Vet knappt om jag vågar yppa detta, jag börjar tro att jag är inbillningssjuk eller att jag lägger ihop två saker som inte har ett dugg med varandra att göra.
Men, jag har dragits med ledvärk i vissa leder ganska länge, jag har känt mig typ handikappad i min vardag då jag haft nästan svårt att gå ibland. En trasig rygg och ett ganska tungt långt arbetsliv bland annat på krogen och vården,klasrt man får ont. Sådär att det känns som man uppbådar alla krafter på all ledig tid för att orka gå till jobbet (med smärtstillande) och prestera där utan sjukdagar, korkad som man är ibland.
Har under sommaren insett att - fasen, jag har inte lika ont längre? Har funderat i vägar som att jag kanske haft ett lååångt skov, för det här är egentligen helt otroligt vilken förbättring jag känner. Och av någon anledning så lägger jag ihop framförallt två tydliga förbättringsfaser, nästan som trappsteg - vid två tillfällen - efter mina covidvaccinationer.
Jag har googlat och googlat, för att se om jag kan hitta något om "positiva biverkningar" men nä...har pratat med bekanta som är läkare som kliat sig i huvudet men ändå sagt "f
ast kroniska inflammationer kan ju hänga ihop med kroppens immunförsvar, så helt fruktansvärt långsökt är det inte, bara lite..."
Det är nog så att jag är lite inbillningssjuk fast på ett positivt sätt. Men det kändes nästan som en aha-upplevelse när jag kopplade ihop det så här. Tänk vad bra det vore om det finns en gnutta möjlighet om det vore så, att det skulle framkomma oväntade positiva biverkningar av covidvaccinet!