Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nu är det faktiskt tro det eller ej så att det finns personer som väldigt lätt går igång och kan njuta fullt ut av sex utan att känna känslor för personen. Vissa kan se på sex som en vanlig grej, någonting som inte är något annat än en rolig trevlig stund. Sex är inte så allvarligt för alla. Vissa har lätt för det medan andra har svårt för det.

Sex behöver inte vara en sån allvarlig seriös och komplicerad grej sålänge det sker med ett visst förstånd och med bra säkerhet. Är både med på vad som ska ske så är det inget fel att ha sälja sex. Sålänge den som säljer alltid kan avbryta och säga nej och gå därifrån så är det inte fel. Alla passar inte för det medan vissa passar för det och det är upp till var och en att avgöra om det är något som känns rätt eller något som känns fel.

Förstår inte varför du skriver det där till mig, för jag antar att du menar djupare känslor för personen ifråga när du skriver "allvarlig seriös och komplicerad grej" och det har jag aldrig nämnt något om. Tvärtom! Det bästa sexet som rent sex betraktat tycker jag är med någon man inte har känslor för eftersom man då inte behöver blanda in rädsla för att bli lämnad etc. Däremot måste jag känna någon typ av attraktion för personen ifråga, och det är ju också en typ av känsla men dock inte något som gör det hela till en seriös och komplicerad grej. Jag kan helt enkelt inte ha sex med vem som helst jag möter på gatan, har jag inte ens en gnutta attraktion till personen ifråga skulle jag bli direkt illamående av att behöva ta hans kuk i munnen. Men det finns kanske många som inte är som jag, jag ser dock fortfarande ingen anledning till att blanda in pengar. Vill två personer ha sex kan de väl helt enkelt bara ha det? O_o Jag har inga problem med att förstå att någon tar emot pengar som en annan vill ge en (tack gärna om någon frivilligt ge mig ett månatligt bidrag :p) men jag misstänker fortfarande att personen som ger bort pengarna tror att hen inte skulle få sexet utan att betala. Eller?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men hur pass vanlig tror du att den där bekymmerslösa sexsäljaren du beskriver är egentligen? Väldigt få, om någon, prostituerad har jag hört beskriva sin situation som du gör, det låter mer som någon sorts hypotetisk eller åtminstone extremt sällsynt människa, som näppeligen är normalfallet.
Spelar det någon roll om jag skriver att jag känner folk som håller på och säljer? Nej antagligen inte.

Och jag tror inte att dom är dom enda som faktiskt är såpass bekymmerslösa och klarar av att ta det såpass lätt och ha det under kontroll. Dom har vanliga jobb och är vanliga personer som extraknäckar med att sälja när behovet av pengar är lite större.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Har jag inte skrivit någonstans, dock så är det många gifta som vill ha en annan typ av sexliv en den som frun/mannen vill ge. Fantasier osv som inte frun/mannen vill ställa upp på. Eller så har dom helt enkelt ett dött sexliv och hen vill kanske inte riskera familj osv genom att ta risken att ragga ett ONS där känslor riskerar att dyka upp.

Ett bra sexliv har inte med betalningen att göra men betalningen garanterar att inte familjen riskerar att få veta vad hen sysslar med vid sidan av. Okomplicerat och enkelt. Vissa har ett större sexbehov än vad partnern har och då kan det bli problem i förhållandet.

Då kanske det vore bättre att vi ändrar våra normer så att vi inte behöver vara så förbaskat par-monogam-normativa istället för att skapa en marknad där många löper stor risk att fara illa? Jag förstår helt och fullt att det kan bli jobbigt i det par-monogama förhållandet men jag tycker att det är en feg och egoistisk väg att gå till en prostituerad.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

men jag misstänker fortfarande att personen som ger bort pengarna tror att hen inte skulle få sexet utan att betala. Eller?
Eller så är det också så att den som ger bort pengarna vill garantera ett säkert kontollerat sex där dom vet vad dom får både under och efteråt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Eller så är det också så att den som ger bort pengarna vill garantera ett säkert kontollerat sex där dom vet vad dom får både under och efteråt.

På vilket sätt är det garanterat, då säljaren fortfarande enligt många i tråden ju är som "vem som helst"? Hur kan det vara mer garanterat än en "vanlig" KK?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Då kanske det vore bättre att vi ändrar våra normer så att vi inte behöver vara så förbaskat par-monogam-normativa istället för att skapa en marknad där många löper stor risk att fara illa? Jag förstår helt och fullt att det kan bli jobbigt i det par-monogama förhållandet men jag tycker att det är en feg och egoistisk väg att gå till en prostituerad.

Klart det bästa hade varit om paret gick i terapi och pratade och förbättrade relationen osv men det är inte så verkligheten ser ut nu. Nu är det som det är, många vill ha både familjen och ett tryggt liv men ändå kunna leva ut den sexuella biten.

Och visst kan det ses som fegt och egoistiskt men faktum kvarstår att det är upp till var och en att avgöra.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Eller så är det också så att den som ger bort pengarna vill garantera ett säkert kontollerat sex där dom vet vad dom får både under och efteråt.

Och vilka möjligheter har sexköparen att garantera åt andra hållet, dvs att sexsäljaren gör det av ren och skär fri vilja utan psykiska problem eller annat?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

På vilket sätt är det garanterat, då säljaren fortfarande enligt många i tråden ju är som "vem som helst"? Hur kan det vara mer garanterat än en "vanlig" KK?
Ett "vanligt" KK, där finns ingen garanti att det inte uppstår känslor, faktum är ju faktiskt också att det ofta uppstår vissa känslor i ett KK förhållande.

Det finns sätt att kolla upp eskorter på också, hur seriösa osv dom är. Är dom seriösa så är det ju en affärsuppgörelse helt enkelt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast det är så det är ofta. Tyvärr men verkligheten är ju sådan ofta. Det är ju inget heller som folk går och skyltar med men den är ju många om man ser på dom som faktiskt köper.

Men varför skulle just betalning utgöra en garanti för att partnern inget får veta?

Och vad är det som säger att man inte skulle kunna samma garanti utan pengar?

Jag förstår inte alls sambandet.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och vilka möjligheter har sexköparen att garantera åt andra hållet, dvs att sexsäljaren gör det av ren och skär fri vilja utan psykiska problem eller annat?
Då är vi där igen då, hur kan man någonsin veta om den man ligger med inte gör det för att skada sig själv oavsett betalning eller inte?

Går det att veta? Även i förhållanden så är det många som gör saker mot sin vilja utan att partnern vet att den gör det för att straffa sig själv eller gör det för att den allmänt hatar sig själv eller vad den nu gör. Eller ännu värre ett ONS, inte heller där går det att veta om den man drar hem går med för att den vill det eller för att den vill utsätta sig för en massa skit den inte tycker om.

Mycket kan jag tänka mig går att läsa av på eskorten beroende på hur noggran den är med skydd osv, hur personen sköter om sig själv, har för krav etc, om den bryr sig helt enkelt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Klart det bästa hade varit om paret gick i terapi och pratade och förbättrade relationen osv men det är inte så verkligheten ser ut nu. Nu är det som det är, många vill ha både familjen och ett tryggt liv men ändå kunna leva ut den sexuella biten.

Jag är iofs inte så säker på att det där med att man ska kompromissa sexet i ett förhållande alltid är det bästa. Man gillar olika typer av sex helt enkelt, vilket inte alls alltid har med övriga relationen att göra. Det kan ju vara lite synd att den ene ska avstå vissa saker (ex oralsex) resten av livet bara för att den andra inte gillar det, eller att den andre ska behöva "ställa upp" på något den egentligen inte riktigt gillar bara för att den andra inte ska behöva avstå. Då tycker jag att det är bättre om man kan tillfredsställa det rent sexuella vid sidan av, men njuta av den känslomässiga relationen tillsammans.

Och visst kan det ses som fegt och egoistiskt men faktum kvarstår att det är upp till var och en att avgöra.

Så är det väl med alla moralfrågor. Dock kan vissa moralfrågor bli lagstiftade om det finns starka skäl för det, t ex att det är stor risk att många far illa annars som vid sexköp. Det senaste exemplet på morallag som blir juridisk lag är ju tidelagslagen.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men varför skulle just betalning utgöra en garanti för att partnern inget får veta?
För att det är en affärsuppgörelse, tjänster man utbyter, man pratar innan och ser på hur seriöst det är. Det är lättare att minimiera att man får en efterhängsen person efter sig.
Och vad är det som säger att man inte skulle kunna samma garanti utan pengar?
Det är faktiskt inte helt nytt att många tror att bara för att man haft sex, då gillar personen en, då finns det känslor. Det är inte ovanligt ens efter ett ONS där för den ena partnern är självklart att det bara var sex men det var det inte för den andra som läser in för mycket och får känslor.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är faktiskt inte helt nytt att många tror att bara för att man haft sex, då gillar personen en, då finns det känslor. Det är inte ovanligt ens efter ett ONS där för den ena partnern är självklart att det bara var sex men det var det inte för den andra som läser in för mycket och får känslor.

Vad har det med saken att göra?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ett "vanligt" KK, där finns ingen garanti att det inte uppstår känslor, faktum är ju faktiskt också att det ofta uppstår vissa känslor i ett KK förhållande.

Så en prostituerad KAN inte få känslor? Varför skulle de inte kunna få det? Och om det nu är så viktigt att partnern inte får veta så är väl det ett utmärkt sätt att skaffa sig mer pengar med ännu mindre jobb = utpressning?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så är det väl med alla moralfrågor. Dock kan vissa moralfrågor bli lagstiftade om det finns starka skäl för det, t ex att det är stor risk att många far illa annars som vid sexköp. Det senaste exemplet på morallag som blir juridisk lag är ju tidelagslagen.
Tycker inte det går att jämföra med tidelag överhuvudtaget. Djur kan aldrig prata för sig själva, dom är alltid helt i vårat våld.

Seriösa eskorter som jobbar självständigt och som har det vid sidan av ett vanlig liv med jobb osv, det är en annan sak. För mig iallafall.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så en prostituerad KAN inte få känslor? Varför skulle de inte kunna få det? Och om det nu är så viktigt att partnern inte får veta så är väl det ett utmärkt sätt att skaffa sig mer pengar med ännu mindre jobb = utpressning?
Hur fick du in där att eskorter inte kan få känslor? Lyckat.
Även om en eskort skulle fatta känslor för en kund så ska den ändå hålla den seriösa uppgörelsen och låta bli kunden. Och ja, det finns en del oseriösa eskorter men igen så minimerar det risken om båda är helt hundra på vad dom gör.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Då är vi där igen då, hur kan man någonsin veta om den man ligger med inte gör det för att skada sig själv oavsett betalning eller inte?

Det är svårt ja, men det innebär inte att man kan abdikera från sitt medmänskliga ansvar att göra sitt bästa för att inte göra andra människor illa.

Går det att veta? Även i förhållanden så är det många som gör saker mot sin vilja utan att partnern vet att den gör det för att straffa sig själv eller gör det för att den allmänt hatar sig själv eller vad den nu gör. Eller ännu värre ett ONS, inte heller där går det att veta om den man drar hem går med för att den vill det eller för att den vill utsätta sig för en massa skit den inte tycker om.

Finns det skäl att tro att risken är större för att den fria viljan inte är lika stor som om man gör det gratis?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Tycker inte det går att jämföra med tidelag överhuvudtaget. Djur kan aldrig prata för sig själva, dom är alltid helt i vårat våld.

Seriösa eskorter som jobbar självständigt och som har det vid sidan av ett vanlig liv med jobb osv, det är en annan sak. För mig iallafall.

Jag har inte jämfört med tidelag, det var ett exempel på när moralfrågor blir lagstiftade trots att det inte finns en stark kausalitet i negativ konsekvens för den drabbade parten. Jag trodde ditt "det är upp till var och en att avgöra" betydde att du vill att det ska vara lagligt med sexköp och -försäljning?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 165
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp