Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Om nagon ber mig rida dens hast och jag verkligen jattegarna gor det - nej da tar jag inte betalt. Varfor skulle jag ta betalt da, om det ar en ren nojestripp for mig och jag har tid och ork for det? Men om det innebar en uppoffring pa nagot satt - visst skulle jag ta betalt.

Bor sex vara en uppoffring som man tar betalt for, menar du?

Och eftersom vi kan bestamma att hastar ska bli pa smallen sa kan vi bestamma oss for att ha sex med vilken hora vi vill aven om hen egentligen inte vill ha sex med oss? Ar det det du menar?

Så om en person tänkte sitta hemma och brodera en kväll men telefonen ringer och en av stamkunderna ringer och vill ha sex och personen inte har något emot det men att det blir en uppoffring i form utav omlagd planering.
Var de då okej att ta betalt eller?

Jag menar att ni kan bestämma att hästen ska bli på smällen men en annan människa har inte rätten att bestämma över sin egna kropp och dessutom få ut sex och pengar.
De är skevt
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så om en person tänkte sitta hemma och brodera en kväll men telefonen ringer och en av stamkunderna ringer och vill ha sex och personen inte har något emot det men att det blir en uppoffring i form utav omlagd planering.
Var de då okej att ta betalt eller?

Jag menar att ni kan bestämma att hästen ska bli på smällen men en annan människa har inte rätten att bestämma över sin egna kropp och dessutom få ut sex och pengar.
De är skevt

:banghead:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är det skevt att en människa kan bestämma mer än en häst? Eller hur menar du?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Hur många trådar håller sig strikt till frågan i TS? Inte många och inte heller denna.

Det är ju lite konstigt att diskutera hur det är att vara prostituerad när det enda viktiga är att det faktiskt kan finnas ytterst få horor som mår bra av det. Och att joo vem som helst kan sälja sex för rätt pengar: typ jordens hetaste kille som du bara vill slita av kläderna kommer och erbjuder dig en miljon för att du ska göra just det. Eh jaa.

ja det är kanske så du upplever det...men om man nu skulle hålla sig till JUST ursprungsfrågan då .....ska det då vara så förbannat besvärligt att komma tillbaka till den då ?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

När jag var yngre erbjöd en dåvarande pojkvän mig en morgon, när han ville ha sex och jag ville sova, 500 kr för att ha sex med honom. Jag sa nej, men jag fattar inte idag att jag inte dumpade honom på stört där och då, men jag såg det inte så då. Jag borde ju blivit förbannad men jag såg inte ens problemet som jag ser idag. :( Det är det som gör mig så beklämd många gånger när det gäller unga tjejers rätt till sin egen kropp, att hennes egen vilja liksom inte är så mycket värd. :mad:

jaha, och mitt ex erbjöd mig 50 000 om jag skulle sluta röka...att jag inte dumpade han direkt då :crazy: ...det var också min kropp o min vilja
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Frågeställningen hade kunnat vara relevant för tråden om du varit nymfoman o tackat nej till sex för att du erbjudits pengar.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så om en person tänkte sitta hemma och brodera en kväll men telefonen ringer och en av stamkunderna ringer och vill ha sex och personen inte har något emot det men att det blir en uppoffring i form utav omlagd planering.
Var de då okej att ta betalt eller?

Jag menar att ni kan bestämma att hästen ska bli på smällen men en annan människa har inte rätten att bestämma över sin egna kropp och dessutom få ut sex och pengar.
De är skevt
"Hej jag vill ha sex."
"Njaa... men alltsa jag sitter har och broderar..."
"Men jag vill ha sex."
"Jaha. Fast jag sitter har med nal och trad. Det var det som var min plan for kvallen. Menar du att jag skulle lamna broderiet for att ha sex med dig?"
"Ja, jag vill ha sex."
"Nej. Ikvall tankte jag brodera sa om du ringer imorgon kanske vi kunde..."
"Jag vill ha sex. Du far 5000 spann."

Alltsa, nej, det ar fortfarande inte ok. Det ar inte ok att om en manniska sager nej, (for att den inte har lust, for att den broderar, for att vadduvill) sa ar det naturliga for vissa att muta fram ett ja. Man ska inte behova muta fram ett ja, det kommer automatiskt om manniskan faktiskt vill traffas och ha sex. Man ska inte behova vifta med tusenlappar for att fa samtycke, det ska liksom redan finnas dar. Om manniskan hellre sitter hemma och broderar sa ar nog attraktionen inte sa stark - tyvarr. Da sitter manniskan hellre hemma och broderar och det far man bara acceptera.

Och om jag var du skulle jag lagga ner jamforelsen med att fa en hast att bli pa smallen, den tillfor liksom ingenting till ditt argumenterande. Det ar skevt att en manniska inte kan kopa sex eftersom vi manniskor kan bestamma att en hast ska bli pa smallen? Nej, jag ser inte riktigt relevansen.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

så uppfattar inte jag frågeställningen

:confused: hur uppfattade du det då? Tycker inte att det var direkt oklart. Jag hade vid tillfället redan klargjort att jag INTE ville ha sex där och då, och han tyckte att det är helt okej att muta till sig ett samtycke. Jag vet inte hur du fungerar, men jag blir inte kåt av att få pengar.

Hur du ens kan jämföra det med att sluta röka är för mig obegripligt O_o
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag förstår att det kan verka konstigt att kunna tänka sig att ha sex för pengar. Är man sådan att man inte alls kan tänka sig det så kan det ju bli svårt att förstå de som kan.


Synd jag inte har nån att testa med, hade varit intressant att undersöka om jag skulle tycka det var "fel" mot mig själv eller att jag skulle se på mig på ett annorlundare sätt efteråt. :o Kanske skulle jag känna att det inte var min grej? Kanske skulle jag känna att det var helt ok?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är det skevt att en människa kan bestämma mer än en häst? Eller hur menar du?
Jag tycker det är skevt att en människa anser sig ha rätten att bestämma att en häst ska ha sex.
När det samtidigt inte kan accepteras att visa tycker det är okej att betala/ ta betalt för sex.

Hade detta varit okej om det varit en kille som sålde en tjej?
http://www.blocket.se/kalmar/Cremello_halvblodshingst_till_avel_47868941.htm?ca=23_10&w=3

Självklart inte men nu är det en människa som säljer en häst för sexuell aktivitet med någons sto, då är allt okej.

Nån som inte fattade?

vi tar det en gång till för det verkar vara många som är lite tröga i starten här;)

Det skeva ligger i att en person tycker det är okej att sälja ett djur men samtidigt inte tycker det är okej att en människa säljer sin egna kropp.
Människan gör det av egen fri vilja ( Det finns en stor sida av sexköp som inte är frivillig, det förnekar jag inte)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag förstår att det kan verka konstigt att kunna tänka sig att ha sex för pengar. Är man sådan att man inte alls kan tänka sig det så kan det ju bli svårt att förstå de som kan.


Synd jag inte har nån att testa med, hade varit intressant att undersöka om jag skulle tycka det var "fel" mot mig själv eller att jag skulle se på mig på ett annorlundare sätt efteråt. :o Kanske skulle jag känna att det inte var min grej? Kanske skulle jag känna att det var helt ok?

Det "konstiga" för mig är inte pengarna i sig utan att ha sex mot min vilja. Men så funkar jag som så att jag inte heller kan ha sex utan att kroppen är med på det. Det går inte rent fysiskt och det gör ont kroppsligt sett, och jag blir illamående mentalt sett. Hur sex kan vara något blasé, utan att man "stänger av" sig är för mig svårt att förstå ja. Och jag har ännu svårare att förstå varför man frivilligt VILL träna in en sådan inställning hos sig själv. Sex ska vara lustfyllt för mig, annars finns det ingen poäng med det.

Sedan anser jag att även om jag inte skulle må fysiskt och mentalt illa att ha sex när jag inte vill, så skulle jag ändå inte vilja uppmuntra den synen på sexköp och den industrin som jag som sexsäljare ofrånkomligt skulle vara en del av.

Edit: Om du vill testa finns det väl ganska gott om internetforum för sånt? Vad är problemet?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

"Hej jag vill ha sex."
"Njaa... men alltsa jag sitter har och broderar..."
"Men jag vill ha sex."
"Jaha. Fast jag sitter har med nal och trad. Det var det som var min plan for kvallen. Menar du att jag skulle lamna broderiet for att ha sex med dig?"
"Ja, jag vill ha sex."
"Nej. Ikvall tankte jag brodera sa om du ringer imorgon kanske vi kunde..."
"Jag vill ha sex. Du far 5000 spann."

Alltsa, nej, det ar fortfarande inte ok. Det ar inte ok att om en manniska sager nej, (for att den inte har lust, for att den broderar, for att vadduvill) sa ar det naturliga for vissa att muta fram ett ja. Man ska inte behova muta fram ett ja, det kommer automatiskt om manniskan faktiskt vill traffas och ha sex. Man ska inte behova vifta med tusenlappar for att fa samtycke, det ska liksom redan finnas dar. Om manniskan hellre sitter hemma och broderar sa ar nog attraktionen inte sa stark - tyvarr. Da sitter manniskan hellre hemma och broderar och det far man bara acceptera.

Och om jag var du skulle jag lagga ner jamforelsen med att fa en hast att bli pa smallen, den tillfor liksom ingenting till ditt argumenterande. Det ar skevt att en manniska inte kan kopa sex eftersom vi manniskor kan bestamma att en hast ska bli pa smallen? Nej, jag ser inte riktigt relevansen.


Tänk så här då..
Fredag eftermiddag och chefen kommer till dig och säger:
C:Vi har en extra leverans som kom precis, kan du ta hand om den?
Du: jag slutar om 20min och det tar minst 3 h att bli klar med leveransen.
C: men går det bra om du får nästa fredag ledigt med full betalning + 2000kr extra?


Så länge som man kan säga nej i slut ändan och det accepteras så ser jag inget negativt i det .

Tex Nej tyvärr även om jag får 5000kr så är det inte intressant att ha sex ikväll .
Eller nej tyvärr chefen jag kan inte ikväll
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Läser du ens mina inlägg?

Det är väl just internetforum och liknande jag inte är intresserad av va?


Det stör dig att det finns människor som inte känner som du inför det här?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag förstår att det kan verka konstigt att kunna tänka sig att ha sex för pengar. Är man sådan att man inte alls kan tänka sig det så kan det ju bli svårt att förstå de som kan.


Synd jag inte har nån att testa med, hade varit intressant att undersöka om jag skulle tycka det var "fel" mot mig själv eller att jag skulle se på mig på ett annorlundare sätt efteråt. :o Kanske skulle jag känna att det inte var min grej? Kanske skulle jag känna att det var helt ok?

Med tanke på att du redan nu äcklad av att någon skulle tända sexuellt på dig och annat du sagt om dina upplevelser av sex så skulle jag avråda.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast hästar har ju definitivt sex frivilligt, eller hur tror du att en betäckning går till? Vill inte någon av parterna så blir det inget. Och i de flesta fall idag när en häst blir dräktig så är det via insemination, så hingst och sto träffas aldrig. Så nej, en människa kan inte bestämma huruvida en häst ska ha sex, det bestämmer hästen själv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast hästar har ju definitivt sex frivilligt, eller hur tror du att en betäckning går till?
Majoriteten av svenska ston semineras. Många med brems eller en spruta lugnande, så nej, jag håller inte med ditt resonemang just i den frågan.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Majoriteten av svenska ston semineras. Många med brems eller en spruta lugnande, så nej, jag håller inte med ditt resonemang just i den frågan.

Inte jag heller. Är det inte så att man ibland har nån lina eller liknande så att stoet inte ska sparka hingsten vid en betäckning? Nej jag kan inget, men har för mig jag hört det.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Läser du ens mina inlägg?

Det är väl just internetforum och liknande jag inte är intresserad av va?

Ja, jag läste detta:

Synd jag inte har nån att testa med, hade varit intressant att undersöka om jag skulle tycka det var "fel" mot mig själv eller att jag skulle se på mig på ett annorlundare sätt efteråt. Kanske skulle jag känna att det inte var min grej? Kanske skulle jag känna att det var helt ok?

Det stör dig att det finns människor som inte känner som du inför det här?

Folk får känna hur de vill, men det är fortfarande ingen som lyckats förklara för mig hur det känns för dem eller hur viljan och betalningen hänger ihop. Sedan tycker jag fortfarande, bortsett från huruvida jag själv skulle kunna eller inte kunna ha själva sexet, att man har en moralisk skyldighet mot sina medmänniskor. Jag tycker inte heller att man bör stödköpa stöldgods på samma sätt som att jag inte tycker att man bör stödja sexindustrin även om man nu skulle tillhöra den minimala promillesdelen som både njuter och tjänar stora pengar på prostitution.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 179
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp