Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det där med hur mycket ett stick känns är också mycket en slump. Vi har inte smärtsensorer på varenda kvadrat mm av huden och beroende på om nålen råkar pricka en sådan eller inte så kan det göra stor skillnad i hur det känns både vid själva sticket och efteråt.
Det är nog många som vaccinerar sig nu, som inte tyckte att det var kul att göra det under semestern i somras. Det är ju inte kul att få ev biverkning och ligga sjuk när man är ledig.....Måste även säga att det var betydligt större rusning till vaccinationsstället nu när jag var där idag, än när jag tog första sprutan i början på augusti. Hörde lite snacket som gick i kön (vi fick stå och vänta utanför), och det verkade som att många som var där var där för sin första spruta. Undra om tisdagens beslut faktiskt fick några tveksamma personer att faktiskt ta steget och vaccinera sig?
Det är nog många som vaccinerar sig nu, som inte tyckte att det var kul att göra det under semestern i somras. Det är ju inte kul att få ev biverkning och ligga sjuk när man är ledig.....
Ja, tyvärr är det ju verkligen ett ologiskt tänk, speciellt som det tar såpass många veckor innan man har ett bra skydd!Det är så jag hört av flera ovvacinerade vars åldersgrupp infallit under sommaren, att man väntar tills höstterminen drar igång.
Det är nog många som vaccinerar sig nu, som inte tyckte att det var kul att göra det under semestern i somras. Det är ju inte kul att få ev biverkning och ligga sjuk när man är ledig.....
Tja den som skjuter upp det anser nog att det är högst logiskt. Vi är alla olika. Huvudsaken är att folk vaccinerar sig.Ja, tyvärr är det ju verkligen ett ologiskt tänk, speciellt som det tar såpass många veckor innan man har ett bra skydd!
Samma här. Jag var jättenöjd med att första sprutan sammanföll med sista veckan på jobbet innan sommarlov. Den är planeringsvecka, så både lättare att komma ifrån och få sprutan, samt lättare att vara hemma om det behövs. Spruta nummer två fick jag i början av min sista lediga vecka, och det var tur för då blev jag faktiskt "soffliggande" dagen efter....Jag som resonerade tvärtom och anpassade så att man var ledig och hade tid att vara sjuk….. dagen innan midsommarafton, men det var enda dagen med lediga tider så jag anar att er analys är mer vanlig.
I princip samma dag som jag fick min första spruta, 11 augusti, ändrade de intervallet till fyra veckor istället för sex till andra sprutan, därav att jag fick andra redan idag. Min bror som tog sprutan ett par dagar tidigare (jag tog mitt en onsdag och han typ torsdagen veckan innan) fick sex veckors-intervall och har alltså inte fått sin andra spruta än. Han kommer med andra ord inte vara fullvaccinerad, i alla fall inte med två veckors säkerhet efter andra sprutan, när restriktionerna hävs. Det hade varit samma för mig om jag inte hade vaccinerat mig just när jag gjorde. Det har varit svårt att få en tid här för de yngre åldersgrupperna (som inte är i någon riskgrupp eller jobbar inom vården) under sommaren, så jag hade inte kunnat vaccinera mig tidigare.Ja, tyvärr är det ju verkligen ett ologiskt tänk, speciellt som det tar såpass många veckor innan man har ett bra skydd!
Ja, tyvärr är det ju verkligen ett ologiskt tänk, speciellt som det tar såpass många veckor innan man har ett bra skydd!
Nu är jag vaccinerad redan den 20 april och den 1 juni, men jag skulle absolut resonera att det vore praktiskt att kunna vara sjuk är jag ändå var ledig- då slipper man ju krångla med jobbet, förlora pengar samt inte minst, jag älskar att jobba, det är inte alls kul att vara borta mer än nödvändigt!Det är nog många som vaccinerar sig nu, som inte tyckte att det var kul att göra det under semestern i somras. Det är ju inte kul att få ev biverkning och ligga sjuk när man är ledig.....