Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag förstår inte hur det kan bli villkorslöst om man blandar in pengar?
Ett köp måste ju högsta grad innebära att vissa villkor sätts upp?
Sen antar jag att det kan variera vilka villkor man sätter upp men nog bör det väl ändå finnas villkor?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

känslomässigt och utan krav på vidare träffar kanske .

man kan väl hitta på massa villkor annars om man vill...som tid o plats t ex...men det var inte det jag menade
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu hänger jag inte med vad du menar? Du håller ju varmhjärtat med om att den lyckliga horan finns - vad pysslar hon med för slags prostitution då? Prostitution innebär handel med sexuella tjänster - spelar det någon roll menar du om det hämtas på gatan eller på nätet?


Och tror du inte att ett villkor för att kunna sälja sex även är att man skulle kunna tänka sig köpa det? Vari finns skillnaden, menar du? Naturligtvis finns en producent och en konsument i ett handelsavtal, men när det gäller sex handlar det om en balans som blivit rubbad balans.

Den lyckliga horan är en myt som skolats fram genom önskedrömmar o Hollywood filmer.

Det är samma förtvivlade och patetiska förhoppning som det lilla barnhemsbarnet har gällande sina okända föräldrar, de är lyckliga o rika och det är bara en tidsfråga innan de ska förenas.

Sanningen i båda fallen är betydligt grymmare än så.

I de allra flesta fallen så lyser både rikedomar o lycka med sin frånvaro.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Om jag var vännen som ville ha ovillkorligt sex skulle jag faktiskt själv viljat betala....

???
Oups... låter... skumt i mina öron.

Som vän skulle jag mycket väl kunna tänka mig att hjälpa min vän med saker, pengar eller vad det nu må vara.

Men de kompisar jag haft sex med har jag absolut inte kännt nått behov av att betala för att de har sex med mig.
Kanske för att jag inte kan tänka mig att ha sex med någon som egentligen inte vill ligga, och vill dom ligga med mig så skulle jag aldrig komma på tanken att jag skulle behöva betala för det.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ok, jag ligger med dig för att du inte får nån annan ;) .....känns nog mera rätt att göra rätt för sig då ...

Jag vet inte om jag heller skulle göra det men det finns många former av prostituiton....jag har också legat med "kompisar" , för att jag har viljat inte för att dom inte fått nåt annat.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så du ligger med kompisen av någon slags medömkan? Och du vill ändå ha betalt för det?
Vilket i mina öron låter som att du egentligen inte vill?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men. Om det nu är en vän det handlar om, och du (eller någon annan) inte alls hade haft något emot det osv, varför i hela fridens namn ska man då ta betalt för det?

Vad hade då en eftermiddag med tacos och häng framför TV;n, vänner emellan, kostat? Helt enkelt; varför skulle man ta betalt för något man 1) gör för en vän och 2) inte har något emot, utan tvärtom nästan skulle kunna ha som "hobby" som någon kallade det längre bak i tråden?

Jag skulle ta betalt eftersom jag antagligen inte ens skulle tänka tanken på sex utan att vännen hade sagt något själv. Jag har inget sexbehov själv och skulle då vilja ta betalt för det. Varför inte liksom? Vad jag menar med att jag skulle välja en person jag inte har något emot att ha sex med så menar jag givetvis en vän som jag dels trivs och är trygg med, men också en person som jag älskar som vän. Men jag säljer ju en sak ändå. OCH vill vännen betala så är det ju något mellan oss och ingen annan.

Skulle du bjuda din vän på en resa till Australien tex utan att begära pengar? Det är ju en vän sa du....

Nej allvarligt talat, det känns som om jag vrider och vänder på mig för att kunna förklara här, är det ens lönt efter så här många sidor? Har jag inte sagt min åsikt redan?

Jag kan tänka mig att sälja sex till personer JAG valt ut och själv ska få bestämma när och var och kunna säga nej. Jag kan tänka mig att ha det som sidoinkomst, men inte huvudinkomst. Jag vill inte gå på gatan. Jag tror också att flera av de som går på gatan inte mår så bra egentligen och jag ser självklart hur lätt det är att bli fast och beroende av pengarna och själv hamna i "skiten". Jag tror visst att det finns prostituerade som inte är olyckliga eller har dålig självkänsla, men även att det finns många som mår dåligt av att sälja sex.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så du ligger med kompisen av någon slags medömkan? Och du vill ändå ha betalt för det?
Vilket i mina öron låter som att du egentligen inte vill?


..eller du tror att "vännen" vill att jag ska göra det gratis pga medömkan ??

( nu har jag aldrig varit i den situationen själv men det betyder ju inte att det inte kan vara så )
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

..eller du tror att "vännen" vill att jag ska göra det gratis pga medömkan ??

( nu har jag aldrig varit i den situationen själv men det betyder ju inte att det inte kan vara så )

Alltså jag har svårt att förstå överhuvudtaget varför man skulle ligga med någon man egentligen inte är så sugen på.
Eller varför den där vännen vill ligga med någon som egentligen inte är så sugen?

I min värld så är man antingen sugen och kåt eller så är man det inte. Och är man kåt och sugen så förstår jag inte varför man känner behov av att ta betalt?
Och om man annars inte hade velat så förstår jag inte varför man skulle bli mer sugen bara för att någon betalar?

Det där scenariot har ju använts gång på gång för att förklara "bra" prostitution men det går liksom inte ihop sig?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Alltså, du har ju i en annan tråd beskrivit ett ganska komplicerat förhållande till sex och att "det har sina orsaker". Nu när du skriver som du gör i denna tråd blir det ganska uppenbart att det inte är särskilt sunt, med tanke på vad du skrivit tidigare.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag fattar inte heller.

En vän frågade en gång om vi kunde ligga om han betalade. Det var efter att jag slutat sälja sex men han kände till att jag gjort det tidigare. Hade han inte frågat om att betala är det mycket möjligt att vi hade legat nån gång. Nu kände jag mig mest äcklad. Han är typ snorrik och jag är ganska fattig, och han ville använda sig av det för att få något som han inte trodde att jag skulle vilja utan ersättning.

Tillägg: Om vi däremot hade hamnat i säng, tror jag ju knappast att han hade sagt "du, vänta lite. jag kan betala?".
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Skulle du bjuda din vän på en resa till Australien tex utan att begära pengar? Det är ju en vän sa du....

Hade jag haft råd med det, så hade jag gärna bjudit en god vän på en sådan resa. Nu har jag dock inte alls de pengarna, utan vi hade fått dela på notan dårå.

Det blir konstigt att jämföra, jag känner mer att jag undrar vad det skulle kosta med lite häng framför TV;n bara - för det är till skillnad från en australien-resa, men i likhet med min kropp, något som definitivt inte behöver kosta pengar.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

KL

Jag läste någon gång för massor av herrans år sedan, att många som prostituerar sig frivilligt, för dem är "fattigdom" en större börda att bära än att sälja sin kropp.
Alla har vi saker som vi tycker är värre än vad andra tycker ;)

Men, jag personligen tycker att det är ett osunt förhållningssätt till pengar. Den som har mest pengar när han dör vinner inte ;) Och jag tror faktiskt när man ligger på dödsbädden att man kanske lite lite önskar att man hade gjort andra val i livet...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ok, jag ligger med dig för att du inte får nån annan ;) .....känns nog mera rätt att göra rätt för sig då ...

Jag vet inte om jag heller skulle göra det men det finns många former av prostituiton....jag har också legat med "kompisar" , för att jag har viljat inte för att dom inte fått nåt annat.

Aha... ja... då förstår jag hur du menar...
Tanken att jag skulle ligga med en kompis som ställer upp bara för att jag inte kan få nån annan är för mig så fullkomligt främmande att det inte ens kom för mig.
Jag skulle INTE vilja ha sex med någon som egentligen inte VILL ligga med mig, då låter jag hellre bli.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

..eller du tror att "vännen" vill att jag ska göra det gratis pga medömkan ??

( nu har jag aldrig varit i den situationen själv men det betyder ju inte att det inte kan vara så )

Nej, jag tror att vännen inte vill att du ska ligge med honom/henne överhuvudtaget om du inte är kåt på.... hen ;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

KL

Jag läste någon gång för massor av herrans år sedan, att många som prostituerar sig frivilligt, för dem är "fattigdom" en större börda att bära än att sälja sin kropp.
Alla har vi saker som vi tycker är värre än vad andra tycker ;)

Ja, det är en svår fråga.... vad tycker samhället det är rimligt att vi ska göra "frivilligt" för att överleva.

Att jobba på ett "vanligt" jobb är det väl få som gör "frivilligt" heller.... men på andra skalan av måttståcken så kan man ju fråga sig att är det ok att man "frivilligt" säljer sin lever för att undslippa fattigdom... är det ok att sälja sitt barn "frivilligt" för att resten av familjen ska slippa fattigdom... sälja sitt hjärta på svarta börsen för att de efterlevande ska slippa fattigdom...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Alltså jag har svårt att förstå överhuvudtaget varför man skulle ligga med någon man egentligen inte är så sugen på.
Eller varför den där vännen vill ligga med någon som egentligen inte är så sugen?

I min värld så är man antingen sugen och kåt eller så är man det inte. Och är man kåt och sugen så förstår jag inte varför man känner behov av att ta betalt?
Och om man annars inte hade velat så förstår jag inte varför man skulle bli mer sugen bara för att någon betalar?

Det där scenariot har ju använts gång på gång för att förklara "bra" prostitution men det går liksom inte ihop sig?

Prostituerade kanske inte alltid är så sugna på att ligga, utan att tjäna pengar...det finns ju lika många scenarier som det finns prostituerade...ETT scenario Kan kanske vara det jag skrev , sen finns det kanske 246 andra olika , man kan ju inte hänga sig fast vid just ett av alla orsaker man kan ta betalt för att knulla
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag fattar fortfarande inte.
Själva grejen var ju att "den lyckliga horan" ville ligga men ändå tog betalt?
Och nu vill hon inte, men det är fortfarande inte konstigt att hon ändå ligger eftersom hon får pengar?
Och frågan jag aldrig fått svar på - varför tar man betalt om man ändå vill och varför skulle någon betala för det den skulle kunna få gratis?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag fattar fortfarande inte.
Själva grejen var ju att "den lyckliga horan" ville ligga men ändå tog betalt?
Och nu vill hon inte, men det är fortfarande inte konstigt att hon ändå ligger eftersom hon får pengar?
Och frågan jag aldrig fått svar på - varför tar man betalt om man ändå vill och varför skulle någon betala för det den skulle kunna få gratis?

ja det finns väl massor av olika horor....de som gör det för att dom gillar det , de som gör det för att dom måste och för att få pengar till droger, de som ligger under hallickar, de som endast ligger med rika män ..det finns gigolos, finns ställen där man kan köpa sig ex tre män för att man vill, det finns thailuder...så det borde ju finnas NÅN som gör det för sin egen personligas njutnings skull...varför skulle det inte finnas undrar jag ?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 182
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp