Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Varför skulle någon (t ex en KK) vilja betala om hen inte behöver?

Corzette och Grazing m.fl., spelar det någon roll hur mycket köparen betalar om ni skulle sälja sex? 50 kr eller 1000 t ex, skulle det innebära någon skillnad?

Varför ska man ta betalt för någonting alls om man gillar det man gör? Tänker man så så skulle man egentligen aldrig kunna jobba med något man tycker om att göra för det ska göras gratis.

Min tanke är också att är det gratis så är det svårare att hålla isär sex och känslor på ett sätt, det är lätt att gränserna flyter ihop. Är det betalning så betalar köparen för en tjänst, båda har trevligt och sen skiljs åt utan några krav eller skyldigheter och båda vet vad som gäller. Det är enkelheten som många vill ha.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja egentligen vad är det som gör det så mycket värre än alla andra jobb där man gör nåt man egentligen inte vill mot pengar? Eller rentav vill jobba i den branschen.

Visst arbetsvillkoren idag är ju lika med noll med tanke på torskarna osv, men om vi utgår från utopin om en frilansande hora som behåller alla pengar, hon tjänar mer på en timme än en gruvarbetare gör på en dag bland annat, är det då hemskt att hon är hora?

Är det ok att arbeta som prostituerad och skulle ni kunna tänka er att göra det?

rent filosofiskt... som en uppgörelse mellan två likvärdiga parter är det ingen skillnad, men frågan är om det någonsin är en uppgörelse mellan två likvärdiga parter.

Sen kan man diskutera likvärdigheten från olika håll. Det lätta och lätt patriarkala som vi håller oss med i jämställda Sverige är att kvinnor alltid är förtryckta och deras val är aldrig självständiga.

Man glömmer då att det är vanligare att killar säljer sex, och ser prostitution som en könsfråga och inte som en klassfråga.

Går man vidare på det rent över- och underordnade och i viss mån bortser från kön så kan nog se saken klarare. Inte för att kön skulle vara ointressant, oväsentligt, men att kön i frågan om prostitution blandar in många andra saker som hur vi ser på olika köns sexualitet.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har inte läst hela rapporten nej, har inte tid/ork/lust att göra det just nu heller.
Lite mer (pa begaran extra tydlig, saklig, strukturerad och pedagogiskt upplagd) information som bestrider rapportens nagot vinklade uppgifter om Sveriges sexkopslag.

Det ar for ovrigt intressant att enligt en utvardering fran 2007 av regleringen i Nederlanderna (som alltsa tillater prostitution och sexkop och bordeller) sa kan man inte saga att situationen for de prostituerade forbattrats trots anstrangningar att starka deras position, reglera bordeller osv. Daremot kan man (enligt en rapport fran Europaparlamentet 2005) konstatera att antalet offer for trafficking okat varje ar sedan 1996. Nagon utvardering/kommentar om hur effektiv den lagstiftning man rekommenderar i rapporten (legaliserat sexkop, bordeller, hallickar) faktiskt ar har man dock ironiskt nog inte i rapporten.

Hursomhelst...

Jag kollade upp det har med internetprostitutionen som de beskrev i rapporten som om det i princip var gatuprostitution som bytt arena, dvs att sexhandeln lag pa samma niva "den har bara flyttat till internet" (och "till Danmark", den biten ar marklig faktiskt, och oklar), och det verkar helt enkelt inte stamma. Detta eftersom internetprostitutionen gatt upp pa precis samma satt de senaste aren (till nagot hogre nivaer) i exempelvis Norge och Danmark och andra lander. Den okade internetprostitutionen ar alltsa mest troligt INTE en foljd av kriminaliseringen av sexkop, utan den halveringen av gatuprostitutionen som man beskriver i rapporten ar en reell minskning till foljd av kriminaliseringen av sexkop.
Inomhusprostitutionen visar heller inga tecken pa att ha okat enligt utvarderingen av lagen fran 2010, vilket inte stoder rapportens pastaende att gatuprostitutionen skulle flyttat inomhus.
Att man sager att prostitutionen flyttat underground kan tolkas som att det finns en omfattande prostitution vi helt enkelt inte kanner till (hur kanner da rapportskrivarna till den kan man fraga sig), men det ar inte troligt da man behover locka till sig kunder och det darfor finns en grans for hur underground man kan ga. Det ar inte troligt att det finns en omfattande undergroundprostitution.

