresserad av att fora nagot "alla prostituerade mar daligt"-argument (inte nagot "det finns lyckliga horor"-argument heller) eftersom det ar en atervandsgrand, men jag kan anda kommentera att de faktorerna du namner fortfarande inte ser ut som en garanti for att de inte ar trasiga och olyckliga. Visst gor hog status, pengar osv, livet lattare pa manga satt men det ar inte den garanti som du verkar tro att det ar. Jag har mott manga olyckliga, rika, manniskor med hog status osv genom jobb, och nagon hoginkomsttagare privat ocksa. De har problem som oss andra.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 189
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp