TS första fråga var ju vad vi räknade som uteritt, det är väl fullt normalt att det är diskussioner om det då?
Jag uttryckte mig nog inte så tydligt som jag trodde, för det du citerar och tolkar så var inte summan av kardemumman.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TS första fråga var ju vad vi räknade som uteritt, det är väl fullt normalt att det är diskussioner om det då?
Hej, jag har egentligen 2 frågor angående detta ämne.
Den första är vad ni räknar som uteritt? Anser ni att rida på ett stort fält är en uteritt eller bara om man rider ut i skogen typ. Nu finns det fler platser att rida på men generellt tänker jag.
Fråga nr 2 är om alla här skulle rida ut ensamma på en häst ni inte känner och inte känner till området? Alltså du är omedveten om vilka hinder/farliga situationer ni kan stöta på.
Då jag skälv tillhör kategorin av säkerheten först (både för mig och hästen) och kommunikation först så har jag fått ställa mig denna fråga flera gånger om då jag blivit ombedd att rida ut hästar som jag knappt känner eller inte känner alls.
Hur tänker ni i denna fråga?
Hej, jag har egentligen 2 frågor angående detta ämne.
Den första är vad ni räknar som uteritt? Anser ni att rida på ett stort fält är en uteritt eller bara om man rider ut i skogen typ. Nu finns det fler platser att rida på men generellt tänker jag.
Fråga nr 2 är om alla här skulle rida ut ensamma på en häst ni inte känner och inte känner till området? Alltså du är omedveten om vilka hinder/farliga situationer ni kan stöta på.
Då jag skälv tillhör kategorin av säkerheten först (både för mig och hästen) och kommunikation först så har jag fått ställa mig denna fråga flera gånger om då jag blivit ombedd att rida ut hästar som jag knappt känner eller inte känner alls.
Hur tänker ni i denna fråga?
Om man rider ungefär som man hade gjort på en ridbana, men på ett fält invid stallet, skulle jag inte kalla det uteritt. Gör man samma sak på ett fält en bra bit bort så vore det (del av) uteritt. Helt subjektivt tolkat.Anser ni att rida på ett stort fält är en uteritt eller bara om man rider ut i skogen typ. Nu finns det fler platser att rida på men generellt tänker jag.
Nej.Fråga nr 2 är om alla här skulle rida ut ensamma på en häst ni inte känner och inte känner till området? Alltså du är omedveten om vilka hinder/farliga situationer ni kan stöta på.