Man sager att prostitutionen ligger pa samma niva som innan lagen, det laggs fram som ett misslyckande, men vad man inte sager ar att den iallafall definitivt inte okat som den gjort i andra lander.

Utvarderingen av sexkopslagen fran 2010 sa som sagt att valdet inte heller okat - tvartemot vad rapporten havdar.

Alltsa, den delen av rapportensom behandlar prostitutiion ar ganska vinklad, och inte bara av de anledningar jag tagit upp har. Du kan skippa att lasa den om du inte ar jatteintresserad av HIV och prostitution.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Lite mer (pa begaran extra tydlig, saklig, strukturerad och pedagogiskt upplagd) information som bestrider rapportens nagot vinklade uppgifter om Sveriges sexkopslag.

Det ar for ovrigt intressant att enligt en utvardering fran 2007 av regleringen i Nederlanderna (som alltsa tillater prostitution och sexkop och bordeller) sa kan man inte saga att situationen for de prostituerade forbattrats trots anstrangningar att starka deras position, reglera bordeller osv. Daremot kan man (enligt en rapport fran Europaparlamentet 2005) konstatera att antalet offer for trafficking okat varje ar sedan 1996. Nagon utvardering/kommentar om hur effektiv den lagstiftning man rekommenderar i rapporten (legaliserat sexkop, bordeller, hallickar) faktiskt ar har man dock ironiskt nog inte i rapporten.

Hursomhelst...

Jag kollade upp det har med internetprostitutionen som de beskrev i rapporten som om det i princip var gatuprostitution som bytt arena, dvs att sexhandeln lag pa samma niva "den har bara flyttat till internet" (och "till Danmark", den biten ar marklig faktiskt, och oklar), och det verkar helt enkelt inte stamma. Detta eftersom internetprostitutionen gatt upp pa precis samma satt de senaste aren (till nagot hogre nivaer) i exempelvis Norge och Danmark och andra lander. Den okade internetprostitutionen ar alltsa mest troligt INTE en foljd av kriminaliseringen av sexkop, utan den halveringen av gatuprostitutionen som man beskriver i rapporten ar en reell minskning till foljd av kriminaliseringen av sexkop.
Inomhusprostitutionen visar heller inga tecken pa att ha okat enligt utvarderingen av lagen fran 2010, vilket inte stoder rapportens pastaende att gatuprostitutionen skulle flyttat inomhus.
Att man sager att prostitutionen flyttat underground kan tolkas som att det finns en omfattande prostitution vi helt enkelt inte kanner till (hur kanner da rapportskrivarna till den kan man fraga sig), men det ar inte troligt da man behover locka till sig kunder och det darfor finns en grans for hur underground man kan ga. Det ar inte troligt att det finns en omfattande undergroundprostitution.

Man sager att prostitutionen ligger pa samma niva som innan lagen, det laggs fram som ett misslyckande, men vad man inte sager ar att den iallafall definitivt inte okat som den gjort i andra lander.

Utvarderingen av sexkopslagen fran 2010 sa som sagt att valdet inte heller okat - tvartemot vad rapporten havdar.

Alltsa, den delen av rapportensom behandlar prostitutiion ar ganska vinklad, och inte bara av de anledningar jag tagit upp har. Du kan skippa att lasa den om du inte ar jatteintresserad av HIV och prostitution.

Sexköpslagen skrevs för en värld utan internet och utan öppna gränser.

Den har sina för och nackdelar, en fördel är att du kan gripa och förhöra sexköpare som misstänkta. Dvs, du kan teoretiskt lättare få bevisning i människohandelsmål. Numera är det dock högvilt för pressen att gå igenom strafförelägganden för sexköp, så de som tidigare kanske erkänt och gett information, håller numera käft.

Eftersom brottet i de flesta fall är svårbevisat går det inte till åtal.

Sen finns det undantag. I de fall då verksamheten är bordelliknande, kan man bevisa sexköp, ändå fälla personerna, men kanske få mindre information. Men det är en vågskål. Berättar folk mer upplysningsvis, eller berättar de mer om de tror att de kan komma undan, eller säg det mer om de blir anklagade för att vara med i en internationell bordell?

golit skulle vilja svara så här


Så länge det finns extrema skillnader mellan rika och fattiga, kommer en del att sälja fattiga till rika. Om det sen är negerslaveri, svartstädning eller prostitution.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Lite mer (pa begaran extra tydlig, saklig, strukturerad och pedagogiskt upplagd) information som bestrider rapportens nagot vinklade uppgifter om Sveriges sexkopslag.

Tackar, men visste inte tidigare att din kritik fokuserade på rapportens uppgifter om Sveriges sexköpslag.

Det ar for ovrigt intressant att enligt en utvardering fran 2007 av regleringen i Nederlanderna (som alltsa tillater prostitution och sexkop och bordeller) sa kan man inte saga att situationen for de prostituerade forbattrats trots anstrangningar att starka deras position, reglera bordeller osv. Daremot kan man (enligt en rapport fran Europaparlamentet 2005) konstatera att antalet offer for trafficking okat varje ar sedan 1996. Nagon utvardering/kommentar om hur effektiv den lagstiftning man rekommenderar i rapporten (legaliserat sexkop, bordeller, hallickar) faktiskt ar har man dock ironiskt nog inte i rapporten.

Jag tror att ökningen av trafficking i Nederländerna inte hade skett om övriga länder hade haft liknande regleringar. Att färre invånare i Nederländerna köpt sex än Sveriges invånare leder mig till att tro att både ökningen i supply och demand kommer från utlandet. Om Nederländernas avregleringar har utökat den globala sexindustrin eller bara förflyttat den är viktigt att få klart för sig.



Hursomhelst...

Jag kollade upp det har med internetprostitutionen som de beskrev i rapporten som om det i princip var gatuprostitution som bytt arena, dvs att sexhandeln lag pa samma niva "den har bara flyttat till internet" (och "till Danmark", den biten ar marklig faktiskt, och oklar), och det verkar helt enkelt inte stamma. Detta eftersom internetprostitutionen gatt upp pa precis samma satt de senaste aren (till nagot hogre nivaer) i exempelvis Norge och Danmark och andra lander.

Den okade internetprostitutionen ar alltsa mest troligt INTE en foljd av kriminaliseringen av sexkop, utan den halveringen av gatuprostitutionen som man beskriver i rapporten ar en reell minskning till foljd av kriminaliseringen av sexkop.

Att internetprostitutionen ökning i princip beror på att gatuprostitution bytt arena stämmer inte eftersom internetprostitutionen gått upp på samma sätt de senaste åren? Jag får inte ihop varför de två påståendena skulle vara ömsesidigt uteslutande?

Mer hinner jag inte svara på just nu...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Tackar, men visste inte tidigare att din kritik fokuserade på rapportens uppgifter om Sveriges sexköpslag.

Jag tror att ökningen av trafficking i Nederländerna inte hade skett om övriga länder hade haft liknande regleringar. Att färre invånare i Nederländerna köpt sex än Sveriges invånare leder mig till att tro att både ökningen i supply och demand kommer från utlandet. Om Nederländernas avregleringar har utökat den globala sexindustrin eller bara förflyttat den är viktigt att få klart för sig.

Att internetprostitutionen ökning i princip beror på att gatuprostitution bytt arena stämmer inte eftersom internetprostitutionen gått upp på samma sätt de senaste åren? Jag får inte ihop varför de två påståendena skulle vara ömsesidigt uteslutande?
Min kritik handlar inte enbart om rapportens uppgifter om sexkopslagen utan aven om andra delar av rapporten dar man kan ifragasatta sakligheten och tanken bakom. Jag skulle kunna utveckla det ocksa pa ett tydligare satt men inte just nu.

Fast aven om den bara forflyttat sig och inte okat totalt sett sa sager ju det nagot om lagstiftningen och marknadens roll i det hela. Att traffickingen okat sapass dar kan ha att gora med att det ar ett attraktivt land for hallickar iom stadig strom av efterfragan. I Sverige ar det tvartom sa att eftersom efterfragan stryps blir det inte lika attraktivt att verka har - for allt handlar trots allt om efterfragan, om pengar. Sa visst kanske det inte varit lika mycket trafficking dar om vi tillat sexkop har - da hade hallickarna kanske forslat sina offer hit istallet. Var hamtar du siffran att fler svenskar an nederlandska personer (hur forkortar man det?) kopt sex? Nar det galler hur manga svenskar som koper sex kan man fa olika siffror beroende pa var man tittar, jag har inte fatt nagot entydigt svar aven om utvarderingen fran 2010 sager att efterfragan kan ha minskat sedan 99 och atminstone inte okat. Sexindustrin har vaxt inte bara i Nederlanderna, aven i Danmark, och pa andra hall. Det ar ratt rimligt att anta att aven traffickingen kan ha okat pa vissa hall. Jag har inga siffror nu dock.

Eftersom internetprostitutionen gatt upp pa samma satt i princip alla lander har det med storsta sannolikhet inte med den svenska sexkopslagstiftningen att gora, det var poangen. Da ar det alltsa en generell okning pga informationssamhallet, inte svensk gatuprostitution med ny kontaktyta. Hade okningen i Sverige varit storre an i andra lander - visst, men okningen ser likadan ut och ar proportionell med resten av norden tex.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Sexköpslagen skrevs för en värld utan internet och utan öppna gränser.

Den har sina för och nackdelar, en fördel är att du kan gripa och förhöra sexköpare som misstänkta. Dvs, du kan teoretiskt lättare få bevisning i människohandelsmål. Numera är det dock högvilt för pressen att gå igenom strafförelägganden för sexköp, så de som tidigare kanske erkänt och gett information, håller numera käft.

Eftersom brottet i de flesta fall är svårbevisat går det inte till åtal.

Sen finns det undantag. I de fall då verksamheten är bordelliknande, kan man bevisa sexköp, ändå fälla personerna, men kanske få mindre information. Men det är en vågskål. Berättar folk mer upplysningsvis, eller berättar de mer om de tror att de kan komma undan, eller säg det mer om de blir anklagade för att vara med i en internationell bordell?

golit skulle vilja svara så här


Så länge det finns extrema skillnader mellan rika och fattiga, kommer en del att sälja fattiga till rika. Om det sen är negerslaveri, svartstädning eller prostitution.
Jag tror att det skulle vara extremt svart att helt avskaffa sexhandeln, som du sager sa lange det finns fattiga och utsatta manniskor kommer det finnas ett gang rika, priviligerade, som utnyttjar dem.

Angaende sexkopslagen sa har den definitivt bade for och nackdelar ur brottsutredningssynpunkt. Som stallningstagande stodjer jag det, av ideologiska skal for fri sexualitet framfor fri marknad, det ar inte en perfekt lag men idag finns inget battre alternativ.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jaha, du menar så. Oavsett vad utvärderingen säger så hur vet du att den är trovärdigare än FN-rapporten? Utvärderingen får ju inte bara kritik av FN-rapporten utan även här t.ex: "There has not been evidence demonstrating that levels have declined. In spite of the fact that sex work cannot be said to have decreased, laws are advocated as successes to be exported to other states." -Från Conclusions

"The one purpose of the law that the government has fulfilled... from the beginning (the intention) that the law should be exported to other countries...irrespective of the fact that the knowledge base was so poor, I mean the empirical (evidence) was very poor, very weak” - Från intervju: Senior Advisor Regarding Prostitution - National Board of Health and Welfare)

Det kan ju även vara så att det är den svenska utvärderingen som är ensidig och försöker framställa sexköpslagen som mer lyckad än vad den egentligen är?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Rapporten kritiserar inte utvarderingen av sexkopslagen, den namner inte den overhuvudtaget, den kritiserar sexkopslagen i sig.
Nagot vart att poangtera ar dock att i rapporten finns en disclaimer som sager att den inte nodvandigtvis reflekterar UNDPs eller UNAids asikter.

Jag ska lasa artikeln du lankar till, men jag kan ju saga som sa att det som for mig lutar at utvarderingen snarare an rapporten ar bl a logiken i uppgifterna man presenterar, som jag redan namnt, men aven spraket och varderingarna som finns i rapporten far mig att haja till. Jag skulle kunna utveckla det har betydligt mer och jag far val aterkomma med tydliga exempel imorgon eller nagot nar jag har mer tid. Rapporten innehaller i vissa partier ett mer svartvitt tankande som kan ifragasattas. Man har liksom bestamt sig, men samtidigt utelamnar man en mer utforlig forklaring till sitt uppenbara stallningstagande vilket gor att jag som lasare maste tolka det som ett val grundat pa ideologi. Varfor rekommenderar man tex att hallickar och bordeller bor tillatas, ett alternativ till det hade kunnat vara att enbart legalisera saljandet och kopandet av sex. Pa vilket satt menar man att bordeller och hallickar gor livet enklare for prostituerade? Kan inte dessa ocksa utgora ett problem? Man far inget svar, bara en rekommendation om att legalisera det. Man utelamnar aven andra aspekter men jag far aterkomma om det.
Delen om sexindustrin behandlar bla lander dar prostituerade saknar rattigheter, det ar jattebra att detta tas upp for det ar ett stort problem pa manga hall, men i ovrigt lamnas luckor och losa tradar och en viss brist pa nyanser.
Men jag far aterkomma som sagt, det ar sent och jag borjar babbla pa utan att ha hjarnan med mig riktigt. :p

Darmed inte sagt att utvarderingen ar perfekt, jag ska se om jag kan ta upp tveksamheter fran den ocksa imorgon, det ar mycket mojligt, man maste alltid vara kallkritisk och vaska fram det som ar av varde.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du har sån dubbelmoral, tror du verkligen att folk som ligger runt med många gratis gör det för att dom vill det alltid? du tror inte att självskadebeteendet är lika stort där isåfall? Varför tycka att det är okej då, det blir inte mera självdestruktivt bara för att man tar betalt för det och dessutom alltid har läget under kontroll, har en överenskommelse med den andra personen om exakt vilka aktiviteter som ska göras, när det ska börja och när det ska sluta.

Tror definitivt att när det gäller dessa självdestruktiva personer som skadar sig själva och utsätter sig för stora risker, den gruppen är lika stor bland alla dessa "frivilliga" som inte tar betalt.

Jag tror också att majoriteten (alla?) som säljer sex har problem.
Jag är extremt medveten om att jag kan ha fel, men det är vad jag TROR.

Jag är självklart väldigt medveten om att många som ligger runt utan att ta betalt för det OCKSÅ har problem med osunt bekräftelsebehov och självskadebeteenden.

Sen vet jag inte riktigit vad du menar med att det skulle vara "ok" eller inte "ok" att sälja sex eller "bara ligga runt"...
Självklart är det helt "ok" att sälja sex, eller att ligga runt.. eller för all del att göra andra handlingar som skadar en själv - i den bemärkelsen att ingen skuld eller skam ska läggas på "den självdestruktive".

Däremot kanske man inte kan tycka att det är "ok" på det sättet att jag inte vill att någon ska skada sig själv...
Jag vill inte att min vän ska skära sig i armarna, jag vill inte att min vän ska ligga runt i en desperat jakt på bekräftelse - vilken som helst från vem som helst osv...
Det innbeär inte att jag skulle anse att min vän gjorde "fel" eller var "dålig".


Då blir ju frågan snarare att hur många okända personer kan man ligga med och dra hem till eller hem till än själv innan det blir ett osunt beteende. Min tanke är att det blir osunt när man tappar kontrollen över det på ett eller annat sätt.

Jag tycker inte att det handlar som "hur många" utan om VARFÖR.
Kanske menar vi samma sak här... men jag tycker att det handlar om hur man mår och varför man ligger runt.
Om man skulle fråga vilken som helst av de tjejer som jag kännt genom min uppväxt som mycket uppenbart verkligen mått dåligt och använt sex som ett sätt att få bekrfäftelse/döva smärta etc. så skulle mycket få av dem svara nått i stil med att - "ja, jag mår dåligt och jag ligger runt för att det är det enda sätt jag känner att jag kan få ett bekräftande och ett godkännande och vara accepterad/inkluderad om så bara för en liten stund".
BÅDE för att det så klart vore väldigt jobbigt att erkänna för nån annan - men kanske framför allt att det vore ännu jobbigare att erkänna för sig själv.
Bättre att köra på och intala sig själv att allt är bra!!
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag tror att det skulle vara extremt svart att helt avskaffa sexhandeln, som du sager sa lange det finns fattiga och utsatta manniskor kommer det finnas ett gang rika, priviligerade, som utnyttjar dem.

Angaende sexkopslagen sa har den definitivt bade for och nackdelar ur brottsutredningssynpunkt. Som stallningstagande stodjer jag det, av ideologiska skal for fri sexualitet framfor fri marknad, det ar inte en perfekt lag men idag finns inget battre alternativ.

i princip täckte tidigare lag det man säger sig vilja komma åt. Dvs koppleri, bordeller, människohandel. Sexköpslagen hade sin stora poäng när frågan drevs, för att komma åt gatuprostitutionen fram för allt.

Den försvann i alla fall och kvar är moralkakan.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vi pratade inte om mat för dagen. Vi pratade om att ha en osund inställning till pengar och prylar. Man kan spendera pengar och skaffa sig materiella ting i all oändlighet; men i slutänden finns det annat i livet som är viktigare och som inte går att köpa för pengar; som kärlek och vänskap. Det finns även så mycket att glädjas åt i livet som är gratis; som tex en vacker soluppgång.

Om man, efter att ha shoppat kläder för alla sina pengar, prostituerar sig för att man vill åka på en resa, så har man tappat greppet om tillvaron.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Kl


Om man vänder på rubriken; Vad är det positiva med att sälja sex?

Nackdelar kan jag lista många, men vad skulle vara fördelarna?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nackdelar kan jag lista många, men vad skulle vara fördelarna?
-Pengarna. De flesta av oss jobbar för att vi behöver pengarna. Jag har haft många jobb i mitt liv, men inget av dem har inneburit att jag tjänat mer än 10.000:-/"vanligt arbetspass".

-Friheten. Kunna jobba de tider man vill.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vilken fråga är det vi vill ha svar på?

1. Existerar "den lyckliga horan"?
eller
2. Ska sexköp legaliseras?

För jag anser att även om svaret skulle vara "ja" på fråga 1, så är svaret "nej" på fråga 2.

/Lady_S
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

kl

Det finns säkert många som prostituerar sina i sitt egna hem , oftast kvinnor som inte klarar sig ekonomiskt utan sin man som beter sig som en hallick kanske...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

-Pengarna. De flesta av oss jobbar för att vi behöver pengarna. Jag har haft många jobb i mitt liv, men inget av dem har inneburit att jag tjänat mer än 10.000:-/"vanligt arbetspass".

-Friheten. Kunna jobba de tider man vill.

Ja och en sak till.

-Att inte behöva ha en 8 timmars arbetsdag :p
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

i princip täckte tidigare lag det man säger sig vilja komma åt. Dvs koppleri, bordeller, människohandel. Sexköpslagen hade sin stora poäng när frågan drevs, för att komma åt gatuprostitutionen fram för allt.

Den försvann i alla fall och kvar är moralkakan.
Fast det dar stammer inte, man havdade aldrig nar lagen drevs att det huvudsakligen var fraga om att bekampa trafficking. Lagen var mycket kontroversiell just for att den hade en annan motivation an den traditionella.

Det ar latt att saga moralkaka, moralism osv, for da behover man inte fundera djupare over fragan utan kan avfarda den genast utan reflektion. Overlag tycker jag att anvandandet av den typen av ord, moralkaka, pk osv, ofta sker av lathet - man slanger ur sig ett ord for att framstalla sig sjalv som liberal och sin meningsmmotstandare som en konservativ prast fran medeltiden, istallet for att komma med ett faktiskt argument.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 184
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp