Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jo, det fungerar finfint. Om man är beredd att involvera sig så pass mycket med andra människor att man lyckas klargöra för dem man vill ha sex med att det är vad man vill och kolla av om viljan är ömsesidig eller inte, så fungerar det alldeles utmärkt. Jag vågar gissa att de flesta sexuella kontakter i världen är av just den arten: två personer som vill ha sex med varandra.

Att sedan en del personer - främst män - vill betala för att slippa att relatera på det där sättet, betyder ju inte att de har något slags rätt till det.

ja fast bevisligen funkar det inte så .....
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ibland låter det som om prostitutionen behövs för att kåta människor ska kunna ha sex.
Och du resonerar kring att köparna ska välja "rätt" hora osv. Eller också så får de, precis som alla andra som inte anser att det är särskilt upphetsande eller ens rätt att köpa någon annans kropp, hitta någon annan som faktiskt vill ha sex med dem?
Men det fungerar inte så, kunderna köper, lägger tusentals kronor på vanligt sex, dom köper av en anledning som uppenbart bara dom vet om. Jag tror inte dom lägger tusentals kronor på någonting dom kan få problemfritt gratis. Dessa kunder kommer alltid att finnas.
Så bara för att det finns andra sätt att skada sig på så ska vi inte försöka förhindra att det sker?
Ingen människa ska behöva må dåligt oavsett vad dom sysslar med. Det kryllar av olika sätt att skada sig själv på och sex är bara en av alla dom grejerna. Vad det har med att vara frivillig eskort förstår inte jag för nej, jag håller inte med din tanke om att alla eskorter mår dåligt. Eller att dom bara inte vet om att dom mår dåligt och är osunda.
Hur menar du nu?
Jag skulle tro att den övervägande majoriteten i sverige vänder sig till helt vanliga kåta människor när de vill ligga. Alltså till människor de inte behöver köpa.
Du måste inse fakta att dom här kunderna som betalar tusentals kronor på sex alltid kommer att finnas. Tyvärr men det är så det är. Det finns många som köper och kan tänka sig att köpa sex, det är inte särskilt få för om det var det skulle detta inte vara såpass utbrett som det faktiskt är.

Däremot att stoppa koppleri och hallickar, det är en annan sak. Det är fel rakt av på alla sätt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast med din argumentation så är det ju ingen idé att försöka stoppa koppleri och hallickar heller, för det/de kommer också alltid att finnas?

/Lady_S
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast med din argumentation så är det ju ingen idé att försöka stoppa koppleri och hallickar heller, för det/de kommer också alltid att finnas?

/Lady_S

Det är det ju, för det är fel. Det är ren människohandel om något och det är där som folk råka väldigt illa ut ofta.

Grejen är att jag inte tycker det är fel att sälja på ett kontrollerat sätt vilket det aldrig kan bli med en hallick inblandat.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du tycker inte att det är fel att sälja på ett kontrollerat sätt (som du säger), men Thaliaste, Foinix, line_n, Petruska m.fl. tycker ju att det är fel att köpa oavsett. Med andra ord så kan du ju inte säga till dem att det inte är värt att försöka stoppa prostitutionen, om det är värt att försöka stoppa sådant som är fel. Även om man aldrig kommer att lyckas, utan bara möjligen begränsa det hela. Eller?

/Lady_S
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du tycker inte att det är fel att sälja på ett kontrollerat sätt (som du säger), men Thaliaste, Foinix, line_n, Petruska m.fl. tycker ju att det är fel att köpa oavsett. Med andra ord så kan du ju inte säga till dem att det inte är värt att försöka stoppa prostitutionen, om det är värt att försöka stoppa sådant som är fel. Även om man aldrig kommer att lyckas, utan bara möjligen begränsa det hela. Eller?

/Lady_S

Det är helt okej att tycka det är fel att sälja. Jag har inte nämnt att alla måste tycka att det är rätt utan det är min åsikt. Det jag är starkt emot är åsikten om att alla som säljer mår dåligt, även om dom inte vet om det än så mår dom dåligt. Det är fel.

Och ska man se till hur verkligheten är så är det mer eller mindre omöjligt att få bort prostitutionen helt. Det är inte realistiskt. Då anser jag att det är bättre att fokusera på brottsligheten typ hallickar och koppleridelen och människohandeln där det faktisikt är folk som inte har någon kontroll över saker och ting. Dom som är mest utsatta. Och det är verkligen värt att stoppa den delen.

Inte koncentrera sig på dom som säljer oberoende av någon och som gör det med full kontroll över sig själv och sin situation. Och om jag känner till saker och ting rätt så är det inte heller den biten som polisen koncentrerar sig på heller.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är helt okej att tycka det är fel att sälja. Jag har inte nämnt att alla måste tycka att det är rätt utan det är min åsikt. Det jag är starkt emot är åsikten om att alla som säljer mår dåligt, även om dom inte vet om det än så mår dom dåligt. Det är fel.

Och ska man se till hur verkligheten är så är det mer eller mindre omöjligt att få bort prostitutionen helt. Det är inte realistiskt. Då anser jag att det är bättre att fokusera på brottsligheten typ hallickar och koppleridelen och människohandeln där det faktisikt är folk som inte har någon kontroll över saker och ting. Dom som är mest utsatta. Och det är verkligen värt att stoppa den delen.

Inte koncentrera sig på dom som säljer oberoende av någon och som gör det med full kontroll över sig själv och sin situation. Och om jag känner till saker och ting rätt så är det inte heller den biten som polisen koncentrerar sig på heller.
Jag tror som sagt inte att det är realistiskt att tro att det ska gå att få stopp på koppleriverksamheten heller.

/Lady_S
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ibland låter det som om prostitutionen behövs för att kåta människor ska kunna ha sex.
Och du resonerar kring att köparna ska välja "rätt" hora osv. Eller också så får de, precis som alla andra som inte anser att det är särskilt upphetsande eller ens rätt att köpa någon annans kropp, hitta någon annan som faktiskt vill ha sex med dem?
Då slipper vi hela problemet.



??
Så bara för att det finns andra sätt att skada sig på så ska vi inte försöka förhindra att det sker?



Hur menar du nu?
Jag skulle tro att den övervägande majoriteten i sverige vänder sig till helt vanliga kåta människor när de vill ligga. Alltså till människor de inte behöver köpa.

Dumförklara inte mig nu, för jag undrar helt ärligt... men om jag hade velat ha sex och inte haft någon vän som ville ha sex med mig, var ska man vända sig då? Är det bara att gå ut på krogen och försöka få med någon hem? Om ingen vill då?

Jag undrar alltså helt ärligt. Men jag tänker inte diskutera prostitutionsfrågan, för det är inte det jag undrar över här.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Dumförklara inte mig nu, för jag undrar helt ärligt... men om jag hade velat ha sex och inte haft någon vän som ville ha sex med mig, var ska man vända sig då? Är det bara att gå ut på krogen och försöka få med någon hem? Om ingen vill då?

Jag undrar alltså helt ärligt. Men jag tänker inte diskutera prostitutionsfrågan, för det är inte det jag undrar över här.

Det finns väl mängder med internetsajter och forum just för den frågan. Även diverse klubbar utöver de vanliga hederliga krograggen.

Om ingen vill så får man väl acceptera det. Precis som med allt annat i livet så måste man ta hänsyn till andra människor och inte bara betala sig ur den "jobbiga" situationen.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Om ingen vill så får man väl acceptera det. Precis som med allt annat i livet så måste man ta hänsyn till andra människor och inte bara betala sig ur den "jobbiga" situationen.
Jag håller med, sex är ingen rättighet.

/Lady_S
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det finns väl mängder med internetsajter och forum just för den frågan. Även diverse klubbar utöver de vanliga hederliga krograggen.
För det är ju så säkert och bra att träffa kåta okända människor som man inte vet ett dugg om för en snabbis på fyllan..eller bestämma träff med någon desperat typ från ett forum..inte alls riskfullt..Är man frisk så bör man väl inte utsätta sig för den risken? Tänk om man då också träffar någon som bara vill skada sig själv genom sex och inte alls vill egentligen men som struntar i både pengar och hälsa? Hur vet man det? Då bör ju också det sättet att träffa folk på vara fel.

Man bör enligt ditt tankesätt inte ha sex med någon om man inte känner den till 110% för att garantera att personen inte gör något den egentligen inte vill. Eller var det så att bara för att det inte är pengar inblandat så är det mera garanterat att personen vill och då är det okej? Trots att den då antagligen struntar i både hälsa, psyke och pengar och framförallt säkerheten.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Prostituerade är väl inte kriminella ? .....

Nej,men du tycker prostitution ska vara lagligt eftersom det är världens äldsta yrke och inte går att stoppa eftersom det finns en marknad för det.

Detär ingen ursäkt att tillåta det i mitt tycke. Det finns en marknad för kriminalitet och droger med. Ska det vara tillåtet?

Prostituterade är inte kriminella, sexköpare är det.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det finns väl mängder med internetsajter och forum just för den frågan. Även diverse klubbar utöver de vanliga hederliga krograggen.

Om ingen vill så får man väl acceptera det. Precis som med allt annat i livet så måste man ta hänsyn till andra människor och inte bara betala sig ur den "jobbiga" situationen.

Precis!

Man har rätt att onanera och ha ett eget sexliv, men inte att blanda in andra om dom inte är lkåta på en.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 149
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 104
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp