Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Måste ju undra, vad vet du om vilka som testat och inte? Tror du det är någonting som folk går och slänger ur sig här och där med tanke på hur dömmande folk uppenbart är? Efter att ha läst denna tråden tex och märker hur otroligt trångsynta människor är när det gäller sånt här, så förstår jag fullständigt att man hålla sånt här hemligt.

Det är ju rent av farligt att vara ärlig med sånt här med tanke på hur påhoppad man lär bli och alla diagnoser folk direkt skulle sätta.

Haha jösses. Jag har ju skrivit ut att jag har sålt sex och jag känner mig inte det minsta påhoppad.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Att man inte håller med innebär inte att man inte förstår.
Det är en sak att säga att okej, du tycker så och så, jag håller dock inte med. Att sitta och slänga ur sig att du har dålig psykisk hälsa, det är självdestruktivt rakt av och ett sjukt beteende. Det är inte rätt, att någon uppenbart tycker att jo, jag kan göra detta med hälsan i behåll, det är det ingen som lyssnar på för det är inte någonting som i deras värld fungerar för dom och fungerar det inte för dom fungerar det inte för någon annan heller.

Jag har full förståelse för folket som inte skulle ens kunna tänka tanken, men ingen verkar ha någon förståelse för dom som faktiskt kan tänka sig detta jobb/hobby för att dom vill.


Jag ser det inte heller som sunt att skitpackad dra hem vem-fan-som-helst från krogen helg efter helg. Men det handlar ju inte om ett jobb vilket inte alls gör det jämförbart med prostitution.
Måste inte vara ett jobb, kan vara en hobby också. Måste inte leva på det eller vara beroende av det.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Haha jösses. Jag har ju skrivit ut att jag har sålt sex och jag känner mig inte det minsta påhoppad.
Och? Du håller ju med dom om att det är ett dåligt jobb/hobby klart dom inte hoppar på dig.

berätta då att jo, jag anser man kan vara frisk och ha bra hälsa och psyke och kan ändå jobba som eskort och se hur många som inte hoppar på dig. Men av vad jag läst av det du skrivit så anser inte du att det är ett sunt jobb/hobby att hålla på med. Men klart jag kan ha missuppfattat det du skrivit och du kanske visst tycker det är ett helt okej jobb?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Haha jösses. Jag har ju skrivit ut att jag har sålt sex och jag känner mig inte det minsta påhoppad.

Du är inte den enda som sålt sex gissar jag och du kan ju inte tala för alla. Jag dömer inte någon som säljer sig, men jag kan absolut förstå att de flesta väljer att dölja det för folk. Jag vet själv hur jag skulle reagera ifall jag fick frågan om sex mot betalning. :o

Jag förstår att många som säljer sex inte gör det för att de vill, jag förstår att många som säljer sex egentligen mår psykiskt dåligt och jag förstår att det många gånger ligger en massa skit bakom viljan att sälja. Därmed inte sagt att detta gäller alla och varenda en som säljer sex. Jag tycker man tänker tokigt om man säger att alla mår dåligt och ingen gör det frivilligt. Jag tror att när man hävdar det är det ens egna fördomar och tankar angående sexsäljandet som talar, inte verkligheten. ALLA är trots allt ett tungt ord.

Jag kan också förstå att vara hora inte är ett jobb man utför till man är gammal och tjatig på ålderdomshemmet, kroppen och knoppen håller inte för det i så många år. Men att sälja lite sex då och då och ha det som en sidoinkomst, att kunna välja VEM man säljer till och NÄR och inte vara beroende av att få det som inkomst, det är sådana kvinnor/män som klarar av det, som kanske inte mår dåligt av det osv. Tror jag.

Att ha KK anses ju inte vara tecken på någon psykisk ohälsa, vad är skillnaden då när man väljer att ta betalt av sin kk?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du är inte den enda som sålt sex gissar jag och du kan ju inte tala för alla. Jag dömer inte någon som säljer sig, men jag kan absolut förstå att de flesta väljer att dölja det för folk. Jag vet själv hur jag skulle reagera ifall jag fick frågan om sex mot betalning. :o

Jag har inte talat för alla? Grazing skrev:
Det är ju rent av farligt att vara ärlig med sånt här med tanke på hur påhoppad man lär bli och alla diagnoser folk direkt skulle sätta.

Jag påpekade att jag har skrivit ut att jag har sålt sex och jag känner mig inte påhoppad.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nämen va snällt att man får göra vad man vill ... tackar

och vem har sagt att man jobbar med samma sak hela livet... man kan göra karriärbyten... Jag har gjort väldigt många karriärbyten och inte säker på att jag jobbar kvar i mitt yrke till jag går i pension, snarare tvärtom...

Problemet, är, en gång prostituerad alltid en prostituerad.

Det är förutom det att du drar på dig risken för skador o sjukdommar även extremt stigmatiserande i samhällets ögon.

Det finns egentligen inga fördelar utom just den varma känslan som nypissade lakan eller prasslande sedlar kan ha,men där kommer det ju surt efter.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast jag har inte sagt att alla kunder är ensamma och inte heller snälla. Jag svarade ju bara på någon annan som sa att 100% av sexköpare är sådana som går igång på att tjejen är undergiven och inte vill ha frivilligt sex.

Anledningen till att jag hävdade att en liten del av de som köper sex var för att någon annan sa att alla torskar går igång på att tjejen är undergiven och så vidare. Tycker inte jag stämmer.
Du har missforstatt mitt inlagg, for det var inte riktigt vad jag skrev.

Jag gav exempel pa vad manniskor kunde gora om de ville ha sex som var 100% frivilligt, skaffa kk, ga pa krogen och ragga osv. Jag gav ocksa ett exempel att de som tander pa maktspelet, eller som helt enkelt vill fa sina egna behov tillfredstallda utan att behova ge sa mycket, kunde traffa en sexuellt undergiven. Dvs nagon som njuter av att ge. Det var ett exempel lika mycket som "skaffa vaniljkk" eller "ga pa krogen" var. Alla de exemplen jag gav pa alternativ till sexkop handlar om att manniskor mots pa lika villkor.

Sexkopare ar manniskor som inte vill motas sa, eller (som du papekade) som tror att de inte kan motas sa, och darfor vill kopa till sig samtycke. Jag skrev inte att de tander sexuellt (aven om det definitivt finns de som gor det) pa just den transaktionen, jag skrev bara att de helt enkelt inte ville mota den andra pa ett jamstallt plan (for da skulle de nobbas, da skulle de behova prestera pa ett visst satt, da skulle de inte fa som de ville, da skulle de osv osv).

Om de trodde att det samtycket var gratis, dvs redan fanns, skulle de inte betala. INTE for att de da inte satter varde pa sexet (som du verkar ha tolkat mina ord som), utan for att da finns det ju ingen som helst anledning att betala. Da skulle de gora nagot av de exemplen jag gav ovan. Stror sexkopare pengar pa sina prostituerade som valgorenhet? Nej, de koper nagot. De koper samtycke. Sedan kan de vilja kopa det av olika anledningar, precis som du papekade.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

För att du håller tråden utan att börja jämföra äpplen med päron för att dra slutsatser om plommon och påstå att andra pratar om apelsiner.

Fortsätt så här i andra trådar!
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja jag förstod det när du svarade första gången att jag missförstod. Men niphredil förstod tydligen dit inlägg direkt och verkade tro att jag försvarade äldre män som köper sex. Så är det alltså inte.
Jag trodde från början att du bara menade att det är dominanta män som köper sex. Men nu förstår jag och är helt på din linje :)

Blev lite rörigt ;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Att ha KK anses ju inte vara tecken på någon psykisk ohälsa, vad är skillnaden då när man väljer att ta betalt av sin kk?

Varför skulle en KK vilja betala om hen inte behöver?

Corzette och Grazing, spelar det någon roll hur mycket köparen betalar om ni skulle sälja sex? 50 kr eller 1000 t ex, skulle det innebära någon skillnad?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

För att du håller tråden utan att börja jämföra äpplen med päron för att dra slutsatser om plommon och påstå att andra pratar om apelsiner.

Fortsätt så här i andra trådar!

jag argumenterar som vanligt.
skillnaden är nog för att vi är överens om prostitutionens avigsidor..
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja jag förstod det när du svarade första gången att jag missförstod. Men niphredil förstod tydligen dit inlägg direkt och verkade tro att jag försvarade äldre män som köper sex. Så är det alltså inte.
Jag trodde från början att du bara menade att det är dominanta män som köper sex. Men nu förstår jag och är helt på din linje :)

Blev lite rörigt ;)
Ah ok. Ja det blir rorigt ibland, men det loser sig oftast. :D
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Säljer man så har man iallafall en viss säkerhet, man är nykter och är skyddad, man kan dra ifrån kunden såfort det inte känns rätt och får fel vibbar osv. Mycket säkrare än ett ONS.

Att det faktiskt ofta är en viss kick också att göra det förbjudna att sälja och köpa verkar vara otroligt svårt för många att förstå. Finns eskorter och kunder som går igång på den biten.

Det här gäller kanske någon promille av de som prostituerar sig. Gör man det för pengarna kan man inte välja och vraka på samma sätt.

De som säger sig kunna prostituera sig i den här tråden tänker sig ONS med betalning. Det verkar inte som om någon är pigg på ett bordelljobb...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det här gäller kanske någon promille av de som prostituerar sig. Gör man det för pengarna kan man inte välja och vraka på samma sätt.

De som säger sig kunna prostituera sig i den här tråden tänker sig ONS med betalning. Det verkar inte som om någon är pigg på ett bordelljobb...

Är ett bordelljobb med en massa risker och sjukdomar och dödsfall den enda formen man kan prostituera sig på då?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

för att jag är en sån där tönt som förutsätter att folk inte ljuger. så om nån skriver "jag skulle kunna tänka mig att testa..." så förutsätter jag att de inte redan har testat.

så jävla enkelt kan det va.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har full förståelse för folket som inte skulle ens kunna tänka tanken, men ingen verkar ha någon förståelse för dom som faktiskt kan tänka sig detta jobb/hobby för att dom vill.
Ta av dig offerkoftan.

Jag och manga med mig ser inte alls ner pa prostituerade, och jag har overhuvudtaget inte uttalat mig om prostituerade pa ett generaliserande satt, daremot argumenterar manga av oss mot sexkop som sadant. Mot sexkopare. Mot mekanismerna bakom sexkop.

Kan jag tanka mig ett jobb som prostituerad?
Det beror pa vad man menar med prostitution, det finns vissa gransfall som jag mojligen skulle kunna tanka mig om jag bortser fran det stora perspektivet. Tex nagon show pa cam som pa sin hojd innebar att jag knullade mig sjalv med en leksak eller liknande, om jag tjanade absurt mycket som jag vet att vissa gor. Kanske. Men jag skulle nog inte kunna gora det anda, aven om jag personligen var bekvam med det, av de ideologiska skal jag givit. Regelratta samlag mot pengar? Nej, av de anledningar jag namnt dvs sexkoparna och deras varderingar.

Jag kan forovrigt absolut forsta att man kan fa en kick av det "forbjudna" i att kopa och salja sex. (Och jag forstar definitivt kicken av att tjana grova pengar) Det finns manga smatt forbjudna saker som jag tander pa, maktspel osv, men det ar en sak att betrakta det i teorin, eller att fantisera eller rollspela om det, och en annan att faktiskt gora det och ta konsekvenserna av det. I verkligheten spelar dina goda avsikter ingen roll. Du existerar inte i ett vakuum. Sexkop ar nagot som far sadana negativa konsekvenser i stort, pga den ojamstallda karnan i transaktionen, att jag helt enkelt inte kan stodja det aven om jag sa skulle tanda pa det pa ett ytligt, egoistiskt, plan.

Jag kan se varfor manniskor saljer sex, pengar, kickar, allt det, men det rattfardigar fortfarande inte sexkop. De grundlaggande mekanismerna bakom sexkop ser likadana ut oavsett av vilka anledningar den prostituerade gor det, och sexkop kommer darfor alltid vara fel.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 184
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 110
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp