Vaccinerade mot Covid-19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvarr ar det sa att har i Oregon dar vi har 80% av befolkningen vaccinerade ar de som ligger pa sjukhus och dor pa grund av Covid-19 de ovaccinerade i var befolkning. Jag onskar verkligen att vi kunde fa dem att forsta att vad de "officiella" myndigheterna sager ar sant. Vaccinet varken inplanterar ett "micro chip", forandrar DNA, eller har dodliga biverkningar. Inte heller forandrar det nagon's mens cycle att vara nara nagon som ar vaccinerad.
Samma siffror i Region Stockholm. 80-90% (minns inte exakta siffran) av de som ligger på IVA pga covid är inte fullvaccinerade.

Fick andra sprutan igår, mådde bra igår även om jag var trött, men verkligen ap-dåligt i natt. Feber, frossa, illamående, huvudvärk, var så otroligt varm att jag halvdrömde att jag försökte kyla ner mig genom att spola händerna i kallt vatten men att det bara avdunstade i samma sekund som vattnet kom i kontakt med händerna, som när man häller vatten i en het stekpanna 😅

Känner mig verkligen inte pigg idag.

Hade räknat med att vara dålig idag, tog sprutan igår och har även någon segdragen infektion i kroppen. Men jag har shoppat blommor, planterat dom, varit på skroten och även gullat med gubbarna på åvc så jag fick med mig en gjutjärnsbänk hem som någon kastat, sen har jag skurat trappräcket ute klart också. Ska ut och städa gården lite också! Helnöjd över vaccinet :D

Hade räknat med att vara dålig idag, tog sprutan igår och har även någon segdragen infektion i kroppen. Men jag har shoppat blommor, planterat dom, varit på skroten och även gullat med gubbarna på åvc så jag fick med mig en gjutjärnsbänk hem som någon kastat, sen har jag skurat trappräcket ute klart också. Ska ut och städa gården lite också! Helnöjd över vaccinet :D
Kasta en gjutjärnsbänk :eek:
Sicken tur du har!! *avis*

Kasta en gjutjärnsbänk :eek:
Sicken tur du har!! *avis*

Men precis!! Den låg dessutom i botten på containern och det fanns inte en chans att jag skulle nå den själv. Gick till informationen på åvc och frågade om jag fick köpa den. Killen i informationen sa nej, men då ropade någon från fikarummet att jag skulle få den om jag köpte en påse bullar. :laugh: jag sa att jag behövde hjälp, då skulle den kosta två påsar bullar. :rofl: så jag fick hjälp att få upp den och åkte på Ica och shoppade lite!

Men precis!! Den låg dessutom i botten på containern och det fanns inte en chans att jag skulle nå den själv. Gick till informationen på åvc och frågade om jag fick köpa den. Killen i informationen sa nej, men då ropade någon från fikarummet att jag skulle få den om jag köpte en påse bullar. :laugh: jag sa att jag behövde hjälp, då skulle den kosta två påsar bullar. :rofl: så jag fick hjälp att få upp den och åkte på Ica och shoppade lite!
Jag är också avundsjuk på att du studsat runt dagen efter vaccinationen när jag har släpat mig fram i ultrarapid och med nöd och näppe klarat av att plantera sju små växter på hela jäkla dagen :mad:
:p

Jag mår också rätt bra så här dagen efter. Vaknade dock flera gånger i natt av att armen gjorde ont och hade dessutom lite huvudvärk och var lite allmänt ”tjock i huvudet” imorse. Tog en huvudvärkstablett och vips. Mycket bättre i både armen och i huvudet. Känner mig nästan som vanligt. Liiite seg bara kanske om jag känner efter. Rätt nöjd om det håller sig så här. :D

Jag fick min 3dje spruta i Lordags, for 3 dagar sedan. Jag har inte kannt nagonting alls annu sa lange. Lite om i armen forsta kvallen, det ar allt.

Amerikanska nyheter... gällande vaccin kom och vaccinera dig så är du med i utlottningen om 5 vapen.

På riktigt? Borde man ens bli förvånad?

Det var West Virginia, en av de fattigaste staterna och en av de staterna med flest Trump anhangare. Staten har nu 51% av befolkningen som vaccinerat sig ... sa det ser ut att fungera. Vapnen var jakt vapen och tavlings pistoler.

Kände inte ens sticket igår funderade på om hon glömde sticka mig :D

Jag hoppade till första gången eftersom hon överraskade mig med sticket mitt i en mening – vanligtvis brukar de inte göra en sådan avledningsmanöver på mig eftersom de märker både verbalt och på kroppsspråket att jag är livrädd för hela situationen. Det har mer med bristen på kontroll att göra än smärta, tror jag. :D

Jag fick min 3dje spruta i Lordags, for 3 dagar sedan. Jag har inte kannt nagonting alls annu sa lange. Lite om i armen forsta kvallen, det ar allt.

Det var West Virginia, en av de fattigaste staterna och en av de staterna med flest Trump anhangare. Staten har nu 51% av befolkningen som vaccinerat sig ... sa det ser ut att fungera. Vapnen var jakt vapen och tavlings pistoler.

Jag har bara sett ett kort klipp från det var det pengar som utlovades också? Känns bättre att det var jakt och tävlingspistoler. tack för förtydligandet :)

Jag har bara sett ett kort klipp från det var det pengar som utlovades också? Känns bättre att det var jakt och tävlingspistoler. tack för förtydligandet :)

Det ar manga olika stater som hade "lotteri" for de som vaccinerar sig (man ar automatiskt med i lotteriet om man ar vaccinerad) Det gick ut nagon gang i Juli i de flesta stater, sa vinnare ar redan utsedda. Det ar allt fran pengar till "scholarships" pa olika universitet ... bland annat ett par av de basta i landet.
Olika foretag i olika stater ville ocksa att alla skulle vaccinera sig sa man kunde fa gratis Pizza fran "Papa John's" under ett ar i nagon stat, fritt intrade i nojesparker pa ett par stallen, kora bil med Nascar forare pa Datytona banan och nagon annan (Talladega tror jag). Fiske och jakt licenser har varit populart i manga stater, etc, etc, etc
Har i Oregon har kunde alla Oregonians over 18 som vaccinerade sig vinna 1 million och barn (manga 10 stycken om jag inte missminner mig) 12-18 kunde vinna $100,000 som sattes in pa "universitets konto" tills de blev 18 ar. Man kunde vinna en fri skid trip till Mount Hood pa 3 (eller 5?) dagar. Mount Hood hade ocksa manga andra lite mindre priser dar de gav bort lift pass och liknande.

Jag kanske har missat något, men utan att gå in på personliga detaljer - hur kommer det sig att du fått ta en tredje boosterdos redan? Vad jag förstår av div artiklar så kommer man i hela USA börja med boosterdosen till prioriterade grupper på äldreboenden och sjukvårdspersonal under september - 8 månader efter första doserna?Jag vill minnas att du skrev någonstans att denna boosterdos var tillgänglig för allmänheten och att du därför skulle få ta den? Har Oregon börjat på eget initiativ till allmänheten?

Jag kanske har missat något, men utan att gå in på personliga detaljer - hur kommer det sig att du fått ta en tredje boosterdos redan? Vad jag förstår av div artiklar så kommer man i hela USA börja med boosterdosen till prioriterade grupper på äldreboenden och sjukvårdspersonal under september - 8 månader efter första doserna?Jag vill minnas att du skrev någonstans att denna boosterdos var tillgänglig för allmänheten och att du därför skulle få ta den? Har Oregon börjat på eget initiativ till allmänheten?

Enligt CDC's godkannande ska nu personer med "underliggande" sjukdommar fa en booster ... i HELA USA. Sedan ar det en sak for staterna exact hur de levererar booster shots. Jag har underliggande sjukdommar och har darfor fatt min boster.
Vad man sagt ar att ALLA ska fa boosterdosen nagon gang i host, men manniskor som mest behover den far den sa fort som mojligt.
Har i Oregon och i Washington ar larare och ovrig skol personal precis lika prioriterade som sjukvardspersonal, och de ar pa gang ... men forst kom de som har underliggande sjukdommar och darfor ar de som ar mest kansliga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: McFlurry
·
Kropp & Själ Hur har ni drabbats/hanterat Covid- 19? Jag fick Covid tidigt i våras efter ha levt mer eller mindre över ett och ett halvt år(sjuk...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Magnum
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 764
Senast: turbofling
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 274
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar