Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har träffat ett par stycken som sålt sex (som jag vet om, det finns säkert ett mörkertal). Men ingen i tråden verkar tro på mig när jag delar mina erfarenheter. De är så säkra på sitt.
Jag ifragasatter inte det du berattat. Det kan ha skett sa, jag kan knappast utesluta det, hon har en flackfri bakgrund utan overgrepp, hon ser sig som lycklig i sin situation, livet ar okomplicerat osv.

Det enda jag motsatte mig i ditt inlagg var kommentaren att alla skulle prostituera sig om de erbjods en tillrackligt hog summa, att om vi tex var i din vans situation skulle vi alla gora samma sak. Jag menar att det nog ar langt ifran alla som skulle det.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det enda jag motsatte mig i ditt inlagg var kommentaren att alla skulle prostituera sig om de erbjods en tillrackligt hog summa, att om vi tex var i din vans situation skulle vi alla gora samma sak. Jag menar att det nog ar langt ifran alla som skulle det.
Och jag håller inte med dig alls. Jag är helt övertygad om att alla människor har ett pris, det handlar bara om hur hög summan är.

För tillräckligt mycket av vad det är vi vill ha kan vi göra mycket vi inte skulle göra gratis.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har träffat ett par stycken som sålt sex (som jag vet om, det finns säkert ett mörkertal). Men ingen i tråden verkar tro på mig när jag delar mina erfarenheter. De är så säkra på sitt.

Men du är så säker på ditt ;) Som jag skrev tidigare så prostituerar man sig för statusprylar, som verkar vara fallen av dina bekanta, anser JAG att man har en osund inställning till pengar och prylar, ett offer av konsumtionssamhället.
Jag tycker det är tragiskt att fler unga väljer den vägen.
Jag gör allt för att mina barn ska förstå verkliga värden i livet och det är inte pengar... Visst kan det underlätta med pengar, men man får rätta munnen efter matsäcken, inte prostituera sig.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är tydligen rätt vanligt att unga och studenter säljer telesex och webprostituerar sig men har någon träffat en handfull eller ens en?
Vågar folk inte ens berätta att de horar på nätet så är det inte konstigt att ingen nämner att de horar på riktigt.

Jag känner till flera personer som sålt telesex.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Har du last rapporten?! Jag har.

Jag har inte läst hela rapporten nej, har inte tid/ork/lust att göra det just nu heller. Så därför får jag sätta rapportens trovärdighet mot trovärdigheten av din kritik. Din kritik verkar vara väldigt känslomässig, ostrukturerad och dessutom orimlig. Jag hittar inte den massiva kritik man förväntar sig mot en rapport med så stort genomslag om den vore helt oseriös.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men hur läser du?
Hur många gånger ska jag behöva skriva att jag inte bara syftar på diagnoser, övergrepp, missbruk osv.
En person kan vara "skadad" psykiskt på så många mer sätt. På sätt som kanske inte alls sticker ut eller verkar direkt onormala.
Man kan ha en låg självkänsla eller problem med att värdesätta sig själv utan att vara traumatiserad.
"Små" problem kan ändå ge konsekvenser som sjukligt beteende i dessa kontexter.

Du pratar om status, pengar, kontaktnät. Som om det skulle vara någon garanti?

Och du tycker inte att du själv generaliserar ganska vilt när du påstår att alla kan köpas för rätt pris?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

KL

Jag tror det är FÅ, enormt få, som kan må bra av att sälja sex.
Jag tror dock inte alla är medvetna där och då om att de mår dåligt.
Jag tror många fejkar lycka så mycket att de till slut lurar sig själva med. Men någon gång brukar det krasha för alla som gör så.

Jag tror inte alls det måste vara omöjligt att lura sexköpare om att man älskar livet som prostituerad och att man verkligen njuter.
Och jag tror ärligt talat inte alla torskar bryr sig.

Jag själv känner spontant att jag aldrig skulle kunna sälja mig.
Men ärligt talat tror jag, som Ramona, att allt har sitt pris.
Nu skulle aldrig någon betala det för vare sig mig eller någon annan. Men låt säga att jag blev erbjuden 300 miljarder kr för ett ligg. Då hade jag nog inte kunnat tacka nej. Inte för att jag själv vill ha de pengarna direkt. Utan att jag fan skulle se det som min plikt att ta den smällen och sen använda de pengarna till att hjälpa andra. Visst hade jag tagit pengar för egen del med. Men tänk vad man skulle kunna hjälpa andra om man hade mer pengar än man själv behöver!
Sen att jag inte skulle ligga med någon jag inte själv vill ligga med gratis för rätt bra betalt är en annan grej. Men blir det astronomiska summor tror jag att jag hade känt mig skyldig att göra det, för andras skull.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har inte läst hela rapporten nej, har inte tid/ork/lust att göra det just nu heller. Så därför får jag sätta rapportens trovärdighet mot trovärdigheten av din kritik. Din kritik verkar vara väldigt känslomässig, ostrukturerad och dessutom orimlig. Jag hittar inte den massiva kritik man förväntar sig mot en rapport med så stort genomslag om den vore helt oseriös.
Den ar alltfor oserios for att komma fran en kommision av det slaget, ja, men den ar absolut inte helt vardelos. Jag forvantar mig dock en genomgaende hog kvalitet, och det nar den inte upp till. Jag har bara skummat igenom de delar som inte handlar om sexindustrin men det finns garanterat nagot vettigt dar, allt i rapporten ar inte trams. Aven i delen om sexindustrin finns sadant som ar vettigt, som att polisen bor sluta trakassera prostituerade och andra uppenbara saker, men tyvarr sa racker inte det for att vaga upp det stallningstagandet man gor utan direkt grund.

Orimlig pa vilket satt? Min kritik ar helt logisk, om an bitskt formulerad. Jag motsatter mig de anledningar som ges for att Sveriges sexkopslag betraktas som ett misslyckande, och jag ger tydliga anledningar till varfor slutsatsen inte haller. Jag motsatter mig att termen frivillighet slangs runt sa ovardat och okritiskt i rapporten, det sker pa ett satt som for tankarna till lobbyn for sexindustrin.

Jag kan erkanna att jag kan vara ostrukturerad och att jag la fram kritiken pa ett kanslomassigt satt sarskilt i forsta inlagget. Sjalvklart reagerar jag starkt pa om en rapport ar sapass ogenomtankt som den ar.

Stort genomslag? Var ar genomslaget menar du? Har inte rapporten blivit relativt ignorerad av varlden i stort efter att den forsta forvaningen lagt sig? I Holland funderar man som sagt pa att ga fran lagligt sexkop till Sveriges modell. For att traffickingen okat. http://amsterdamherald.com/index.ph...olitics-human-trafficking-netherlands-society
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och jag håller inte med dig alls. Jag är helt övertygad om att alla människor har ett pris, det handlar bara om hur hög summan är.

För tillräckligt mycket av vad det är vi vill ha kan vi göra mycket vi inte skulle göra gratis.



Är helt övertygad om att du har rätt. Alla, även om mitt jag skriker nej så måste jag erkänna att det skulle nog finnas ett pris. Att ingen vill betala det är en annan femma.:laugh:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

En person kan vara "skadad" psykiskt på så många mer sätt. På sätt som kanske inte alls sticker ut eller verkar direkt onormala.
Men det va det löjligaste, så folk går runt och är skadade psykiskt men dom vet varken om det än och det märks inte än, men skadade är folk. Med andra ord så är egentligen alla människor på något sätt skadade, dom har bara inte stött på något som utlöst problemen än.
Man kan ha en låg självkänsla eller problem med att värdesätta sig själv utan att vara traumatiserad.
"Små" problem kan ändå ge konsekvenser som sjukligt beteende i dessa kontexter.
Allting i livet kan ge problem på ett eller annat sätt. Vem är du att avgöra hur människor värdesätter sig själva och vad som är rätt och fel? En människa som tycker att sex är något väldigt intimt och bara vill dela det med någon den älskar, ja den kan förmodligen ta en viss skada av att sälja för för den personen så betyder sex så mycket mera än vad det gör för andra kanske och den måste då anstränga sig för att stänga av vissa känslor vilket ingen människa mår bra av i längden.

Det finns faktiskt tro det eller ej människor som ser sex som bara en rolig grej, som inte behöver blanda in känslor eller liknande för att kunna ha trevligt med det. Vissa tar det för vad det kan vara, en fysisk rolig aktivitet tillsammans med en annan människa. Och även om du nu inte verkar tro det så jo, många eskorter njuter av sexet dom också, det är inte alltid något dom bara lider sig igenom och tro det eller ej så är det på bådas villkor.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och jag håller inte med dig alls. Jag är helt övertygad om att alla människor har ett pris, det handlar bara om hur hög summan är.

För tillräckligt mycket av vad det är vi vill ha kan vi göra mycket vi inte skulle göra gratis.

Jag delar din uppfattning om det här till stor del. Jag kan dock tänka mig att det finns människor som inte har ett pris. Jag tror att de flesta dock faktiskt kan ställa upp på en del när pengar blandas in. Jag kan garantera att jag gärna hade ställt upp på sex för tillräckligt mycket pengar.

Länge sedan vi var överrens :p
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag förstår hur du tänker. Varför inte tillhandahålla en tjänst som efterfrågas? Varför ska man inte hjälpa snälla vanliga karlar som aldrig får sig en kvinna, sådana som är sjuka tex och inte har några glädjeämnen kvar. Kvinnorna är ju eftertraktade och uppskattade.

Men naturligtvis så gömmer det sig här bakom en del mindre sympatiska värderingar och en ganska sorglig människosyn.

Vilka möjligheter har dom här kvinnorna (eller männen) att välja en annan väg i livet? Är dom någonting annat än slavar egentligen?

Jag menar att en sådan verksamhet kan aldrig bli jämlik och sympatierna kan förmodligen snabbt förbytas till hotelser och krav på gentjänster.

Se filmen Monster, där är det ju en mera spektakulär utveckling, men den frågar sig vilka möjligheterna är att välja i dagens samhälle och är ganska avromantiserad avseende prostitution som yrke. Sann historia.

Jag har inte sett den här nya filmen med Pernilla August som bordellmamma och svenska politiker som nyttjar prostituerade och vad det kan få för konsekvenser. Då blir det väl en fråga om demokratins överlevnad.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Känner inte till Anna Nicole Smith särskilt väl så nej jag kan inte säga att jag förstår problemet

Kolla på det så kanske du lär dig nått... :)

Tror du problemet med människohandel via prostitution, aggressiva hallickar m.m ökar eller minskar om man endast tillåter att sex säljs från bordeller med licens med bra kontroll? Tror du man som sexköpare väljer det lagliga alternativet eller alternativet där man riskerar hamna i fängelse?

Jag tror inte att det skulle minska nej.
Hur "sexköparen" gör beror nog helt på vem han är och varför han köper sex.

Jag kan tänka mig många individer som tjänar på att kunna sälja sex säkert under kontrollerade formler men lite svårare att komma på vem som skulle förlora på det? Skulle det bli många fler som motvilligt sålde sex om man legaliserade sexköp? På vilket sätt då?

Och själv tror jag inte att NÅGRA individer tjänar på att sälja sex i det långa loppet.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men det va det löjligaste, så folk går runt och är skadade psykiskt men dom vet varken om det än och det märks inte än, men skadade är folk. Med andra ord så är egentligen alla människor på något sätt skadade, dom har bara inte stött på något som utlöst problemen än.

Allting i livet kan ge problem på ett eller annat sätt. Vem är du att avgöra hur människor värdesätter sig själva och vad som är rätt och fel? En människa som tycker att sex är något väldigt intimt och bara vill dela det med någon den älskar, ja den kan förmodligen ta en viss skada av att sälja för för den personen så betyder sex så mycket mera än vad det gör för andra kanske och den måste då anstränga sig för att stänga av vissa känslor vilket ingen människa mår bra av i längden.

Det finns faktiskt tro det eller ej människor som ser sex som bara en rolig grej, som inte behöver blanda in känslor eller liknande för att kunna ha trevligt med det. Vissa tar det för vad det kan vara, en fysisk rolig aktivitet tillsammans med en annan människa. Och även om du nu inte verkar tro det så jo, många eskorter njuter av sexet dom också, det är inte alltid något dom bara lider sig igenom och tro det eller ej så är det på bådas villkor.

Fast nu har du helt missat vad det handlade om.
Psykisk ohälsa lyftes upp som argument för att man egentligen inte kan tala om fri vilja i dessa sammanhang.
Om en person anser att den gillar att sälja sig själv (ägna sig åt självdestruktiva handlingar) så finns det högst troligt en mer eller mindre uttalad problematik bakom som gör att man inte längre kan använda fri vilja som ett argument för att prostitution borde vara lagligt.

Känns inte som om du alls har läst mina inlägg?

Jag har skrivit det förut men gör det igen - prostitution kan ALDRIG bli samma sak som att gilla att ha sex.
Jag har inga som helst problem med folk som gillar sex och som har sex med okända, om du nu trodde det.
Jag har problem med att folk säljer sig själva. Det är liksom inte sunt. Hur mycket de än njuter i stunden.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har problem med att folk säljer sig själva. Det är liksom inte sunt. Hur mycket de än njuter i stunden.

Det är just det, DU HAR problem med de men det finns uppenbarligen några i tråden som inte har det.

DU FÅR ha problem med det men du får INTE påstå att det är fel på oss som inte anser det.... FRISKA människor kan ha andra värderingar än dej !
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Om en person anser att den gillar att sälja sig själv (ägna sig åt självdestruktiva handlingar) så finns det högst troligt en mer eller mindre uttalad problematik bakom som gör att man inte längre kan använda fri vilja som ett argument för att prostitution borde vara lagligt.
Men du anser att det handlar om ett självskadebeteende, det är vad du anser. Uppenbart så finns det många som inte gör det pga ett självskadebeteende. Sen säljer man tjänster, tjänster som överhuvudtaget inte behöver vara sexuella ens. Vart går gränsen för prostitution isåfall? Är det bara när samlaget är inblandat eller gäller det allt? Är det när man umgås, massage, det bjuds på drinkar osv eller vart går den gränsen? Sex behöver inte vara så allvarligt menat jämt, det kan vara en kul och trevlig grej och har man lätt för att umgås med olika personer så är det inte fel med det.

Jag har skrivit det förut men gör det igen - prostitution kan ALDRIG bli samma sak som att gilla att ha sex.
Jo, det kan det! Definitivt. Även om inte du kan sälja den tjänsten och ändå trivas så kan andra göra det. Alla är inte som du, du får ta och inse det. Bara för att man inte funkar som du så betyder inte det att man inte är sund.

Jag har inga som helst problem med folk som gillar sex och som har sex med okända, om du nu trodde det.
Du har sån dubbelmoral, tror du verkligen att folk som ligger runt med många gratis gör det för att dom vill det alltid? du tror inte att självskadebeteendet är lika stort där isåfall? Varför tycka att det är okej då, det blir inte mera självdestruktivt bara för att man tar betalt för det och dessutom alltid har läget under kontroll, har en överenskommelse med den andra personen om exakt vilka aktiviteter som ska göras, när det ska börja och när det ska sluta.

Tror definitivt att när det gäller dessa självdestruktiva personer som skadar sig själva och utsätter sig för stora risker, den gruppen är lika stor bland alla dessa "frivilliga" som inte tar betalt.

Då blir ju frågan snarare att hur många okända personer kan man ligga med och dra hem till eller hem till än själv innan det blir ett osunt beteende. Min tanke är att det blir osunt när man tappar kontrollen över det på ett eller annat sätt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är just det, DU HAR problem med de men det finns uppenbarligen några i tråden som inte har det.

DU FÅR ha problem med det men du får INTE påstå att det är fel på oss som inte anser det.... FRISKA människor kan ha andra värderingar än dej !

Tack! :bow:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Varför skulle någon (t ex en KK) vilja betala om hen inte behöver?

Corzette och Grazing m.fl., spelar det någon roll hur mycket köparen betalar om ni skulle sälja sex? 50 kr eller 1000 t ex, skulle det innebära någon skillnad?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är just det, DU HAR problem med de men det finns uppenbarligen några i tråden som inte har det.

DU FÅR ha problem med det men du får INTE påstå att det är fel på oss som inte anser det.... FRISKA människor kan ha andra värderingar än dej !

Det handlar inte om den individuella självskattningen eller den egna värderingen - den är egentligen inte relevant i sammanhanget. Det handlar om ett förhållningssätt som berör fler och mer än individens egotripp. Men det är kanske där haken är, frågan är kanske (eller uppenbarligen) för avancerad för vissa att förstå.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 189
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp