Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det är inte den som säljer som är det grundläggande problemet, det är den som köper. Och det är den som säljer som tappat sitt värde, och den som köper som bestämmer, tycker och upplever var värdet ska ligga. Det är allt annat än en välbalanserad affär.

Nej, kunden har generellt väldigt lite att säga till om. Eskorten säljer det som den vill sälja, kunden köper det som eskorten erbjuder vilket förhoppningsvis är något eskorten tycker om själv. Kunden är den som gör något olagligt, kunden är den som riskerar att åka fast. Eskorten kan neka kunden om den inte är fräsch eller på annat sätt inte "lever upp" till vad eskorten har för krav.

Om det går rätt till vill säga och eskorten som sagt sätter något som helst värde på sig själva och klarar av att snabbt bedömma vad det är för typ av kund.

Men som sagt, det är ett högriskyrke utan tvekan.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag skrev inte att alla kunder är vettiga. Däremot dom seriösa kunder som är värda att sälja till och som man säljer till om man sätter något som helst värde på sig själv som människa, dom kunderna behandlar eskorterna väl. Annat är bara tragiskt och sådant ska inte förekomma, sånna eskorter behöver hjälp för man ska inte inom något yrke låta sig utnyttjas.

De allra flesta torskar har behandlat mig "schysst" men ingen har någonsin reagerat på tydliga tecken på att min psykiska hälsa kanske inte är så bra. Alltså allvarligt, de allra flesta som köper sex skiter totalt i hur man mår så länge man levererar sas.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Själv hade jag nog som förälder svarat att jag hellre skulle sälja min kropp för att mina barn skulle slippa göra det.

Om ditt vuxna barn vill det lär det inte låta bli för att du erbjuder dig att göra det i barnets ställe.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jodå jag kan visst plocka ut ett korttänkt befängt påstående ur ett naivt sammanhang eftersom svaret pekar på att grundfrågan är en global allmänmänsklig fråga. Det handlar inte om status i välfärdsamhället, det handlar om en mänsklig värdering.

Det hör inte till god diskussionsetik.

Men jag lägger ner att diskutera med personer som endast försöker skriva så att det låter så intelligent som möjligt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja okej. Men du svarade inte på frågan: Om ens barn säljer sex och är helt nöjd med det livet, vad är problemet?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

De allra flesta torskar har behandlat mig "schysst" men ingen har någonsin reagerat på tydliga tecken på att min psykiska hälsa kanske inte är så bra. Alltså allvarligt, de allra flesta som köper sex skiter totalt i hur man mår så länge man levererar sas.
Som sagt, det beror på vem som köper. Dom jag känner har kunder som behandlar dom väldigt väl, väldigt sympatiska och måna om deras njutning. Men som sagt, dom har krav och sätter ett värde på sig själva och går därifrån ifall det finns dåliga vibbar eller inte bryr sig ett smack om ifall eskorten har ett dåligt psyke.

Det är därför det är viktigt att inte vara beroende av att sälja sex, man ska ha ett ordnat liv så att det inte gör något om det inte blir några kunder på ett tag. Då kan man också välja ut dom som man vill.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nej, kunden har generellt väldigt lite att säga till om. Eskorten säljer det som den vill sälja, kunden köper det som eskorten erbjuder vilket förhoppningsvis är något eskorten tycker om själv. Kunden är den som gör något olagligt, kunden är den som riskerar att åka fast. Eskorten kan neka kunden om den inte är fräsch eller på annat sätt inte "lever upp" till vad eskorten har för krav.

Om det går rätt till vill säga och eskorten som sagt sätter något som helst värde på sig själva och klarar av att snabbt bedömma vad det är för typ av kund.

Men som sagt, det är ett högriskyrke utan tvekan.

Jag vet inte vilken värld du lever i, men kvinnan på gatan som titulerar sig själv som 'pissluder' och är långt långt och fjärran från det du kallar 'eskort' (hos knugen & Co heter det 'kaffeflickor') har inte ett skit att säga till om.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag vet inte vilken värld du lever i, men kvinnan på gatan som titulerar sig själv som 'pissluder' och är långt långt och fjärran från det du kallar 'eskort' (hos knugen & Co heter det 'kaffeflickor') har inte ett skit att säga till om.
Så du tror jag pratar om eskorter som säljer sig billigt på gatan?

Dom flesta har annonser på internet och ofta även egna hemsidor och är lite mera seriösa än att gå på gatan. Dom du vill prata om det dom som jag skriver borde söka hjälp, sånna mår oftast inte bra och säljer pga att dom måste.

Du får inse att det är långt ifrån så det går till, ofta så är det seriöst lagda människor med väl orndade liv som säljer. Dom kan du omöjligt peka ut på stan liksom.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Som sagt, det beror på till vem som köper. Dom jag känner har kunder som behandlar dom väldigt väl, väldigt sympatiska och måna om deras njutning. Men som sagt, dom har krav och sätter ett värde på sig själva och går därifrån ifall det finns dåliga vibbar.

Det är därför det är viktigt att inte vara beroende av att sälja sex, man ska ha ett ordnat liv så att det inte gör något om det inte blir några kunder på ett tag. Då kan man också välja ut dom som man vill.

Men det är inte så himla enkelt och okomplicerat som du vill ge sken av.

Javisst har jag haft många "trevliga kunder", men de skiter fortfarande fullständigt i hur man egentligen mår. På dig låter det som att om man bara själv agerar på rätt sätt så far man inte illa. Och det är inte sant.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja okej. Men du svarade inte på frågan: Om ens barn säljer sex och är helt nöjd med det livet, vad är problemet?

Problemet är den samhällsattityden som tillåter det. Där är vi inte, och jag hoppas inte vi kommer dit.

På något sätt kan jag tycka att mänskliga rättigheter inte kan köpas för pengar, men det är ju jag det. FN klassar prostitution som människohandel. Hört talas om palermoprotokollet?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Så du tror jag pratar om eskorter som säljer sig billigt på gatan?

Dom flesta har annonser på internet och ofta även egna hemsidor och är lite mera seriösa än att gå på gatan. Dom du vill prata om det dom som jag skriver borde söka hjälp, sånna mår oftast inte bra och säljer pga att dom måste.

Du får inse att det är långt ifrån så det går till, ofta så är det seriöst lagda människor med väl orndade liv som säljer. Dom kan du omöjligt peka ut på stan liksom.

Jag pratar om prostitution. Det 'yrket' du skriver så positivt om.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Men det är inte så himla enkelt och okomplicerat som du vill ge sken av.
Nej det vill jag verkligen inte. Det är verkligen inget lätt jobb.
Javisst har jag haft många "trevliga kunder", men de skiter fortfarande fullständigt i hur man egentligen mår. På dig låter det som att om man bara själv agerar på rätt sätt så far man inte illa. Och det är inte sant.
Nej, det är inte bara. Det är ett svårt jobb, vet vänner som inte haft kunder på ett bra tag eftersom just ingen har varit värd att sälja till. Men dom har också vanliga jobb och ett ordnat liv och går inte under pga att dom inte får rätt kunder.

Som jag skrivit flera gånger, man ska inte jobba med sånt här och ha det som en avgörande inkomst. Det är då det finns stor risk att man själv tar skada av det i längden.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag pratar om prostitution. Det 'yrket' du skriver så positivt om.
Och som sagt, dra inte allt över en kamm. Alla eskorter går inte på gatan och säljer. Det är eksorter som inte ska vara eskorter utan folk som behöver hjälp. Det är folk som låter sig utnyttjas av vem som helst och det är inte rätt.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Du kan ju inte förklara att någonting är ett problem med att den samhällsattityden är ett problem. Så igen: Vad exakt är problemet ens barn säljer sex helt lagligt och är helt nöjd med att göra det?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Som jag skrivit flera gånger, man ska inte jobba med sånt här och ha det som en avgörande inkomst. Det är då det finns stor risk att man själv tar skada av det i längden.

Fast problemet är ju att massa människor har det som avgörande inkomst. Jag hade det dock inte, om du fått för dig det.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Fast problemet är ju att massa människor har det som avgörande inkomst. Jag hade det dock inte, om du fått för dig det.
Ja och det tycker jag är fel, skrivit det flera gånger. Det är folk som inte har ett värde på sig själva och som ofta utsätter sig för saker dom själva inte tycker om.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Och som sagt, dra inte allt över en kamm. Alla eskorter går inte på gatan och säljer. Det är eksorter som inte ska vara eskorter utan folk som behöver hjälp. Det är folk som låter sig utnyttjas av vem som helst och det är inte rätt.

Eskort = hora. Det är människohandel vad du än kallar det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 149
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 104
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 206
Senast: Enya
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 885
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp