Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så du känner inte mej men ändå påstår du att jag har nån sorts psykisk ohälsa ?
Tackar som frågar men nej jag har verkligen ingen psykisk ohälsa... Inga bokstavskombinationer eller andra konstigheter... Anser mej inte "normal" men inte i den negativa aspekten utan den positiva...

Går helt efter mottot
Varför va som alla andra när man kan va sej själv

Jag har inte påstått någonting om dig. Som jag skrev så vet jag ingenting om dig. Jag har bara skrivit om vad jag tror gäller generellt. Sen är det du som verkar ha tagit mina inlägg personligt.

Jag kanske dock borde varit lite tydligare, men jag hade begränsat med tid när jag skrev förut. I detta fall använde jag "psykisk ohälsa" för enkelhetens skull men jag menade egentligen en mer vid syn på jaget och personlighet, där jag tror att det lär finnas någon form av jagstörning bland flertal av de människor som säljer sex "frivilligt".
Ett friskt jag utsätter sig inte för den risken, och jag tycker som sagt att det kan liknas vid ett självskadebeteende.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har inte påstått någonting om dig. Som jag skrev så vet jag ingenting om dig. Jag har bara skrivit om vad jag tror gäller generellt. Sen är det du som verkar ha tagit mina inlägg personligt.

Jag kanske dock borde varit lite tydligare, men jag hade begränsat med tid när jag skrev förut. I detta fall använde jag "psykisk ohälsa" för enkelhetens skull men jag menade egentligen en mer vid syn på jaget och personlighet, där jag tror att det lär finnas någon form av jagstörning bland flertal av de människor som säljer sex "frivilligt".
Ett friskt jag utsätter sig inte för den risken, och jag tycker som sagt att det kan liknas vid ett självskadebeteende.

oj vilka fördommar .. så bara för att någraa tycker att det är ok men majoriteten tycker annorlunda så är det fel på dem som inte tycker som alla andra... trångsynt tankesätt.. vilket jag tycker genomsyrar hela tråden... alla som inte följer strömmen måste de va fel på ?


har brutit ena handleden , den högra såklart, därav ev stavfel och inha stora bokstäver
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag kanske dock borde varit lite tydligare, men jag hade begränsat med tid när jag skrev förut. I detta fall använde jag "psykisk ohälsa" för enkelhetens skull men jag menade egentligen en mer vid syn på jaget och personlighet, där jag tror att det lär finnas någon form av jagstörning bland flertal av de människor som säljer sex "frivilligt".
Ett friskt jag utsätter sig inte för den risken, och jag tycker som sagt att det kan liknas vid ett självskadebeteende.
Sådär går det ju verkligen inte att resonera. Isåfall så har dom flesta människor "psykisk ohälsa", se bara på alla som mer eller mindre sätter livet till nästan är dom frivilligt rider till tokiga hästar som verkligen är oförutsägbara och svåra att läsa av ofta. Isåfall tycker jag dom flesta hästmänniskor har en väldig psykisk ohälsa med tanke på hur många som rider utan hjälm och utan någon tanke på säkerhet tex.

Eller dom som utför extremsporter överlag tex, har dom också en psykisk ohälsa?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

oj vilka fördommar .. så bara för att någraa tycker att det är ok men majoriteten tycker annorlunda så är det fel på dem som inte tycker som alla andra... trångsynt tankesätt.. vilket jag tycker genomsyrar hela tråden... alla som inte följer strömmen måste de va fel på ?


har brutit ena handleden , den högra såklart, därav ev stavfel och inha stora bokstäver

Sådär går det ju verkligen inte att resonera. Isåfall så har dom flesta människor "psykisk ohälsa", se bara på alla som mer eller mindre sätter livet till nästan är dom frivilligt rider till tokiga hästar som verkligen är oförutsägbara och svåra att läsa av ofta. Isåfall tycker jag dom flesta hästmänniskor har en väldig psykisk ohälsa med tanke på hur många som rider utan hjälm och utan någon tanke på säkerhet tex.

Eller dom som utför extremsporter överlag tex, har dom också en psykisk ohälsa?

Jag tycker faktiskt inte alls att det är något konstigt med att resonera så.
Själva poängen är ju att man inte kan åberopa "fri vilja", sen spelar det ingen roll hur många andra saker som också kan klassas som farliga.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men om det nu är så lätt, varför finns det då bordeller osv i länder där det är lagligt att sälja sex? Varför skulle man frivilligt vilja dela med sig av pengarna till någon annan som man själv tjänar in? Säkerhet?

Därför att den vanligaste vägen in i prostitution går via pojkvännen.
Hallicken har lärt sig att manipulera och att styra en svag människa.
Det kan vara så enkelt att man finansierar det gemensamma drogmissbruket.
"det är bättre du gnor ihop till stålarna, för ska jag begå brott för dem så åker jag in och du ser mig inte mer......"

Och för en trasig tjej står då alternativet mellan att mista den enda trygghet hon har och att gå på stritan.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Sådär går det ju verkligen inte att resonera. Isåfall så har dom flesta människor "psykisk ohälsa", se bara på alla som mer eller mindre sätter livet till nästan är dom frivilligt rider till tokiga hästar som verkligen är oförutsägbara och svåra att läsa av ofta. Isåfall tycker jag dom flesta hästmänniskor har en väldig psykisk ohälsa med tanke på hur många som rider utan hjälm och utan någon tanke på säkerhet tex.

Eller dom som utför extremsporter överlag tex, har dom också en psykisk ohälsa?

Att köra bil eller motorcykel i hög fart på en krokig väg ger en adrenalinrush.
Men så länge det inte händer en olycka påverkar det varken mig personligen eller min omgivning negativt.

Risken för en olycka gör att samhället inte gillar det hela.

Prostitution skadar inte bara kanske, det skadar allvarligt den som säljer sin kropp. Dessa proffs dör i förtid, ofta under erbarmliga förhållanden, inte sällan för egen han. Sjunker ner i drog o alkoholberoende etc etc.

Visst i början ger det snabba pengar, men det blir ju varmt o gott när en pissar i sängen med...en liten stund.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Sådär går det ju verkligen inte att resonera. Isåfall så har dom flesta människor "psykisk ohälsa", se bara på alla som mer eller mindre sätter livet till nästan är dom frivilligt rider till tokiga hästar som verkligen är oförutsägbara och svåra att läsa av ofta. Isåfall tycker jag dom flesta hästmänniskor har en väldig psykisk ohälsa med tanke på hur många som rider utan hjälm och utan någon tanke på säkerhet tex.

Eller dom som utför extremsporter överlag tex, har dom också en psykisk ohälsa?

Men hur i all världen kan du jämföra extremsport med prostitution? Är du ens på riktigt? Du kanske kan begripa att utsätta sin egen kropp för handlingar av den typen som diskuterats här i tråden ger men som inte på något vis alls kan jämföras med något annat? Det finns inga lyckliga horor. Det finns inte heller någon som valt det frivilligt. Ingen vill bli utsatt för detta. Allt annat är en lögn för att försöka mildra det lidandet som all prositution innebär.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har inte påstått någonting om dig. Som jag skrev så vet jag ingenting om dig. Jag har bara skrivit om vad jag tror gäller generellt. Sen är det du som verkar ha tagit mina inlägg personligt.

Jag kanske dock borde varit lite tydligare, men jag hade begränsat med tid när jag skrev förut. I detta fall använde jag "psykisk ohälsa" för enkelhetens skull men jag menade egentligen en mer vid syn på jaget och personlighet, där jag tror att det lär finnas någon form av jagstörning bland flertal av de människor som säljer sex "frivilligt".
Ett friskt jag utsätter sig inte för den risken, och jag tycker som sagt att det kan liknas vid ett självskadebeteende.

Jag håller med om detta. Jag tror också att om man säljer sex utan att bli tvingad av pojkvän etc så är det en form av självskadebeteende. Jag har svårt att tänka mig att man kan må speciellt bra inombords och fortfarande sälja sex.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast det är väl inte 100% så. Ibland köper väl även män som är ensamma sex för att få närhet osv. Äldre män som har dåligt självförtroende, inte ser så bra ut kanske inte vågar ragga på krogen eller blir nobbade. Jag tror att det är ett flertal av denna "typ" som köper sex även om de flesta säkert är så som du beskriver.
Fast alltså det där tycker jag känns som myten med stort M. Visst finns det säkert men alla studier jag har läst (fram tills för några år sedan men det lär väl inte ha ändrats så mycket sedan dess) så är majoriteten som köper sex vanliga snubbar med jobb och partner. Inte nån stackars enstöring i Norrland med bara en tand som inte törs ragga på krogen.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag läste en biografi om en tjej som kom hit från Ryssland och tvingades att sälja sex. Hon hade då en sån kund som var ensam och bara ville ha närhet. Det var faktiskt han som till slut kontaktade polisen och gjorde så att hon blev fri. Men hennes andra kunder var ju inte så trevliga så det kan ju stämma att de flesta är sådana som går igång på att betala för sex.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Om alla kunder var så ensamma och snälla skulle ju inte ens trafficking vara ett problem.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

KL

Jag hör den där ursäkten väldigt ofta om snälla stackars ensamma män som inte törs ragga på krogen. Ärligt talat tycker jag inte att det är finare eller mer okej att köpa sex då heller för om de männen nu har så dåligt självförtroende borde de ju känna att inte horan heller vill ligga med dem. Men då betalar man dem så de måste liksom. Det är ju exakt samma mekanism som när vem som helst köper sex, precis som Foinix säger. Man betalar nån för att spela, för att vara kåt och glad och villig. Man betalar för att slippa att personen är en faktiskt människa med krav och sexuella preferenser. Man tycker liksom att man har rätt att köpa en annan människa som bara ska anpassa sig och vara någon annan.

Nä, inte så himlans hedersvärt i mina ögon. Precis som att det inte är en ursäkt att nån är lite äldre, lite överviktig och lite ensam och därför plockar hem en snubbe från Gambia. Det är det av nån anledning väldigt få som talar lika romantiserat om.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast jag har inte sagt att alla kunder är ensamma och inte heller snälla. Jag svarade ju bara på någon annan som sa att 100% av sexköpare är sådana som går igång på att tjejen är undergiven och inte vill ha frivilligt sex.
Det jag hävdade är att det inte är 100% så. Alla har sina olika orsaker för att köpa sex. Vare sig de är ensamma, går igång på att tjejen är undergiven osv. Vilka orsakerna än är så kommer det alltid att finnas män som är bereda att köpa sex för pengar och därmed kommer trafficking alltid att finnas.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag tycker faktiskt inte alls att det är något konstigt med att resonera så.
Själva poängen är ju att man inte kan åberopa "fri vilja", sen spelar det ingen roll hur många andra saker som också kan klassas som farliga.
Det är helt och hållet omöjligt att veta varför någon utsätter sig för väldigt farliga grejer, så även när det gäller att sälja sig. Allting som innebär risker och där man utsätter sig själv för fara frivilligt är ju isåfall psykisk ohälsa. Det finns inget sunt i att sitta upp på en tokig häst utan varken hjälm eller väst där man vet om att hästen är opålitlig osv. Man vet om faran men struntar i den. Om det betyder psykisk ohälsa eller inte liksom, vem är du att sätta den dommen liksom.

Många som får kickar av att sälja, lika många som får kickar av att köpa, mycket pga det förbjudna med det hela, det är ofta en stor bit i det. Sen om det är sunt eller inte, vem ska ha rätten att avgöra det liksom.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast om man nu är ensam och blyg och enstörig och inte törs ragga ute så är det ju precis det man gör: betalar en tjej för att vara med en trots att man vet att hon inte vill annars. Man har den makten: för den här summan ska du göra det här trots att du utan dessa pengar inte hade tagit i mig.

Det handlar ju om att vissa män anser sig ha rätt att köpa andra människor. Jag menar, får jag inte ligga på en månad så tycker ju inte jag att det är självklart att jag ska betala nån för att dra över mig. Det finns inte i min värld. Likaså som min vän, som inte har fått ligga på vääääldigt länge men som aldrig någonsin skulle betala någon - han ser det som en förolämpning när prostituerade erbjuder sina tjänster till honom när han reser. Men vissa män ser det annorlunda: de har pengar alltså har de makten och rätten och att köpa en annan människa på det viset.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har svårt att tänka mig att man kan må speciellt bra inombords och fortfarande sälja sex.
Sånt är så löjligt resonemang, du kan inte tänka dig det, du kan inte tänka dig att sälja och därför måste det innebära att alla andra också ska resonera så.

Folk är olika, folk söker kickar på olika sätt, folk går igång på olika saker osv, vissa gör det av fel anledning, vissa gör det för att dom känner att det ger dom något. Folk är inte stöpta i samma form, alla fungerar inte likadant psykiskt, alla har inte samma gränser osv.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag skulle kunna sätta en peng på att det finns en viss statistik inom socialtjänsten och/eller vården ang konsekvenser av olika typer av leverne, om en typ av leverne bidrar till osunda konsekvenser el ej.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men hur i all världen kan du jämföra extremsport med prostitution? Är du ens på riktigt? Du kanske kan begripa att utsätta sin egen kropp för handlingar av den typen som diskuterats här i tråden ger men som inte på något vis alls kan jämföras med något annat?
Oj vad många gånger jag flugit av och skadat mig rejält med hästar och ända såfort som möjligt hoppat upp på samma häst trots hästens beteende, är inte det att utsätta sin kropp för en väldig massa?
Det finns inga lyckliga horor. Det finns inte heller någon som valt det frivilligt. Ingen vill bli utsatt för detta. Allt annat är en lögn för att försöka mildra det lidandet som all prositution innebär.
Är ju fantastiskt att du kan prata för vad alla andra människor i hela världen tycker och känner, att du vet exakt hur alla andra mår och hur dom ska känna och uppträda, tänk att du har fått den kunskapen. Har du ens pratat och frågat runt aktivt bland dom som säljer hur och varför dom gör det dom gör?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag skulle kunna sätta en peng på att det finns en viss statistik inom socialtjänsten och/eller vården ang konsekvenser av olika typer av leverne, om en typ av leverne bidrar till osunda konsekvenser el ej.
Finns det säkert, dock så måste det inte gälla alla människor för människor är inte exakt likadana och tände på samma grejer eller får kickar av samma grejer i livet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 182
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 106
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp