Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och som sagt, dra inte allt över en kamm. Alla eskorter går inte på gatan och säljer. Det är eksorter som inte ska vara eskorter utan folk som behöver hjälp. Det är folk som låter sig utnyttjas av vem som helst och det är inte rätt.

"Låter sig utnyttjas"? Trevligt du. Anser du att kvinnan som blir våldtagen av sin man också "låter sig utnyttjas"?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

"Låter sig utnyttjas"? Trevligt du. Anser du att kvinnan som blir våldtagen av sin man också "låter sig utnyttjas"?
Hur kom våldtäckt in i det här? Är det vad du anser eskorter blir varje gång dom träffar kunder så tycker jag synd om dig. Du borde sluta sälja sex isåfall och skaffa hjälp.

Självklart kan det hända, det är ju ändå möten med okända personer och det går ju aldrig att garantera vad som sker till 110%.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja och det finns eskorter och det finns eskorter, dra inte alla över samma kamm.
Kam. Med ett m. Och det är du som håller i den kammen. Själv ser jag människohandel. lidande, maktutövning, sociala problem, fysiska och psykiska skador - lidande, när jag pratar om prostitution.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Kam. Med ett m. Och det är du som håller i den kammen. Själv ser jag människohandel. lidande, maktutövning, sociala problem, fysiska och psykiska skador - lidande, när jag pratar om prostitution.
Jaja, du ändrar väl syn förhoppningsvis när folk i bekantskapen säljer sex, eller när din man tex köper sex, för det har du ingen aning om ifall han skulle göra. Det är vanliga människor med vanliga liv också och att dömma dom är fel.

Men folk i din bekantskapskrets skulle väl aaaaldrig sälja sex antar jag för dom är såå normala och vettiga? För dom som säljer sex är inte dom med ordnade liv och bra familjer och bra jobb?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Finns det inte många områden där människor arbetar under de omständigheterna?

Det är sällan någon blir upprörd över att den som diskar gör det för 20:-/h och inte har något anställningsavtal.

Inte riktigt samma jämförelse. Antalet misshandlade o kidnappade diskare understiger vida samma antal utsatta prostituerade....
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Hur kom våldtäckt in i det här? Är det vad du anser eskorter blir varje gång dom träffar kunder så tycker jag synd om dig. Du borde sluta sälja sex isåfall och skaffa hjälp.

Självklart kan det hända, det är ju ändå möten med okända personer och det går ju aldrig att garantera vad som sker till 110%.

Jag skrev det för att försöka visa hur skevt det är att du försöker skuldbelägga den svagare parten. Men det kan lika gärna gärna handla om människor som jobbar under taskiga villkor: jag tycker det är vansinnigt att säga att "de låter sig utnyttjas". Den formuleringen läger ju ansvaret på den utsatta.

Jag har slutat för längesen. Och det heter "våldtäkt".
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Säger du det...

Med tanke på hur könsrepresentationen inom prostitutionen faktiskt ser ut - hur relevant tycker du att det är med de av antikens homosexuella relationer som innebar slaveri?

enligt svd;s artikel så finns det ju fler prostituerade pojkar än flickor i vissa områden.....
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jaja, du ändrar väl syn förhoppningsvis när folk i bekantskapen säljer sex, eller när din man tex köper sex, för det har du ingen aning om ifall han skulle göra. Det är vanliga människor med vanliga liv också och att dömma dom är fel.

Men folk i din bekantskapskrets skulle väl aaaaldrig sälja sex antar jag för dom är såå normala och vettiga? För dom som säljer sex är inte dom med ordnade liv och bra familjer och bra jobb?

Min syn på prostitution grundar sig på ett allmänt sunt förnuft och humanistiskt synsätt på min omvärld. Plus erfarenhet av två syskon som är döda och begravda som gjort allt det du inte skulle vilja att någon människa skulle tvingas göra- relaterat till prostitution.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag skrev det för att försöka visa hur skevt det är att du försöker skuldbelägga den svagare parten.
Det gör jag verkligen inte, jag tycker synd om dom och att dom känner att dom måste utsätta sig för saker dom inte vill.
Men det kan lika gärna gärna handla om människor som jobbar under taskiga villkor: jag tycker det är vansinnigt att säga att "de låter sig utnyttjas". Den formuleringen läger ju ansvaret på den utsatta.
Det är alltid synd om folk som låter sig utsättas för saker dom inte vill, det är folk som behöver hjälp med självkänslan och hjälp att ordna upp livet. Man kan skada sig själv på många olika sätt frivilligt och det är synd om dom.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är hemskt om någon tvingas till ett agerande, oavsett om det är att diska för 20:- timmen eller om det är att sälja sex.

De prostituerade som jag är personligt bekant med är inte missbrukare (snarare renlevnadsmänniskor) och sköter sina affärer på egen hand (utan hallick). Enligt dem är det ett yrke som passar vissa och vissa inte.

Ta en kopia på det du skrivit, lägg den i ett brev.
Öppna brevet om 20 år, läs, och skaka på huvudet åt dig själv.....;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Min syn på prostitution grundar sig på ett allmänt sunt förnuft och humanistiskt synsätt på min omvärld. Plus erfarenhet av två syskon som är döda och begravda som gjort allt det du inte skulle vilja att någon människa skulle tvingas göra- relaterat till prostitution.
Men va? Vad babblar du om nu?

Jag har inte skrivit någonstans att jag är för all sorts prostitution! Det finns många olika sätt att göra det på. Det finns bra och det finns dåliga.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jaså, du har bestämt att det inte är det?

Jag har sålt sex i några år helt frivilligt och har en annan uppfattning.

Du säger att du sålt sex frivilligt? jag kopplar ihop det med du säger i ditt förra inlägg..sönderskurna ben.
I mina ögon ser det mera ut som ett tvångsmässigt självdestruktivt beteende. Långt ifrån frivilligt med andra ord.

Den som köpte sex av dig utnyttjade detta faktum. Så långt ifrån en fair deal man kan komma!:meh:
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Frivilligt på det sättet att ingen annan tvingat mig och jag inte heller tvingats för att ha råd att leva.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men va? Vad babblar du om nu?

Jaja, du ändrar väl syn förhoppningsvis när folk i bekantskapen säljer sex, eller när din man tex köper sex, för det har du ingen aning om ifall han skulle göra. Det är vanliga människor med vanliga liv också och att dömma dom är fel.

Men folk i din bekantskapskrets skulle väl aaaaldrig sälja sex antar jag för dom är såå normala och vettiga? För dom som säljer sex är inte dom med ordnade liv och bra familjer och bra jobb?

Du lägger påståenden om mig, min syn på prostitution, på mina erfarenheter av ämnet och min bekantskapskrets, du antar att jag har en man och du antar saker om min familj. Jag babblar inte. Jag svarar ärligt och uppriktigt. Var det något mer du ville veta?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Klart jag kan men folk verkar tro så mycket om eskorter som inte alltid är sant. Man kan inte dömma hela "branchen" pga det dåliga. Det finns väldigt mycket bra i det hela också som sker på bra och seriösa sätt.

Sorr du är helt ute och cyklar. Jag har jobbat så mycket utomlands att jag med fog kan hävda, att tom. i de länder som har laglig prostitution så leder denna verksamhet så gått som alltid till ett självdestruktivt liv och en för tidig död.
För människor som säljer sina kroppar.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag har läst detta, någon med högre kunskap får bedöma tillförlitligheten:

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/160704-fler-man-an-kvinnor-saljer-sex

Citat ur artikeln:

"– I nordiska länder, där prostitutionen inte är så omfattande, är andelen män med erfarenhet av att sälja sex högre än den för kvinnor, säger Jari Kousmanen vid Göteborgs Universitet till danska Politiken.

I undersökningen har ett stort antal män och kvinnor mellan 18 och 74 år i Sverige tillfrågats - och resultatet visar att 2,0 procent av männen och 1,6 procent av kvinnorna någon gång har sålt sex.

Trenden är likadan även i Danmark visar flera undersökningar, vilket också bekräftas av experter inom manlig prostitution."

Däremot stod det också att kvinnorna fortsätter sälja under längre tid.

Som sagt vet inte om denna studie är bra gjord etc, men verkar inte jätteovanligt att män säljer sex.

jepp, det var just det jag påpekade
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

När dessa diskussioner kommer till buke känns det ibland som att jag hamnat på flashback istället...

Det är värre här. :banghead: Jag som zeli upplever upp och nedvända världen här då jag tycker att tom landsbygdsbos inlägg i tråden är bra. Who knew liksom! :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 164
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp