Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

För det är ju så säkert och bra att träffa kåta okända människor som man inte vet ett dugg om för en snabbis på fyllan..eller bestämma träff med någon desperat typ från ett forum..inte alls riskfullt..Är man frisk så bör man väl inte utsätta sig för den risken? Tänk om man då också träffar någon som bara vill skada sig själv genom sex och inte alls vill egentligen men som struntar i både pengar och hälsa? Hur vet man det? Då bör ju också det sättet att träffa folk på vara fel.

Man bör enligt ditt tankesätt inte ha sex med någon om man inte känner den till 110% för att garantera att personen inte gör något den egentligen inte vill. Eller var det så att bara för att det inte är pengar inblandat så är det mera garanterat att personen vill och då är det okej? Trots att den då antagligen struntar i både hälsa, psyke och pengar och framförallt säkerheten.

Men snälla. Du har uppenbarligen inte fattat alls för jag har aldrig sagt att man inte kan ha sex med personer man inte känner.

Men ja jag skulle säga att det är troligare att personen faktiskt vill om det inte är pengar inblandade.

Sexköp är liksom fel på så himla många plan. Det kan aldrig bli rätt.
Sen förstår väl jag också att det fortfarande finns andra sätt/forum där människor far illa men just nu var det ju prostitution frågan gällde.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

fast just sex ÄR väl ett grundläggande behov...

Vad har det med saken att göra?
Bara för att många människor har behov av sex så ska vi strunta i alla negativa effekter med prostitution?

Nej tack. Det finns andra sätt och om det inte passar så får man väl onanera.
Du tycker väl inte att det är ok med våldtäkt bara för att sex är ett grundläggande behov? Eller?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Dumförklara inte mig nu, för jag undrar helt ärligt... men om jag hade velat ha sex och inte haft någon vän som ville ha sex med mig, var ska man vända sig då? Är det bara att gå ut på krogen och försöka få med någon hem? Om ingen vill då?

Jag undrar alltså helt ärligt. Men jag tänker inte diskutera prostitutionsfrågan, för det är inte det jag undrar över här.

Om ingen vill så får man klara sig utan att ha sex med nån, helt enkelt. Det går ju bra det med. Det är väl inte märkligare än att om man vill gå på bio med någon och ingen vill, så får man gå själv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nej,men du tycker prostitution ska vara lagligt eftersom det är världens äldsta yrke och inte går att stoppa eftersom det finns en marknad för det.

Detär ingen ursäkt att tillåta det i mitt tycke. Det finns en marknad för kriminalitet och droger med. Ska det vara tillåtet?

Prostituterade är inte kriminella, sexköpare är det.

VA ??!!! Vart har jag skrivit att jag tycker det ska vara lagligt ?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men snälla. Du har uppenbarligen inte fattat alls för jag har aldrig sagt att man inte kan ha sex med personer man inte känner.
Du menar på att det alltid är osunt att sälja sex, oavsett om man har ett problemfritt och bra liv i övrigt. Jag anser att det är lika om inte mera osunt att ha sex med okända utan den kontrollen på säkerthet och allt som många har när dom säljer. Alltså borde det vara lika illa att ha sex utan betalning.
Men ja jag skulle säga att det är troligare att personen faktiskt vill om det inte är pengar inblandade.
Och där tycker jag du har så otroligt fel.

Sexköp är liksom fel på så himla många plan. Det kan aldrig bli rätt.
Det är ju vad du tycker, du kan inte påstå att alla som säljer är osunda eller sjuka och inte mår bra. Bara för att du inte kan tänka dig att sälja. Att sälja om det sker rätt då är det på bådas villkor, kontrollerat och med högt säkerhetstänk och alla får vad dom vill. Långt ifrån vad folk har när dom tar hem ett ragg från krogen på fyllan, det är ju otroligt mera osunt isåfall och sällan på bägges villkor eftersom den ena ofta är betydligt mera påverkad än den andra.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du menar på att det alltid är osunt att sälja sex, oavsett om man har ett problemfritt och bra liv i övrigt. Jag anser att det är lika om inte mera osunt att ha sex med okända utan den kontrollen på säkerthet och allt som många har när dom säljer. Alltså borde det vara lika illa att ha sex utan betalning.

Och där tycker jag du har så otroligt fel.


Det är ju vad du tycker, du kan inte påstå att alla som säljer är osunda eller sjuka och inte mår bra. Bara för att du inte kan tänka dig att sälja. Att sälja om det sker rätt då är det på bådas villkor, kontrollerat och med högt säkerhetstänk och alla får vad dom vill. Långt ifrån vad folk har när dom tar hem ett ragg från krogen på fyllan, det är ju otroligt mera osunt isåfall och sällan på bägges villkor eftersom den ena ofta är betydligt mera påverkad än den andra.

Fast du måste ju skilja på äpplen och päron.
Jag anser att det är osunt att sälja sex eftersom man säljer sin egen kropp.
Jag kan i vissa fall se det som osunt att utsätta sig för riskfyllda situationer men det är ändå något helt annat.
Det är inte det fysiskt riskfyllda som jag har som främsta argument mot prostitution, därför fungerar inte din jämförelse med att "ligga runt" utan betalning.

Så du påstår att det är fler som har sex frivilligt om det är pengar inblandat?
Jag tror ju att det är större chans för genuin frivillighet om man tar bort den externa motivatiorn (pengar). Eftersom du tycker att jag har fel, hur menar du då att det fungerar?

Jag kan visst tycka att det är osunt att sälja sex. Precis som att jag tycker att det är (ännu mer) osunt att köpa sex.
Sen får väl du tycka vad du vill men jag har hittills inte hört ett enda argument som skulle kunna få mig att ändra uppfattning.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det finns väl mängder med internetsajter och forum just för den frågan. Även diverse klubbar utöver de vanliga hederliga krograggen.

Om ingen vill så får man väl acceptera det. Precis som med allt annat i livet så måste man ta hänsyn till andra människor och inte bara betala sig ur den "jobbiga" situationen.

Jag har inget behov av sex så jag har inga problem med att man får avstå om man inte vill, däremot sägs det i tråden att man får ha sex med nån som inte betalar om man nu vill ha sex. Som om det är så lätt. Många som betalar för sex gör ju det för att de inte har någon annan. Att då gå på internetsajter och leta känns ju verkligen inte som någon skillnad mot att gå till en hora och betala för det. Hon kanske vill lika mycket som en person på en internetsajt....
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

För det är ju så säkert och bra att träffa kåta okända människor som man inte vet ett dugg om för en snabbis på fyllan..eller bestämma träff med någon desperat typ från ett forum..inte alls riskfullt..Är man frisk så bör man väl inte utsätta sig för den risken? Tänk om man då också träffar någon som bara vill skada sig själv genom sex och inte alls vill egentligen men som struntar i både pengar och hälsa? Hur vet man det? Då bör ju också det sättet att träffa folk på vara fel.

Man bör enligt ditt tankesätt inte ha sex med någon om man inte känner den till 110% för att garantera att personen inte gör något den egentligen inte vill. Eller var det så att bara för att det inte är pengar inblandat så är det mera garanterat att personen vill och då är det okej? Trots att den då antagligen struntar i både hälsa, psyke och pengar och framförallt säkerheten.

Det är så här jag tänkte med min undrar. På vissa låter det som om det är så bra och dessutom så bara att leta efter någon som vill.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast du måste ju skilja på äpplen och päron.
Jag anser att det är osunt att sälja sex eftersom man säljer sin egen kropp.
Jag kan i vissa fall se det som osunt att utsätta sig för riskfyllda situationer men det är ändå något helt annat.
Det är inte det fysiskt riskfyllda som jag har som främsta argument mot prostitution, därför fungerar inte din jämförelse med att "ligga runt" utan betalning.

Så du påstår att det är fler som har sex frivilligt om det är pengar inblandat?
Jag tror ju att det är större chans för genuin frivillighet om man tar bort den externa motivatiorn (pengar). Eftersom du tycker att jag har fel, hur menar du då att det fungerar?

Jag kan visst tycka att det är osunt att sälja sex. Precis som att jag tycker att det är (ännu mer) osunt att köpa sex.
Sen får väl du tycka vad du vill men jag har hittills inte hört ett enda argument som skulle kunna få mig att ändra uppfattning.
Jag tror inte någon här försöker få dig att ändra uppfattning och åsikt. Man har rätt att ha sia åsikter utan att bli trampad på, eller hur?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Om ingen vill så får man klara sig utan att ha sex med nån, helt enkelt. Det går ju bra det med. Det är väl inte märkligare än att om man vill gå på bio med någon och ingen vill, så får man gå själv.

Du, det är jag helt på det klara med, och det är inget problem för mig. Däremot var det en enligt vissa bättre att söka upp nån vem som helt som vill ha sex bara inte pengar är inblandade.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är ju vad du tycker, du kan inte påstå att alla som säljer är osunda eller sjuka och inte mår bra. Bara för att du inte kan tänka dig att sälja. Att sälja om det sker rätt då är det på bådas villkor, kontrollerat och med högt säkerhetstänk och alla får vad dom vill. Långt ifrån vad folk har när dom tar hem ett ragg från krogen på fyllan, det är ju otroligt mera osunt isåfall och sällan på bägges villkor eftersom den ena ofta är betydligt mera påverkad än den andra.
Men varför måste du välja de "bästa" exemplen när du argumenterar för prostitution, men de "sämsta" när du argumenterar mot obetalt sex?

Ska du jämföra prostitution med nyktra personer, som diskuterat villkoren och som har högt säkerhetstänk, så får du jämföra det med obetalt sex mellan nyktra personer, som diskuterat villkoren och som har högt säkerhetstänk.

Det är liksom inte så att den enda sortens kravlöst sex som förekommer är mellan fulla främlingar. Det kan ju lika gärna vara nyktra kompisar som känt varandra i flera år som gemensamt kommer fram till att de kan njuta av varandras kroppar lite grand ett tag. Men inte mer än så.

/Lady_S
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men varför måste du välja de "bästa" exemplen när du argumenterar för prostitution, men de "sämsta" när du argumenterar mot obetalt sex?
Den diskussionen handlar om att line_n menar att alla som säljer sex mår dåligt och gör det mot sin vilja, även om dom själva inte vet om det så gör dom det mot sin vilja och att såfort pengar försvinner så är mera frivilligt och inte alls fel.

Trots att det kan ske på exakt samma sätt. Och att då anse att det är helt okej att dra hem ett okänt krogragg eller spontanträffa en kåt person från ett forum man aldrig träffat, det är inte alls lika illa som att gå till en professionell seriös eskort där allt sker med högt säkerhetstänk och där båda parter vet vad som ska ske och hur.

Risken att råka ut för någon som egentligen inte vill ha sex är stor oavsett hur man tar kontakten, den risken finns alltid. Det ena är inte säkrare än det andra.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Tar du betalt för att dricka kaffe med någon okänd också? Whatsthemoroondifference liksom om man utgår från din argumentation? Vad är det som gör att du tar betalt för att just ha sex med okända? Finns det för dig någon anledning att just ta betalt just för att det är sex det handlar om och kan du motivera det?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Tar du betalt för att dricka kaffe med någon okänd också? Whatsthemoroondifference liksom om man utgår från din argumentation? Vad är det som gör att du tar betalt för att just ha sex med okända? Finns det för dig någon anledning att just ta betalt just för att det är sex det handlar om och kan du motivera det?

För det första så finns det dom som tar betalt för att gå ut och fika. Det finns personer som behöver hjälp att komma ut osv och folk som får ersättning för att umgås med dom. Fullt lagligt. En betald kompis helt enkelt.

Man kan väl ta betalt för allt man gör egentligen, många som tar betalt för att rida andras hästar trots att dom inte måste och trots att dom tycker det är kul att rida etc. Finns många olika saker folk tar betalt för som går utmärkt att göra gratis.

Förstår inte grejen med att det är så upprörande att sälja sex sålänge det sker under kontroll. Koppleri och människohandel är givetvis fel men jag tycker inte det är människohandel när enskilda personer säljer självständigt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Intressant citat!
Hela artikeln och aven kommentarerna ar lasvarda, aven om man sjalv inte ar positiv till sexkop eller haller med om alla slutsatser.

Problemet med att nota "lycklig hora" sida upp och sida ner och varje tillfalle man far ar ju inte bara att man tar fokus fran sexkopets mekanismer utan ocksa att man, kanske omedvetet, uppmuntrar en slags sjalvcensur bland de som faktiskt arbetar inom sexindustrin - i ljuset av det kanns den har typen av oppna artikel ovanlig. Det ar sadant har man liksom kan diskutera mellan sig som verksam inom sexindustrin, och jag syftar inte bara pa prostituerade, men eftersom debatten utanfor sexindustrin ar sa polariserad mellan stallningstaganden av typen "lycklig hora" och "traffickingoffer" sa uteblir ofta nyanserna och uttalanden man gor utat riskerar att bli just ett svartvitt stallningstagande av typen "lycklig hora" snarare an en arlig redogorelse for situationen. For man vet att man riskerar att inte bli forstadd, att nyanserna manga ganger helt saknas i varlden utanfor, och det finns en stark kansla av att man maste forsvara sig, sina val och sitt liv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men duh, nu tar du väl stora dumhetspriset.
Du svarar inte på frågan, jag undrar vad det är som gör att du tar betalt för att ha just sex med okända? Det är något som gör att det motiverar dig att ta betalt för att ha just sex med andra. Eller, varför ska någon pröjsa för att ha sex med just dig? Vad är det som triggar fram ett fastslaget värde på att ha sex med just dig?
Men varför inte? Jag ser inget fel i att folk vill sälja som ett extraknäck. Det är mycket pengar plus en trevlig stund. Inget fel med det.

Lika mycket som man kan ta betalt för allting annat här i livet så kan man även ta betalt för sex. Folk jobbar och tar betalt för alla möjliga saker, sex är bara en av alla dessa saker.

Sen får du nog ta och fråga kunderna varför dom köper för det är nog ingen annan än dom som kan svara på det.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men varför inte? Jag ser inget fel i att folk vill sälja som ett extraknäck. Det är mycket pengar plus en trevlig stund. Inget fel med det.

Lika mycket som man kan ta betalt för allting annat här i livet så kan man även ta betalt för sex.

Jag antar att du inte tar betalt av dina vänner för att umgås fika tillsammans. Men vill de ha sex med dig ska de pynta. Är det korrekt uppfattat?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fortfarande inget svar på frågan? Behöver du tolkningshjälp? Känns det som det bränns lite?
Vad för fråga?
Varför jag anser att det är rätt att sälja? Helt enkelt så att jag inte anser att det är mera fel än att sälja någonting annat. Så enkelt är det med det. Mycket pengar för en rolig trevlig grej. Inte svårare än så.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du missar målet, hela tiden. Handel är ett gammalt begrepp, inget Bert Karlsson uppfann. Men var sätter du gränsen på vad som är säljbart? Du tycker det är ok att sälja din kropp. Okej. Men vad säljer du INTE?

Och din ålder är ganska relevant, det skulle kanske förklara dina ståndpunkter och brist på förståelse och argumentationsuppfattning..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 128
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 103
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp