Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och i det stycket du citerade så står det att jag tycker internetforum är bra ställe att ragga sexköpare på? :banghead:

Du dömer alltså de som kan tänka sig att ha sex för pengar?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Majoriteten av svenska ston semineras. Många med brems eller en spruta lugnande, så nej, jag håller inte med ditt resonemang just i den frågan.

Det var ju min poäng, de flesta svenska ston blir inte dräktiga genom sex med hingstar. Och i de fall man tillämpar naturlig betäckning så är det inte bara människan som bestämmer om det ska bli av. Så det är inte sant att människor bestämmer när hästar ska ha sex. Vill inte hästarna så blir det inget.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och i det stycket du citerade så står det att jag tycker internetforum är bra ställe att ragga sexköpare på? :banghead:

Det står inte att du INTE tycker det så vad är problemet med att fråga dig om det? Jag är knappast tankeläsare. Du utryckte en fundering om att prova, och jag gav dig ett förslag på hur.

Du dömer alltså de som kan tänka sig att ha sex för pengar?

Det beror på vad du lägger i att "döma". I en vid bemärkelse, så "dömer" jag väl i så fall alla människor som gör saker som bidrar till en sämre värld med orättvisor, miljöförstöring, brott, djurplågeri etc. Men jag anser inte att de "dömda" människorna är mindre värda eller så, så jag vet inte riktigt vad begreppet tjänar för syfte? Det är ju handlingarna som jag kritiserar, att stödja något som orsakar mycket lidande. Men jag ser inte ner på människorna för att jag kritiserar vissa av deras handlingar, så nej jag skulle inte kalla det för att jag "dömer människor". Men det beror ju på vad man lägger i begreppet.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så länge som man kan säga nej i slut ändan och det accepteras så ser jag inget negativt i det .

Tex Nej tyvärr även om jag får 5000kr så är det inte intressant att ha sex ikväll .
Eller nej tyvärr chefen jag kan inte ikväll
Fast grejen ar att aven om jag motvilligt staller upp pa jobbet sa gor chefen inget fel. Det ar ok att jobba extra ibland fast man egentligen inte kanner for det.

Det ar daremot inte ok att ha sex med nagon som egentligen inte kanner for det.

Du tycker alltsa att det ar ok att ha sex med nagon som inte vill - men som gar med pa det endast for att du betalar en storre summa pengar? Det kanns for dig inte alls obehagligt att konstatera att personen helst sluppit?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Hade du läst mina andra inlägg här så hade du förstått att internetforum inte är ett alternativ. Man behöver inte vara tankeläsare för att förstå vad jag menar när jag pratar om att jag inte vill välja vem som helst utan att det handlar om människor jag skulle känna.

Eftersom jag inte känner en sådan person så blir det lite svårt att göra något sådant.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Kl


Jag tycker ni ska lyssna på dokumentären "madonnan och skökan" , P1-dokumentär av Mia Blomgren.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Kl


Jag tycker ni ska lyssna på dokumentären "madonnan och skökan" , P1-dokumentär av Mia Blomgren.

Rätt intressant.
Fast inte redde den ut några av de frågor som ställs i den här tråden.
Jag slår vad om att "båda sidor" hör saker som stöder just deras teori om de lyssnar på den. :)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

:confused: hur uppfattade du det då? Tycker inte att det var direkt oklart. Jag hade vid tillfället redan klargjort att jag INTE ville ha sex där och då, och han tyckte att det är helt okej att muta till sig ett samtycke. Jag vet inte hur du fungerar, men jag blir inte kåt av att få pengar.

Hur du ens kan jämföra det med att sluta röka är för mig obegripligt O_o

Nu diskuterar vi nog inte ens samma sak ....jag pratar om originalfrågan...

Vad är det hemska med att vara hora?

det är obegripligt för dig , men ändå är det samma sak , han erbjöd mig pengar för nåt jag inte ville....för att han ville....
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det var ju min poäng, de flesta svenska ston blir inte dräktiga genom sex med hingstar. Och i de fall man tillämpar naturlig betäckning så är det inte bara människan som bestämmer om det ska bli av. Så det är inte sant att människor bestämmer när hästar ska ha sex. Vill inte hästarna så blir det inget.

Är det inte snudd på att bryta mot den nya djursexlagen, det att rota omkring under svansen på ett brunstigt sto?:o;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu diskuterar vi nog inte ens samma sak ....jag pratar om originalfrågan...

Vad är det hemska med att vara hora?

det är obegripligt för dig , men ändå är det samma sak , han erbjöd mig pengar för nåt jag inte ville....för att han ville....

Du tycker alltså att sex är precis som vilken aktivitet som helst i vardagslivet, ingen skillnad alls? För mig är det inte så. Som jag skrev till Enya så mår jag både fysiskt och mentalt illa om jag har sex när jag inte vill. Jag mår inte illa vare sig av att köpa mjölk, jobba över en timme eller sluta röka (förutom på kort sikt möjligen) och skulle inte heller bli lika kränkt av att få följdfrågan "du får x kronor om du gör det" trots att jag inte vill göra det självmant. Men om aktiviteten sex påverkar en i samma grad som att gå och handla, ja då förstår jag att man inte tycker det är konstigare att köpa ett samtycke än att köpa ett mjölkpaket.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Hade du läst mina andra inlägg här så hade du förstått att internetforum inte är ett alternativ. Man behöver inte vara tankeläsare för att förstå vad jag menar när jag pratar om att jag inte vill välja vem som helst utan att det handlar om människor jag skulle känna.

Eftersom jag inte känner en sådan person så blir det lite svårt att göra något sådant.

Eftersom det finns många som faktiskt hittar sexpartners på nätet så hade det behövts tankeläsning från min sida för att förstå av det inlägget du skrev att just du inte vill det. Jag kan omöjligen komma ihåg vad alla olika användare på det här forumet skriver om olika saker. Och jag tycker att det hade varit en trevligare diskussionston från din sida om du hade upplyst mig om saken istället för att dunka huvudet i väggen över att jag inte har stenkoll på vad just du har upplevt under ditt liv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du skulle alltsa inte ha nagot emot om en partner har en historia av att kopa sex, och uttalar sig positivt om det "Det ar bra harligt att kopa sex istallet for att ha kk, man slipper allt krangel"? Du skulle kanske overvaga att betala en kk en femtiolapp (eller femhundring, eller femtusen eller vad din ekonomi nu tillater) for att slippa de komplicerade kanslorna som du tanker dig foljer med gratissex?
Jag personligen skulle aldrig köpa sex, sådant stort sexbehov har inte jag. Dock så är det så det är, många köper för att slippa krångel med känslor efteråt och slippa riskera sin familj etc och får ändå ha ett bra sexliv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Alltså, du måste skämta om du tror att ett bra sexliv bygger på att köpa det. Ett sånt sexliv kan aldrig aldrig vara bra - för någon.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du tycker alltså att sex är precis som vilken aktivitet som helst i vardagslivet, ingen skillnad alls? För mig är det inte så. Som jag skrev till Enya så mår jag både fysiskt och mentalt illa om jag har sex när jag inte vill.

Nu är det faktiskt tro det eller ej så att det finns personer som väldigt lätt går igång och kan njuta fullt ut av sex utan att känna känslor för personen. Vissa kan se på sex som en vanlig grej, någonting som inte är något annat än en rolig trevlig stund. Sex är inte så allvarligt för alla. Vissa har lätt för det medan andra har svårt för det.

Sex behöver inte vara en sån allvarlig seriös och komplicerad grej sålänge det sker med ett visst förstånd och med bra säkerhet. Är både med på vad som ska ske så är det inget fel att ha sälja sex. Sålänge den som säljer alltid kan avbryta och säga nej och gå därifrån så är det inte fel. Alla passar inte för det medan vissa passar för det och det är upp till var och en att avgöra om det är något som känns rätt eller något som känns fel.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Alltså, du måste skämta om du tror att ett bra sexliv bygger på att köpa det. Ett sånt sexliv kan aldrig aldrig vara bra - för någon.
Har jag inte skrivit någonstans, dock så är det många gifta som vill ha en annan typ av sexliv en den som frun/mannen vill ge. Fantasier osv som inte frun/mannen vill ställa upp på. Eller så har dom helt enkelt ett dött sexliv och hen vill kanske inte riskera familj osv genom att ta risken att ragga ett ONS där känslor riskerar att dyka upp.

Ett bra sexliv har inte med betalningen att göra men betalningen garanterar att inte familjen riskerar att få veta vad hen sysslar med vid sidan av. Okomplicerat och enkelt. Vissa har ett större sexbehov än vad partnern har och då kan det bli problem i förhållandet.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men hur pass vanlig tror du att den där bekymmerslösa sexsäljaren du beskriver är egentligen? Väldigt få, om någon, prostituerad har jag hört beskriva sin situation som du gör, det låter mer som någon sorts hypotetisk eller åtminstone extremt sällsynt människa, som näppeligen är normalfallet.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ett bra sexliv har inte med betalningen att göra men betalningen garanterar att inte familjen riskerar att få veta vad hen sysslar med vid sidan av. Okomplicerat och enkelt. Vissa har ett större sexbehov än vad partnern har och då kan det bli problem i förhållandet.

Nu generaliserar du verkligen för mycket.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu är det faktiskt tro det eller ej så att det finns personer som väldigt lätt går igång och kan njuta fullt ut av sex utan att känna känslor för personen. Vissa kan se på sex som en vanlig grej, någonting som inte är något annat än en rolig trevlig stund. Sex är inte så allvarligt för alla. Vissa har lätt för det medan andra har svårt för det.

Sex behöver inte vara en sån allvarlig seriös och komplicerad grej sålänge det sker med ett visst förstånd och med bra säkerhet. Är både med på vad som ska ske så är det inget fel att ha sälja sex. Sålänge den som säljer alltid kan avbryta och säga nej och gå därifrån så är det inte fel. Alla passar inte för det medan vissa passar för det och det är upp till var och en att avgöra om det är något som känns rätt eller något som känns fel.


Jag tar lätt på sex.

Jag behöver inte ha känslor för personen, däremot behöver ju min njutning vara viktig för den jag har sex med. Tvivlar på att den som köper sex har min njutning i fokus.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag behöver inte ha känslor för personen, däremot behöver ju min njutning vara viktig för den jag har sex med. Tvivlar på att den som köper sex har min njutning i fokus.
Ja och det är helt okej att du känner så, det betyder inte att alla måste känna på det sättet.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu generaliserar du verkligen för mycket.
Fast det är så det är ofta. Tyvärr men verkligheten är ju sådan ofta. Det är ju inget heller som folk går och skyltar med men den är ju många om man ser på dom som faktiskt köper.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 164
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp