Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Sorr du är helt ute och cyklar. Jag har jobbat så mycket utomlands att jag med fog kan hävda, att tom. i de länder som har laglig prostitution så leder denna verksamhet så gått som alltid till ett självdestruktivt liv och en för tidig död.
För människor som säljer sina kroppar.
Som jag skrivit, allt är inte bra, långt ifrån. Och jag har inte skrivit att allt blir bra om det blir lagligt, långt ifrån det med. Det är ett farligt yrke och för många inom det som inte borde vara där.

Helt frivilligt menar jag att det är folk med bra mental hälsa, bra ordnade liv och inte på något vis är beroende av att sälja. Det är dom som jag tycker kan få hålla på utan problem, jag ser inget fel med det.

Dock så är det tyvärr många som låter sig utnyttjas och skadar sig själva på detta sättet, och det är givetvis inte bra. Det gäller att man känner sig själv och vet vad man gör för att inte skadas av det.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du slingrar dig som bara den och försöker undvika svara. Responsar inte på en enda kommentar, som om du diskuterar med dig själv.

Men nu får du väl ändå kamma dig. Eftersom du inte kan ta till dig vad jag skriver förstår jag att du har problem, men då kanske du inte ska delta i sån här diskussion, även om du vurmar för ämnet.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men nu får du väl ändå kamma dig. Eftersom du inte kan ta till dig vad jag skriver förstår jag att du har problem, men då kanske du inte ska delta i sån här diskussion, även om du vurmar för ämnet.
Men du svarar ju inte på någonting alls. Det går inte att föra en diskussion med någon som inte svarar på en enda grej som skrivs utan bara skriver om något helt annat. Det är många som frågat dig saker och du har inte svarat alls utan undviker allt sånt du inte vet hur du ska svara på.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vad har jag inte svarat på? :banghead:

Vad är det du vill att jag ska säga? Att eskortflickor inte är en omskrivning av finare pissluder som faktiskt är en del av människohandel? Att karim 16 år som varit prostituerad sedan han var 5 år i afghanistan, och som kommit till sverige och det statliga hemmet för ensamkommande flyktingpojkar visst kan prostituera sig här i trygga sverige eftersom det faktiskt är ett ganska fint yrke då han här kan kallas för eskortpojke?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vad har jag inte svarat på? :banghead:

Du kan ju inte förklara att någonting är ett problem med att den samhällsattityden är ett problem. Så igen: Vad exakt är problemet ens barn säljer sex helt lagligt och är helt nöjd med att göra det?

För ett exempel bara det här.

Om folk i din bekantskapskrets som är helt normala, vanliga liv, vanliga jobb med familj osv säljer sex. Vad är det för fel med det om det inte sker under några former av tvång?

Slår vad om att fler än vad du tror säljer trots att dom lever helt normala liv och kanske faktiskt inte har några mentala problem alls utan faktiskt gör det under kontrollerade former och med en egen vilja och mår bra av det.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Vad är det du vill att jag ska säga? Att eskortflickor inte är en omskrivning av finare pissluder som faktiskt är en del av människohandel?
Skulle du kalla tex dina egna barn eller nära vänner för pissluder om dom sålde..ganska hemskt faktiskt.

Klart att det är handel, det är handel med sex och om det sker på rätt sätt så gynnas både kund och eskort. Har aldrig förnekat att det är handel. Dom säljer en tjänst och om det går rätt till en tjänst som dom tycker om själva.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

För ett exempel bara det här.

Om folk i din bekantskapskrets som är helt normala, vanliga liv, vanliga jobb med familj osv säljer sex. Vad är det för fel med det om det inte sker under några former av tvång?

Slår vad om att fler än vad du tror säljer trots att dom lever helt normala liv och kanske faktiskt inte har några mentala problem alls utan faktiskt gör det under kontrollerade former och med en egen vilja och mår bra av det.

Jag missade Blues inlägg, var det det enda du störde dig på att jag inte svart på?

Till det inlägget svarar jag; människohandel är ett brott mot mänskliga rättigheter. Sverige kan inte lagstifta fram laglig prostitution utan att bryta mot mänskliga rättigheter.

Och jag har talat om för dig att prostitutionsfrågan inte är en fråga som begränsar sig till fina gatan, frågan är större än din näsa.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men någonstans måste man isåfall sätta regler. Ta Nederländerna till exempel. Amsterdam, där prostitution är lagligt, ses som vilket yrke som helst & lik förbannat har så otroligt mycket trafficking. Får dessa kvinnor något skydd? För jag menar, de måste ju låtsas att det är deras största nöje här i livet att sälja sig. Jag tror inte att alla som säger det verkligen tycker det. Är det så, fine, men vi måste se till alla sidor.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag missade Blues inlägg, var det det enda du störde dig på att jag inte svart på?
Som jag skrev, det var ett exempel.

Och åter igen, du svarade inte heller på frågan denna gången. Nu sker det och det sker ofta, och det är bara att åka över till köpenhamn så sker det lagligt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Skulle du kalla tex dina egna barn eller nära vänner för pissluder om dom sålde..ganska hemskt faktiskt.

Klart att det är handel, det är handel med sex och om det sker på rätt sätt så gynnas både kund och eskort. Har aldrig förnekat att det är handel. Dom säljer en tjänst och om det går rätt till en tjänst som dom tycker om själva.

Om du har problem med att läsa mina inlägg och att följa diskussionen så serverar jag ursprungstexten om 'pissluder' här, varsågod:

Jag vet inte vilken värld du lever i, men kvinnan på gatan som titulerar sig själv som 'pissluder' och är långt långt och fjärran från det du kallar 'eskort' (hos knugen & Co heter det 'kaffeflickor') har inte ett skit att säga till om.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men någonstans måste man isåfall sätta regler. Ta Nederländerna till exempel. Amsterdam, där prostitution är lagligt, ses som vilket yrke som helst & lik förbannat har så otroligt mycket trafficking. Får dessa kvinnor något skydd? För jag menar, de måste ju låtsas att det är deras största nöje här i livet att sälja sig. Jag tror inte att alla som säger det verkligen tycker det. Är det så, fine, men vi måste se till alla sidor.

Men jag tycker inte att all prostitution är rätt. Det mesta är ren skit och många blir utnyttjade och far illa. Och jag tror det är få som tycker om det så otroligt om dom är beroende av att sälja.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

För ett exempel bara det här.

Om folk i din bekantskapskrets som är helt normala, vanliga liv, vanliga jobb med familj osv säljer sex. Vad är det för fel med det om det inte sker under några former av tvång?

Slår vad om att fler än vad du tror säljer trots att dom lever helt normala liv och kanske faktiskt inte har några mentala problem alls utan faktiskt gör det under kontrollerade former och med en egen vilja och mår bra av det.

Jag kan ha fel, men jag tror faktiskt inte att man mår bra av det.. oavsett vad man intalar sig själv och sin omgivning.
Men.. ja, jag vet att jag kan ha helt fel.

Och jag tycker inte att den ev försvinnande lilla del som då säljer sex och mår bra och njuter av det uppväger alla de som far illa...
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Som jag skrev, det var ett exempel.

Och åter igen, du svarade inte heller på frågan denna gången. Nu sker det och det sker ofta, och det är bara att åka över till köpenhamn så sker det lagligt.

Jamen jag har väl inte sagt att prostitution inte sker? Hur tänkte du nu?

Har du fler exempel på vad jag inte svarat på? Jag återkommer med svar när jag har tid, jag ska åka iväg nu så jag kommer inte svara just nu, bara så du vet innan du far ut i anklagelser om uteblivna svar. :crazy:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Helt otroligt, du kan verkligen inte svara på frågan.

Nej, jag skulle inte kalla mina egna barn för pissluder, men det är vad prostituerade på gatan kallar sig, medan andra sätter annan etikett på sig själva, tex 'eskort' eller 'kaffeflicka' - men de erbjuder alla samma tjänst.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så du tror jag pratar om eskorter som säljer sig billigt på gatan?

Dom flesta har annonser på internet och ofta även egna hemsidor och är lite mera seriösa än att gå på gatan. Dom du vill prata om det dom som jag skriver borde söka hjälp, sånna mår oftast inte bra och säljer pga att dom måste.

Du får inse att det är långt ifrån så det går till, ofta så är det seriöst lagda människor med väl orndade liv som säljer. Dom kan du omöjligt peka ut på stan liksom.

En snygg tjej på 18 vårar har nog inga problem att få bra betalt.
Men en tjej på 18 vårar är bara en tjej på 18 vårar en kort tid.
Prostitution är det enda yrket där erfarenhet till slut sänker priset.
Och de personliga kostnaderna för den prostituerade är skyhöga.

Blåögda och godtrogna har i alla tider hävdat att frivillig prostitution inte skadar. De skulle bara ta ett snack med dem som jobbar inom socialvården med dessa frågor...
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast problemet är ju att massa människor har det som avgörande inkomst. Jag hade det dock inte, om du fått för dig det.

Att ha det som sidoinkomst är lite som att pissa i brallorna...det värmer för stunden. Men sedan kommer surt efter.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Frivilligt på det sättet att ingen annan tvingat mig och jag inte heller tvingats för att ha råd att leva.
Visst men jag anser att ett tvångsmässigt destruktivt beteende inte är frivilligt.
Att göra en affär med en person som inte kan göra ett rationellt val pga av psykiska problem är inte en fair deal i mina ögon
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Som jag skrivit, allt är inte bra, långt ifrån. Och jag har inte skrivit att allt blir bra om det blir lagligt, långt ifrån det med. Det är ett farligt yrke och för många inom det som inte borde vara där.

Helt frivilligt menar jag att det är folk med bra mental hälsa, bra ordnade liv och inte på något vis är beroende av att sälja. Det är dom som jag tycker kan få hålla på utan problem, jag ser inget fel med det.

Dock så är det tyvärr många som låter sig utnyttjas och skadar sig själva på detta sättet, och det är givetvis inte bra. Det gäller att man känner sig själv och vet vad man gör för att inte skadas av det.

Problemet är att en frisk människa med sina sinnens fulla bruk inte pysslar med sådant. Av just de skäl jag anför. Prostitution är självdestruktivt, Finns nog ingen annan verksamhet förutom drogmissbruk som skadar den egna kroppen o den egna självkänslan så som att sälja sig som prostituerad.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 165
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp