Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Tänk om den andra parten också ville ha betalt - så tokigt det hade blivit ;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är inte upp till mig att avgöra ju.

I mitt eget fall hade jag kunnat ta betalt... men nu är det ju ingen som vill ha sex med mig, än mindre betala för det ;)

Skulle du kunna tänka dig betala för att ha sex med någon som utan pengar inte skulle vilja ha sex med dig?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Skulle du kunna tänka dig betala för att ha sex med någon som utan pengar inte skulle vilja ha sex med dig?

Nej jag är inte tillräckligt sexintresserad för att vilja köpa sex. Tvärtom. Dessutom har jag hela tiden hävdat att man kan ha en sexöverrenskommelse med en vän och då hade han eller hon nog ändå velat ha sex med mig. Men nej jag hade inte hämtat någon på gatan och betalat för lite samvaro. Det är inte sådan form av prostitution jag menar.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nej jag är inte tillräckligt sexintresserad för att vilja köpa sex. Tvärtom. Dessutom har jag hela tiden hävdat att man kan ha en sexöverrenskommelse med en vän och då hade han eller hon nog ändå velat ha sex med mig. Men nej jag hade inte hämtat någon på gatan och betalat för lite samvaro. Det är inte sådan form av prostitution jag menar.

Nu hänger jag inte med vad du menar? Du håller ju varmhjärtat med om att den lyckliga horan finns - vad pysslar hon med för slags prostitution då? Prostitution innebär handel med sexuella tjänster - spelar det någon roll menar du om det hämtas på gatan eller på nätet?


Och tror du inte att ett villkor för att kunna sälja sex även är att man skulle kunna tänka sig köpa det? Vari finns skillnaden, menar du? Naturligtvis finns en producent och en konsument i ett handelsavtal, men när det gäller sex handlar det om en balans som blivit rubbad balans.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu hänger jag inte med vad du menar? Du håller ju varmhjärtat med om att den lyckliga horan finns - vad pysslar hon med för slags prostitution då? Prostitution innebär handel med sexuella tjänster - spelar det någon roll menar du om det hämtas på gatan eller på nätet?


Och tror du inte att ett villkor för att kunna sälja sex även är att man skulle kunna tänka sig köpa det? Vari finns skillnaden menar du?

Du tycker alltså att jag måste upprepa mig?
Prostitution är det ju om man köper eller säljer sex med sina vänner eller sin vän. Jag har inte pratat om att ha det som yrke utan som sidoinkomst.

För mig är det stor skillnad på att gå på gatan och sälja till en och samma kund/vän . Det är stor skillnad på att ha det som yrke och att ha det som sidoinkomst.

Jag har inte påstått att alla prostituerade mår bra och är "lyckliga" utan jag har hävdat att det inte behöver vara så att alla prostituerade mår skit och har dålig syn på sig själv.

Jag ser inte villkoret? Jag skulle inte sälja sex till vem som helst och jag skulle inte köpa sex av vem som helst. Försvinner rätten till att bestämma det så fort det är pengar inblandade?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag ser inte villkoret? Jag skulle inte sälja sex till vem som helst och jag skulle inte köpa sex av vem som helst. Försvinner rätten till att bestämma det så fort det är pengar inblandade?

Det är fullständigt ointressant tycker jag, vem och var man säljer. Det är rätten över sin egen kropp man säljer helt enkelt, tjänstens villkor är exakt likadan var den än utspelas. En hora, oavsett kön, säljer rätten till sin egen kropp till den som betalar. Jag ser inte någon skillnad.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du tycker alltså att jag måste upprepa mig?
Prostitution är det ju om man köper eller säljer sex med sina vänner eller sin vän. Jag har inte pratat om att ha det som yrke utan som sidoinkomst.

För mig är det stor skillnad på att gå på gatan och sälja till en och samma kund/vän . Det är stor skillnad på att ha det som yrke och att ha det som sidoinkomst.

Jag har inte påstått att alla prostituerade mår bra och är "lyckliga" utan jag har hävdat att det inte behöver vara så att alla prostituerade mår skit och har dålig syn på sig själv.

Jag ser inte villkoret? Jag skulle inte sälja sex till vem som helst och jag skulle inte köpa sex av vem som helst. Försvinner rätten till att bestämma det så fort det är pengar inblandade?


Jag skulle aldrig köpa sex av den anledningen att jag inte behöver det , jag får sex ändå...men jag skulle kunna tänka mig att sälja sex till nån som jag skulle kunna tänka mig att ha sex med....förresten så har jag en karl som ger mig pengar utan att kräva nåt tillbaka...bara för att han vill...finns folk som har problem med det , men det är ju knappast mitt problem ;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är fullständigt ointressant tycker jag, vem och var man säljer. Det är rätten över sin egen kropp man säljer helt enkelt, tjänstens villkor är exakt likadan var den än utspelas. En hora, oavsett kön, säljer rätten till sin egen kropp till den som betalar. Jag ser inte någon skillnad.

Så... om pengar är inblandat i sex så försvinner rätten att välja vem, var och när?
Det tror inte jag. Jag anser inte att jag i så fall skulle sälja rätten till min kropp utan att jag skulle sälja rätten till sex, inget annat. För mig betyder det att jag har rätt att välja vem som är min kund och när och var det ska ske. Och även säga nej tack om jag inte vill.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag skulle aldrig köpa sex av den anledningen att jag inte behöver det , jag får sex ändå...men jag skulle kunna tänka mig att sälja sex till nån som jag skulle kunna tänka mig att ha sex med....förresten så har jag en karl som ger mig pengar utan att kräva nåt tillbaka...bara för att han vill...finns folk som har problem med det , men det är ju knappast mitt problem ;)

Så du förstår hur jag menar?
För om jag hade en manlig vän, som är singel och inte har någon att ha sex med men ändå har stort sexbehov och vill ha sex med mig så hade jag kunnat gå med på det och ta betalt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så du förstår hur jag menar?
För om jag hade en manlig vän, som är singel och inte har någon att ha sex med men ändå har stort sexbehov och vill ha sex med mig så hade jag kunnat gå med på det och ta betalt.

Jag förstår dig :)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så du förstår hur jag menar?
För om jag hade en manlig vän, som är singel och inte har någon att ha sex med men ändå har stort sexbehov och vill ha sex med mig så hade jag kunnat gå med på det och ta betalt.

Men. Om det nu är en vän det handlar om, och du (eller någon annan) inte alls hade haft något emot det osv, varför i hela fridens namn ska man då ta betalt för det?

Vad hade då en eftermiddag med tacos och häng framför TV;n, vänner emellan, kostat? Helt enkelt; varför skulle man ta betalt för något man 1) gör för en vän och 2) inte har något emot, utan tvärtom nästan skulle kunna ha som "hobby" som någon kallade det längre bak i tråden?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men. Om det nu är en vän det handlar om, och du (eller någon annan) inte alls hade haft något emot det osv, varför i hela fridens namn ska man då ta betalt för det?

Vad hade då en eftermiddag med tacos och häng framför TV;n, vänner emellan, kostat? Helt enkelt; varför skulle man ta betalt för något man 1) gör för en vän och 2) inte har något emot, utan tvärtom nästan skulle kunna ha som "hobby" som någon kallade det längre bak i tråden?

Om jag var vännen som ville ha ovillkorligt sex skulle jag faktiskt själv viljat betala....
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du tycks ju vägra att ens läsa mina inlägg ordentligt eller ens svara på de frågor som ställs.

Jag har aldrig sagt att alla horor "mår skit". Det är en tolkning du och andra har gjort.
Jag har sagt att jag är helt övertygad om att det finns osunda psykologiska mekanismer (eller andra typer av osunda mekanismer) bakom en person som inte har några problem med att sälja sin kropp.

Åter igen, det handlar INTE om att personen "mår skit" utan att den har erfarenheter/bagage/egenskaper som inte är helt sunda psykologiskt sett.

Sen får man kalla mig trångsynt om man vill. För någonstans måste man dra gränsen för vad man tycker att "fri vilja" ska kunna åstadkomma. Och jag drar den här.

Ang att ligga runt som togs upp lite tidigare, men som jag inte hunnit svara på.. Självklart är det lika tragiskt om någon som är lite trasig inombords dämpar detta genom att ligga runt. Men nu var det ju horor vi pratar om.
Och jag tror inte heller att frekvensen av osunda mekanismer behöver vara lika hög inom den gruppen som ligger runt men som inte tar betalt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 182
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp